Dataspill.

• Trådstarter Trådstarter McBaby
  • Opprettet Opprettet
M

McBaby

Guest
Spiller deres småttiser dataspill av noen slag?

Jeg kjøpte to PC spill for hennes alder og det er stor suksess! Jeg kjøpte det etter å ha lest at siden de begynner med pc både i bhg og førsteklasse på skolen så er det en god ide å introdusere det rundt 3-4 års alder.
Må si jeg var litt skeptisk siden jeg strengt tatt syns hun ikke trenger en til skjerm å glane på.[8|]

Men det har vært positivt! Spillene er jo veldig pedagogiske så hun har faktisk lært en del. Kan skrive navnet sitt nå pga det. Og hun er veldig flink å bruke pc, huske de forskjellige knappene og musmatta (laptop).[:)] Og det er jo bedre at hun spiller memory lott på pc enn å glane på film.

Nei, jeg har ikke introdusert henne for noe slags pc-spill. Spiller aldri selv, og har heller aldri gjort det, så det er ikke i mine tanker at det finnes. Men jeg vet sambo har vist henne diverse lette barnespill, men det er ikke noe hun liker å holde på med. Hun liker heller brettspill, som Ludo og Stigespillet.

mario cARt på wiii[8D]

Ja, han har sin egen nintendo dsi og har full kontroll over disse mario spillene ++ andre spill...
Han var veldig "spillegal" etter han fikk den til jul...satt mye med den etter bhg osv...men nå har det endelig snudd. Han kan spille en liten stund og så gjøre andre ting...men angrer ikke på at han fikk den[:)]

Ja her spiller han kaptein sabeltann på pc, og har en dsi med en del spill. Mye gode pedagogiske spill, godt for finmotorikken og greit å kunne siden de begynner tidlig med slike ting. MEN.... så lenge han ikke sitter der hele tiden[;)] HVilke spill er det dere har da McBaby??[:)][:)]

Sofie heter spillet. Er et norskprodusert lærespill for barn mellom 3-5 år. [:)] Vi spiller også mye billedlotto sammen, veldig populært. [:)] Tror vi må ønske oss barnevennlige brettspill til jul.

Jepp, spiller langøre eller hva det heter, prøver super mario på wii[8D] Så spiller han et kapteinsabeltann spill! Han elsker det!

Vi fikk beskjed av barnehagen at vi burde begynne med det fordi han ikke var like flink som de andre barna til å spille på data[:-] Ehh, nei vell vi har vell kanskje ikke tenkt på at han skulle begynne å spille enda[8|]

Marcus spiller litt Wii Sports Resort

Jeg stod med et sånn josefinespill i hånden her om dagen, men jeg la det fra meg igjen. Så jeg har tenkt tanken ja....Hun har lekepc med et par bokstavspill på da, men det blir jo ikke det samme. Får se etterhvert.... følte meg ikke helt klar for det ennå kjente jeg[8D]

Jeg vil nå ikke tro at man påfører ungen sin spilleavhengighet ved å øve på tall og bokstaver i et lærespill på pc. [;)] Og man begrenser jo tiden så klart.

Back
Topp