Datafolk!

• Trådstarter Trådstarter Choice
  • Opprettet Opprettet
C

Choice

Guest
Krise her...

Har fått ny PC, og da må jeg jo ha den koden for å koble til det trådløse nettverket.. Problemet er at jeg ikke har den koden.. What to doooo? MÅ få gjort det snart altså[&:]

kontakt nettleverandøren din, de kan vel hjelpe deg?

Den koden er jo noe man finner på selv? *forbanne sambo som ikke tar vare på sånt*

Reset routeren!

ORIGINAL: Hegeee

Reset routeren!

Jaa.. var det pappa snakket om ja! Er det bare å holde inn den knappen, med en nål, på routeren da? Også går resten av seg selv? Må jeg installere noe annet på nytt etterpå da? Eller er det bare å få ordnet en ny kode osv sånn som forrige gang?

Hvordan finner jeg IPadressen min forresten?

ORIGINAL: Tornerose:D

ORIGINAL: Hegeee

Reset routeren!

Jaa.. var det pappa snakket om ja! Er det bare å holde inn den knappen, med en nål, på routeren da? Også går resten av seg selv? Må jeg installere noe annet på nytt etterpå da? Eller er det bare å få ordnet en ny kode osv sånn som forrige gang?

Hvordan finner jeg IPadressen min forresten?

Ja.. det høres ut som måten å gjøre det på.. er ofte et lite hull.. med en knapp inni.. som man må ha nål eller noe for å nå ja...!
Tror ikke du må installere noe etterpå.. men du må koble til routeren med kabel.. for å konfigurere og sette den opp på nytt..!

Ip adressen din finner du ved å åpne :
Start - programmer - tilbehør - command promt.

der skriver du "ipconfig/all" og trykker på enter.. der finner du blant annet ip adresse...

Du får også mac adressen (kalles nok fysisk adresse /physical adress).. det er denne som idenifiserer det trådløste kortet
ditt hvis det er denne du leter etter... den må ofte puttes inn i routeren..!!
Lykke til!

Back
Topp