Dagstur til et annet fylke

Havfruen_87

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Har termin om 2 uker og ingen tegn til at det skal skje noe snart heller. Mannen vil gjerne ha meg med til Østfold for å besøke noen venner nå på torsdag, dvs at jeg blir da ca 2-3 timer unna sykehuset "mitt". Så spørsmålet er om hvis fødselen plutselig starter mens vi er på tur, kan man da ringe/kjøre til nærmeste sykehus eller må man absolutt kjøre til det sykehuset som man har søkt om plass på forhånd? Noen som veit?

De kan nok ikke nekte å ta deg inn skulle du komme og være i aktiv fødsel. De har regler å forholde seg til i Norge ;)

De tar deg nok i mot;)
Ville kjent på dagsformen den dagen og er den uendret ville jeg tatt sjansen! Men mannen hadde ikke drukket eller noe, og hadde jeg nevnt noe om å dra midtveis i f.eks middag hadde vi dratt;)
Lykke til:)

Dersom du er førstegangs har du nok god tid fra de første tegnene merkes og til å komme deg til ditt sykehus. Dersom du er flergangsfødende vet du hvor fort du har pleidd å føde og får vurdere ut fra det :)
Men de hadde uansett ikke nekta deg adgang til et sykehus dersom du var i aktiv fødsel ;)

Venter nr to nå, men tviler på at det blir kjemperask fødsel denne gangen :) Men greit å vite hva man har krav på i tilfelle :P
Da putter vi fødebagen i bilen og kjører av gårde hvis formen ikke endrer seg, 99% sikker at jeg ikke føder før 20.april

Back
Topp