danonino Yoghurt

Heidi10+12

Gift med forumet
noen har har gitt den til de små?
inneholder ikke den d-vitaminer?
så hvis jeg gir et beger med det om dagen, må jeg da droppe d-dråpene da?

håper noen veit![:)]

Aner ikke. Det eneste jeg vet er at det er kesam.

Jeg ville ikke gitt den, har hørt at det er mye sukker i den. Jeg ville heller kjøpt yoghurt naturell elns og tilsatt litt d-vitamin i den[;)]

Erik elsker den :) smiler og blir så glad når han ser boksen hihi [:D]
og den kom bra i testen[:)]

IKKE YOGHURT: Danonino inneholder 9,6 gram sukker per 100 gram, men er basert på kesam, og derfor ikke med i testen. © FOTO: Line Fredheim Storvik
Danonino
Dette hadde vært testens vinner, dersom det hadde vært yoghurt.

Mange foreldre tror Danonino er yoghurt, fordi den er plassert i hyllene sammen med vanlig yoghurt. Danonini er basert på kesam. Det er en ferskost som er fattig på fett og inneholder melkesyrekultur, som gir den en syrlig smak.

Danonino inneholder nest minst sukker og nest mest kalsium. Dinosauryoghurten er testens vinner på protein. Den inneholder også godt med frukt og bær. Den får også et pluss fordi den har porsjonspakninger som passer for mindre barn. Denne kan absolutt brukes i stedet for fruktyoghurt.

9,6 gram karbohydrater (sukker) per 100 gram Danonino.

ORIGINAL: carinasverden

Jeg ville ikke gitt den, har hørt at det er mye sukker i den. Jeg ville heller kjøpt yoghurt naturell elns og tilsatt litt d-vitamin i den[;)]

Den ble faktisk anbefalt i en test av barneyoghurt, men siden den var laget på kesam, var den ikke med i testen.... Kunne man bare finne frem til den testen så......

ORIGINAL: lan77

Den ble faktisk anbefalt i en test av barneyoghurt, men siden den var laget på kesam, var den ikke med i testen.... Kunne man bare finne frem til den testen så......

http://www.klikk.no/foreldre/article331960.ece [;)]

ORIGINAL: aea

ORIGINAL: lan77

http://www.klikk.no/foreldre/article331960.ece [;)]

Takker[:D]

ORIGINAL: aea

Erik elsker den :) smiler og blir så glad når han ser boksen hihi [:D]
og den kom bra i testen[:)]

IKKE YOGHURT: Danonino inneholder 9,6 gram sukker per 100 gram, men er basert på kesam, og derfor ikke med i testen. © FOTO: Line Fredheim Storvik
Danonino
Dette hadde vært testens vinner, dersom det hadde vært yoghurt.

Mange foreldre tror Danonino er yoghurt, fordi den er plassert i hyllene sammen med vanlig yoghurt. Danonini er basert på kesam. Det er en ferskost som er fattig på fett og inneholder melkesyrekultur, som gir den en syrlig smak.

Danonino inneholder nest minst sukker og nest mest kalsium. Dinosauryoghurten er testens vinner på protein. Den inneholder også godt med frukt og bær. Den får også et pluss fordi den har porsjonspakninger som passer for mindre barn. Denne kan absolutt brukes i stedet for fruktyoghurt.

9,6 gram karbohydrater (sukker) per 100 gram Danonino.

TAKK[:D]
da var det kalsium jeg tenkte på og ikke d-vitaminer..[:)]
kjøpte den i dag og skal prøve i mårra!

vi har begynt å gi den for vi har fått det anbefalt av hs. Jenta mi elsker det og spreller med ben og armer når hun ser den. Drikker opp hver en dråpe. Av disse drikke youghurtene.

Tingen er jo at yoghurt innholder gode melkesyrebakterier, de får en vel ikke siden det da ikke er yoghurt men kesam ?
Altså vitsen med å gi yoghurt er jo både smak og at det er bra for magen ?

Wikipedia (eng) skriver at også kesam (quark) blir tilsatt melkesyrebakterier.

Takk for denne! Størstejenta har alltid elsket danonino, og jeg har hatt smådårlig samvittighet fordi jeg har vært sikker på at det BARE er sukkerkliss, men kjøpt den fordi den er så liten og fin ;) HURRA! Da skal vesla også få den.
Er forresten kjempefin å lage "is" av om sommeren, da pleier det å følge med et par ispinner du stikker i youghurten. Et par timer i fryseren, of VIPS kjempegod og "sunn" is[:D]

Back
Topp