Danske barnevogner..

Marna0583

Andre møte med forumet
Er i Danmark på ferie og er imponert over trenden med barnevogner her..både bag og understell er enormt store. Var innom en butikk som heter ønskebørn og fant vel ut at merket på barnevognene som florerer her er Stork. Kan ikke fatte å begripe hvorfor...og Danmark da, som har så flatt terreng uansett hvor..

Moten der er absolutt annerledes, ja

Vi har en dansk emmaljunga til datteren vår på 14mnd, den er svæær og genial på tur her og der, ikke bare for asfalt:) hun ska også få bruke den som sove vogn i barnehagen når hu begynner der snart, skikkelig seng med god plass!:)

Vi har det danske merket bassonbaby. Ser nesten ut som emmaljunga. De har kjempe store bager i forhold til andre merker. Vi kjøpte vår brukt for å ha med i campingvogna og vi får ikke ødelagt den eller satt oss fast uansett hvor mye vi har prøvd. Eneste som er med de vognene er at nesten alle understell begynner å knirke. Kan nesten bli sprø til tider. Men fint når vi måtte ha stor bag som tålte mye. Hadde to 1 åringer i den bagen uten at der gjorde noe, altså ei på 12 og ei på 11 kg.

Stork er Ønskebarns eget merke.

Den vogna som er mest vanlig er Enmaljunga Bigstar som kun produseres for det danske markedet. Den har et liggemål på 97 cm, i Danmark er det vanlig at de bruker bagen til de er 2 år. I barnehagene sover de i slike vogner til de er 3 år, så blir de lagt på madrass.

Jeg ble nesten meldt til barnevernet da vi bytter til sportsdel av frøkna var 5.5 mnd...det var GALSKAP! I tillegg har vi en Bugaboo Cameleon med liggemål på usle 80 cm...

De bruker også bare de vanlige gammle knyte voksiposene. Du finner ikke voksi urban e.l...

Jeg er velsig nysgjerrig på de danske vognene. Når jeg og mine søsken hadde kun danske vogner når vi var små.

Danskene bruker vel ofte bag vogna lenger enn vi gjør tror jeg, de har barnet sittende i bag med sele på.

Stork er Ønskebarns eget merke.

Den vogna som er mest vanlig er Enmaljunga Bigstar som kun produseres for det danske markedet. Den har et liggemål på 97 cm, i Danmark er det vanlig at de bruker bagen til de er 2 år. I barnehagene sover de i slike vogner til de er 3 år, så blir de lagt på madrass.

Jeg ble nesten meldt til barnevernet da vi bytter til sportsdel av frøkna var 5.5 mnd...det var GALSKAP! I tillegg har vi en Bugaboo Cameleon med liggemål på usle 80 cm...

De bruker også bare de vanlige gammle knyte voksiposene. Du finner ikke voksi urban e.l...
Så her at bassonbaby har en som er over 100 cm. Er helt anderledes der. Vi måtte også bytte ved 5 mnd alderen pga bagen til brio smile er ganske liten.

Brio Smile e liten i forhold til kjempe I Danmark, men har faktisk liggelengde på 76cm i bagen ;)
Blei brukt fram til 7 mnd her, for då ville han opp å sjå, hadde fremdeles god plass :)

Brio Smile e liten i forhold til kjempe I Danmark, men har faktisk liggelengde på 76cm i bagen ;)
Blei brukt fram til 7 mnd her, for då ville han opp å sjå, hadde fremdeles god plass :)
Ja mange sier det. Min datter er ganske stor og da måtte vi kjøpe bassonbaby for å få brukt bag. Ser ei veninne av meg fødte jo en baby som var større enn når min datter 2 mnd. Altså over 4 kg og 56 lang. Litt med stor bag da.

Men er det ikke tungvint med slike store vogner, få de ut og inn av bil osv. Størrelsen har aldri vært problem for oss, ungene er små og har aldri vokst ut av bagen.

Men er det ikke tungvint med slike store vogner, få de ut og inn av bil osv. Størrelsen har aldri vært problem for oss, ungene er små og har aldri vokst ut av bagen.

Tror ikke er bryr seg. De første har en sportsvogn eller trille til feks ha i bilen. Men de store bagvognen bruker de ellers.

I KBH er det veldig mange som ikke har bil da, og dermed slipper det problemet.

Vi har fire vogner. Tre store og en liten som altid ligger i bilen. Har ingen problemer med å få med oss de andre vognene da vi begge har stasjonsvogner. Men er greit å ha en liten trille å bilen så man slipper å ta med vogn hver gang man skal ut. Vi bor i ett sentrum.

Back
Topp