dale kjolen

AdelinaL

Glad i forumet
Var det ikke noen her som hadde prøvd seg på dalekjole? Fant oppskrift på nett, men hva type garn brukes til denne?
Har enda flere spm hvis det er noen her som har laget den.. :-D

Vill gjetting. Dalegarn? :p
Tror de har flere kvaliteter og oppskriften sier hvilken og nr på pinner.

Var det ikke noen her som hadde prøvd seg på dalekjole? Fant oppskrift på nett, men hva type garn brukes til denne?
Har enda flere spm hvis det er noen her som har laget den.. :-D
Om du skal ha orginal garnet så er det Vipe :)
Driver å hekler den nå :)

Hehe går ut fra det er dalegarn. Men det er så mange forskjellige typer, tykkelser og kvalitet. Kanskje noen her vet hva som er best å bruke. Nålen vet jeg størrelsen på :)

Takk meluca! Det var det jeg lurte på. Er vipe godt å jobbe med? Har ikke brukt det før...

Takk meluca! Det var det jeg lurte på. Er vipe godt å jobbe med? Har ikke brukt det før...
Aldri brukt det før nå. Er greit å bruke, men deler seg litt. Er også litt stivt, men det må vel være såpass for at den skal holde seg oppe på kroppen og ikke sige ned. ( Bare en tanke som slo meg nå :P )

Takk for svar :-) da prøver jeg vipe jeg også. Hvertfall første kjolen ;) veldig mange fine farger i det garnet ser jeg!

Bare hyggelig :)
Ja det er mange fine farger. Jentungen har fått valgt selv så da ble det lysrosa :P

Jo eg la ut bilde av min kjole her inne ;-) på den har eg bruka "cotton merino"
Her har de ikke "vipe" fra dale så eg bruker nå muskat garn på min 2. :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jo eg la ut bilde av min kjole her inne ;-) på den har eg bruka "cotton merino"
Her har de ikke "vipe" fra dale så eg bruker nå muskat garn på min 2. :-)

Hvilken str var det du laga?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvilken str var det du laga?

Den eg la ut var 24 mnd :-)

Den eg la ut var 24 mnd :-)

Var det vanskelig å regne ut hvor mange masker som skulle legges opp til kanten på skjørtet? Lager til 4 år.

Hvordan rekner dere ut maser og slikt på større størrelser enn i oppskriften? Jeg fant bare til 24 mnd :-( ville helst hatt til 4år jeg også...

Hvordan rekner dere ut maser og slikt på større størrelser enn i oppskriften? Jeg fant bare til 24 mnd :-( ville helst hatt til 4år jeg også...
Jeg kjøpte hefte på butikken med alle str i.

Finnes det? Hos meg står det bare til 24 mnd :-( jeg må visst ut å lete :-)

Dale garn dame og jente hefte nr 297.

Var det vanskelig å regne ut hvor mange masker som skulle legges opp til kanten på skjørtet? Lager til 4 år.

Hmm på str 24 mnd er det 26o masker på nedre bord. På str 36 mnd er 284 masker.. så du øker bare med 24 masker for å få borda større.. aå om du har tøystykke du skal bruke så vet du hvor stort det er, så får du bare lage så mange masker at det dekker brdde bredden på stoffet :-) bare ikke stram for mye ;-)
Her e oppskriften opp til 36 mnd
http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Haekling/2013/06/24-Haeklet-og-syet-pigekjole.aspx

Evt om noen her som har heftet kan dele hvor mange masker borda nede har og hvor stor skjørtet skal være på str 4 år ;-)

Trodde jeg var såå flink i går da. Satt oppe til nesten middnatt for å hekle ferdig alle delene såjeg kunne montere kjolen i dag. Akkurat da jeg var kommet i seng kom jeg på at jeg har gjort den mega tabben. Jeg klippa stoffen i lengden til overdelen. og hadde jo da alt for lite skjørt og alt for lite band nederst.. Så jeg måtte begynne i dag å lage en del til til kanten nede. Håper det blir greit selv om jeg må sy sammen skjørtet. De var blitt fri for det stoffet som jeg har brukt så får bare gjøre det beste ut av det. Men fyyy så irriterende. Note to self... IKKE KLIPP NOE NÅR DU ER TRØTT.......

Back
Topp