Daisy Bloom & Reisen til Spireland

Da syns jeg du skal lytte til kroppen og gjøre akkurat det med god samvittighet :Heartred

Tenker at så lenge man ikke opplever smerter eller blødninger så er alt som det skal. Men tror også at man uansett blir nervøs når ul nærmer seg, og jeg blir i hvert fall kort tid etter ultralyd, igjen, urolig for om ting er som det skal! Så det blir liksom aldri helt bra haha :laughing002 Tror denne tidlige fasen bare er sånn - fryktelig slitsom, men når ønsket er så stort så er det ikke så rart :Heartred hvor lenge er det til du er 8+4?
Leeeenge! Jeg er 4+5 idag :laughing002 Jeg vurderer å ta en sjekk 6+0, men er jo tidlig og vet ikke helt hvordan jeg reagerer hvis det ikke er hjerteslag.., likevel så får man jo sett at det er noe der, og at graviditeten ser normal ut.

4+6- fortsatt gravid!

Jeg hadde egentlig ikke helt troa på å få 3+ før imorgen, men jeg hadde en ekstra test så jeg måtte prøve og JA! Den ble 3+! Jeg er kjempeglad for jeg føler virkelig at symptomene lar vente på seg. De fleste timene i løpet av dagen føler jeg meg ikke gravid en gang. Så det er en liten lettelse å se at det fortsetter å øke som det skal :Heartred Og fortere! Det var skikkelig fint å se :love7

Vedlegg

• IMG_1973.jpeg
    IMG_1973.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 56
4+6- fortsatt gravid!

Jeg hadde egentlig ikke helt troa på å få 3+ før imorgen, men jeg hadde en ekstra test så jeg måtte prøve og JA! Den ble 3+! Jeg er kjempeglad for jeg føler virkelig at symptomene lar vente på seg. De fleste timene i løpet av dagen føler jeg meg ikke gravid en gang. Så det er en liten lettelse å se at det fortsetter å øke som det skal :Heartred Og fortere! Det var skikkelig fint å se :love7
Nydelig! Tror du kan senke skuldrene sine godt ned. Dette kan ikke annet enn gå veien :Heartpink

Er det 2700!? Jeg trodde det bare var 2000, jeg? :bag: Men jeg vet jo så lite om disse testene, så jeg tenkte bare 200 og 2000 må vel være riktig:smiley-ashamed004
Skal visst være over 2753! Trodde det var 2000 jeg også før jeg leste det tidligere i dag :laughing002 Men veeeldig lovende at du har fått det allerede i dag :Heartred

Skal visst være over 2753! Trodde det var 2000 jeg også før jeg leste det tidligere i dag :laughing002 Men veeeldig lovende at du har fått det allerede i dag :Heartred
Det er jo helt utrolig!! Nå fikk jeg skikkelig lyst til å spørre om hcg måling i morgen hos legen! Men det er jo helt unødvendig, så sikkert ikke noe poeng. Det er jo bare for min egen nysgjerrighet og jeg vet jo at det blir bra:Heartred

Jeg håper det!:Heartred Jeg prøver å tenke på at det ser veldig lovende ut, men så husker jeg at jeg er gammel:dead: Og da blir jeg bekymret igjen…
Men du har igjen masse egg. Og sannsynligheten for at ingen av dem kan bli baby er minimal. Selv om du er «voksen». Og du her jo prøvd mange, så sannsynligheten for at du har det som blir babyen din i magen er mye større, enn for at det ikke er det.

Men du har igjen masse egg. Og sannsynligheten for at ingen av dem kan bli baby er minimal. Selv om du er «voksen». Og du her jo prøvd mange, så sannsynligheten for at du har det som blir babyen din i magen er mye større, enn for at det ikke er det.
Takk :Heartred Jeg må tenke sånn, og det ser veldig lovende ut- så jeg må roe ned den frykt-tankegangen. Det er absolutt ingen grunn til at det ikke skal være min tur nå:love7

Takk :Heartred Jeg må tenke sånn, og det ser veldig lovende ut- så jeg må roe ned den frykt-tankegangen. Det er absolutt ingen grunn til at det ikke skal være min tur nå:love7
Du trenger ikke roe ned fryktenkingen. Det ville jeg aldri sagt til noen. Verste jeg vet når folk sier «du må bare slappe av litt», eller «du må bare tenke positivt». Det er jo umulig når den tenkegangen først har begynt.
MEN det hjelper hvertfall meg et lite øyeblikk å høre hvordan noen som står utenfor observerer situasjonen. Før krisetankene tar overhånd igjen :dead:

Last edited:
Du trenger ikke roe ned fryktenkingen. Det ville jeg aldri sagt til noen. Verste jeg vet når folk sier «du må bare slappe av litt», eller «du må bare tenke positivt». Det er jo umulig når den tenkegangen først har begynt.
MEN det hjelper hvertfall meg et lite øyeblikk å høre hvordan noen som står utenfor observerer situasjonen. Før krisetankene tar overhånd igjen :dead:
Det er sant :Heartred Og det hjelper! For til og med jeg ser at dette ser lovende ut:love7

4+6- fortsatt gravid!

Åh, så deilig å se 3+! Du ligger jo foran skjema :love017 Denne spiren har helt klart ingen andre planer enn å bli baby!

5+1- Veldig Tidlig Ultrlyd bestilt!

Da har jeg bestilt UL til 6+0, så nå er jeg veldig spent. Men jeg følte at jeg måtte. Det ble litt lenge å vente med TUL på klinikken når det ikke ble før 8+4. Jeg har også vært hos legen og hun har bestilt OTUL til meg- så jeg håper den timen også kommer snart og at jeg får en tidlig time. Det føler jeg er et siste uro-moment for meg, den NIPT testen… Det er noe med å være gammel mor og høre om økt risiko, og jeg blir litt stresset av hele greia. Alt er liksom så mye mer risikofylt:nailbiting:

Jeg har blitt veldig rolig av de gode hcg målingene, men som chatgpt liker å minne meg på- det er ingen garanti for at det går bra!:dead:

Jeg håper jeg kan måte noen trygge, fine leger/jordmødre som kan betrygge meg på at det er stor sjanse for at dette kommer til å gå helt, helt bra:Heartred

5+1- Veldig Tidlig Ultrlyd bestilt!

Da har jeg bestilt UL til 6+0, så nå er jeg veldig spent. Men jeg følte at jeg måtte. Det ble litt lenge å vente med TUL på klinikken når det ikke ble før 8+4. Jeg har også vært hos legen og hun har bestilt OTUL til meg- så jeg håper den timen også kommer snart og at jeg får en tidlig time. Det føler jeg er et siste uro-moment for meg, den NIPT testen… Det er noe med å være gammel mor og høre om økt risiko, og jeg blir litt stresset av hele greia. Alt er liksom så mye mer risikofylt:nailbiting:

Jeg har blitt veldig rolig av de gode hcg målingene, men som chatgpt liker å minne meg på- det er ingen garanti for at det går bra!:dead:

Jeg håper jeg kan måte noen trygge, fine leger/jordmødre som kan betrygge meg på at det er stor sjanse for at dette kommer til å gå helt, helt bra:Heartred
Omgomg syykt spennende!!! Krysser fingrer og tær for deg. :Heartbigred :Heartbigred :love7 :cool05 :love017

5+4

Tok prøver hos legen idag, blod og urin. Inkludert hcg. Så tenkte det kunne være artig og ta en strimmeltest bare for å sammenligne. Min aller siste strimmeltest og det ble samtidig min aller første dye stealer. Kanskje ikke så rart når jeg er 5+4, men jeg synes det var litt gøy likevel!

Igår var jeg også hos akupunktur (har gått hver uke siden mars). Jeg fortalte henne at jeg synes det var litt vanskelig å fortsatt stole på at jeg ER gravid nå som jeg ikke tester lenger. Hun tar alltid pulsen min før hun setter nåler, og nå bare lo hun og sa at det ikke var noe tvil om at jeg var gravid. Det kjente hun med en gang, og det var veldig bra! Det var en fin bekreftelse å få :Heartred Hun er også en av få som har sagt at dette kommer til å gå kjempebra med de fine målingene mine- og ikke hatt så mye fokus på alderen min og risiko. Det har vært litt fint oppi alt annet…

Vedlegg

• IMG_1978.jpeg
    IMG_1978.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 66
Har du fått svar på hcg-prøven? :Heartred
Nei, ikke enda. Den ble tatt sammen med alle andre blodprøver (det var mange!). Så regner ikke med at det kommer før neste uke egentlig. Legen sa hun skulle sende meg resultater i posten, og at jeg måtte ta med meg de til alle lege timer. Jeg føler at disse arkene kommer til å bli helt utslitt av å ligge i veska mi i 8 måneder til… Hvordan tar folk vare på helsekort og blodprøve-resultater? Det er jo litt håpløst at vi fortsatt bruker papir, spør du meg…

Nei, ikke enda. Den ble tatt sammen med alle andre blodprøver (det var mange!). Så regner ikke med at det kommer før neste uke egentlig. Legen sa hun skulle sende meg resultater i posten, og at jeg måtte ta med meg de til alle lege timer. Jeg føler at disse arkene kommer til å bli helt utslitt av å ligge i veska mi i 8 måneder til… Hvordan tar folk vare på helsekort og blodprøve-resultater? Det er jo litt håpløst at vi fortsatt bruker papir, spør du meg…
Jeg hadde mine i en plastmappe sist. Det funket fint egentlig det. Ser det Skal innføres digitalt helsekort fra 2026, men det hjelper jo ikke oss :laughing002

Last edited:
Ah skjønner! Når jeg fikk helsekortet mitt sist så la fastlegen min det i ei A5 plastmappe, så jeg hadde det bare liggende i den mappa hele tiden - og det passet perfekt i veska! Så håper jeg får samme denne gangen også :laughing002

Back
Topp