Daniel Alexander var på legevakta oppdatert

twinanne

Forumet er livet
_Endelig begynner øyet, eller skal jeg si øyenkroken til Daniel Alexander å bli bedre, men det ble pass med hovent øye og rød rundt øyenkanten på ham...men han overlever vel det til neste pass.
Måtte bare bli ferdig med å bestille pass og ta passbilder av ham.

Hipp hurra da hadde legen rett at det skulle bli bedre om noen dager, så da var det en betennelse etter tunefluestikket han fikk for 10 dager siden blir det vel nå[:D]

Da er det ute av verden, men skal smøre ham med kremen mot betennelsen et par dager til..

så da var det bare 1 times venting....veslegutt ble stukket av tuneflua her om Mandagen, og det ble bare værre og værre...som noen av dere sikkert hvet så kan den berømmelige lille tuneflua legge egg under huden, det var det jeg var litt redd for.............

så han ble sjekket av han koslige morsomme Danske legen som han fikk sist han var på legevakta også....

Han er bare så kuuuuul synes Daniel A........

Heldigvis var dette bare en infeksjon, så vi skal på apoteket etter 1400 når det åpner i byen slik at han kan fåp salve på stikket sitt i øyenkroken da går nok den røde betente hevelsen ned etterhvert...men godt det ikke var egg under huden da...har fjernet egg en gang selv når jeg var barn, og min far har vel fjernet egg minst 3 ganger....den ene gangen forstod han ikke hva det var så da ble det veldig stykt arr der...best å ta det tidlig så det ikke blir så stygt kosmetisk.

*

Tuneflua klekker eller overvintrer vel i Tunevannet tror jeg, og den beveger seg med vinn kan også komme helt til Fredrikstad, men er mest å finne i Sarpsborg og skjeberg...alt heter jo Sarpsborg komune nå.

Befinner seg i gresset, den er en liten flue mener den var brun..og den biter og ikke så ofte legger den også egg under huden, tiltrekkes av svette områder, veldig vanlig å bli stukket bak øret og nakkeområdet...men DA fikk i øyenkroken da..men kan få på armer i armhuler og bein også...

Den blir vel i kattegori som en knøtt, stikket blir noe hardere på en måte enn myggestikk...ligner mer på et stik fra en knøtt, eller bitt er det vel kanskje mer.

Den er helst fra mai og ut på sommeren.

godt å høyre at dokke blir godt tatt vare på!
og at det gjekk bra, håpa hevelsen går fort ned.

ORIGINAL: Philmani

godt å høyre at dokke blir godt tatt vare på!
og at det gjekk bra, håpa hevelsen går fort ned.

Takk skal dere ha jenter, da er det bare å se om øyet blir bedre som jeg vil tro med den salven vi fikk...dersom ikke blir det legen til uken.

Ser at veslegutt ikke har det helt toppers med øyet sitt da, stakkars liten men det er ikke noe farlig da.

Masse god bedring til lilleprinsen [:)]

Takk skal dere ha, fortsatt ikke noe bedring etter to dager med salve...for se hvor mye is jeg har i magen før jeg ringer fastlegen og for en legetime neten med min lege eller hans erstatter nå i sommerferien.

Liker ikke dette her jeg...det med tuneflua....[:'(]...han er opp i øyenkroken sin støtt og stadig, og han slet med å sove i natt[8|]

Huff stakkars lille go gutten! Håper virkelig det går over snart... Sånt er ikke gøy[:(] GOD;GOD bedring til lille gutt[:)]

Uff hørtes ikkje bra ut... Ska ikkje sånt virke ganske fort egentlig?
Trur eg hadde ringa fastlegen fort... ekkelt når det e heilt oppi øyekroken....

Isak e allergisk mot vanlige myggstikk, han hovne enormt opp... Hevelsen gikk ned me en gang han fikk allergimed...

Huffda, også med øyet sitt da[&o]
Godt det "bare" var en infeksjon og ikke noe egg under huden.
Sender han en stor go'bedringsklem fra oss og håper infeksjonen gir seg fort!

Aldri hørt om Tuneflue før du nevnte det nå..søkte det opp på google - ekkel flue!
Sånn sett er det godt å bo i nord-norge - slipper unna flott og tuneflue.

MEN VIL JO HA SOOOOLA OGSÅ[X(] ..tror aldri jeg har opplevd verre sommer her i nord som i år.
Er faktisk meldt sludd oppi fjellene her i Tromsø - IKKE KØDD ENGANG! Blir så deprimert, vi er jo i JULI[:-]

ORIGINAL: * Nattens Dronning *

Huffda, også med øyet sitt da[&o]
Godt det "bare" var en infeksjon og ikke noe egg under huden.
Sender han en stor go'bedringsklem fra oss og håper infeksjonen gir seg fort!

Aldri hørt om Tuneflue før du nevnte det nå..søkte det opp på google - ekkel flue!
Sånn sett er det godt å bo i nord-norge - slipper unna flott og tuneflue.

MEN VIL JO HA SOOOOLA OGSÅ[X(] ..tror aldri jeg har opplevd verre sommer her i nord som i år.
Er faktisk meldt sludd oppi fjellene her i Tromsø - IKKE KØDD ENGANG! Blir så deprimert, vi er jo i JULI[:-]

Har ikke hatt så mye sol her heller, noe regn og overskya..så det har vel vært mer overskya/regn enn sol her hos oss ...eller der v har oppholdt oss de to siste ukene...men vi har jo hatt bra vær i forhold til dere, det er lommert og varmt selv uten sol.
Men nå tror jeg vi kan se frem imot en helg med sol, har ikke fått solt meg noe særlig gett....

Oppert i første inlegg

Back
Topp