Dagssøvn, fritid?

Leelu

Elsker forumet
Hva finner dere mammaer på når den lille sover på dagen?

Jeg pleier å sitte med pc'n, lese alle nettaviser og komme innom her. 

Husarbeid synes jeg bråker for mye, så det er egentlig bare unntaksvis at jeg tar oppvasken, eller henger opp klær etc. mens snuppa sover, det er egentlig veldig deilig med disse halvtimene jeg får for meg selv på dagen. 

Helt nydelig med litt alenetid ja....men er jo alltid noe som må gjøres
Går lange trilleturer daglig,ellers når snupa sover prøver jeg få rydda ut og inn oppvaskmaskin,vaska klær,brettet tøy,rydde og vaske hus.Prøver ha litt tid på datan,men er ofte lettere på kvelden syntes jeg

Litt husarbeid gjør jeg ja, og ser på tvseriene mine på pcen når det passer seg, leser aviser, leser bok, ser tv, av og til sover jeg.. Nå skal vi snart flytte, så for tiden så pakker jeg hvert ledige øyeblikk!

Sitter ved pc'n å kikker litt rundt på nettet, ser på tv, gjør husarbeid og litt diverse egentlig, kommer veldig ann på humøret, og hva som faktisk må gjøres..
Å hvis jeg skulle være veldig trøtt en dag, tar jeg meg en dupp selv også, når vesla sover

Prøver å få lest avisen, ellers går mye av tiden til husarbeid. Også prøver jeg å gjøre klar middagen, og lage den ferdig på siste luren om det passer sånn. Og litt tid til skolearbeid, men det er helst på kvelden. Enkelte dager blir det trilletur i sovetiden.

Hvor lenge sover deres om gangen? Her sover han mellom 1,5-3 timer på første luren.

Det blir fort til at jeg prøver å få unna husarbeid, men har blitt flinkere i det siste til å rett og slett sette meg ned. Ikke noe godt å føle at man må bruke hver ledige stund til noe fornuftig i huset. Så jeg prøver å sette meg ned med en kopp te, med mac, sende noen mailer, eller spise et måltid uten å hive det i seg. Her sover lillegutt som regel kun en halvtime av gangen, så det er litt begrenset hva jeg kan få til. Men han viser tendenser til å hvile lenger innimellom nå så kanskje jeg finner roen til å pusle med andre ting etterhvert :-)

jan2010/juli2011 skrev:
Prøver å få lest avisen, ellers går mye av tiden til husarbeid. Også prøver jeg å gjøre klar middagen, og lage den ferdig på siste luren om det passer sånn. Og litt tid til skolearbeid, men det er helst på kvelden. Enkelte dager blir det trilletur i sovetiden.

Hvor lenge sover deres om gangen? Her sover han mellom 1,5-3 timer på første luren.

Min sover som regel bare en halvtime, maks 45 minutter en sjelden gang.

Sjelden snuppa sovner i vognen nå, så jeg pleier å legge trilleturen til våken tid.

Snuppa leker og utforsker heldigvis en del selv, så jeg henger opp vasken, tar oppvasken, rydder etc. mens snuppa koser seg ved siden av på lekematten.  

Frøken83 skrev:
Litt husarbeid gjør jeg ja, og ser på tvseriene mine på pcen når det passer seg, leser aviser, leser bok, ser tv, av og til sover jeg.. Nå skal vi snart flytte, så for tiden så pakker jeg hvert ledige øyeblikk!

Vi skal også flytte.. i midten av februar, og vi har så smått begynt med å pakke.

tjukkebolla^^ skrev:
Sitter ved pc'n å kikker litt rundt på nettet, ser på tv, gjør husarbeid og litt diverse egentlig, kommer veldig ann på humøret, og hva som faktisk må gjøres..
Å hvis jeg skulle være veldig trøtt en dag, tar jeg meg en dupp selv også, når vesla sover

Heldige deg  som klarer å sove på dagen 
Jeg er dessverre bygd slik at jeg ikke klarer å sovne på dagen, så jeg går rundt og er mye trøtt etter dårlige netter.

Leelu skrev:

tjukkebolla^^ skrev:

Heldige deg  som klarer å sove på dagen 
Jeg er dessverre bygd slik at jeg ikke klarer å sovne på dagen, så jeg går rundt og er mye trøtt etter dårlige netter.

Er nok litt heldig med det ja..
Veldig godt å kunne få en liten lur på dagtid, hvis man er veldig trøtt

Husarbeid, en runde med rockeringen, gjøre klar middagen og litt data :) Adrian sover som oftest lur på 1.5 - 2 timer, så får litt alenetid da :)

Her blir dagen styrt ut ifra når ho våkne, og kossen natta har vert!!!:)

Har stort sett tatt meg ein liten dupp sjølv, når ho har hatt den første!! Den kan vare alt fra 45 min- 1,5 time!! Neste dupp pørve eg å få til rundt halv 2 tida- og då sove ho ute i vogna ca 2 timer!! Da gjør eg husarbeid, lage middag og tar meg litt tid å sjekke ting på nettet!!!:) Kan godt finne på å gjøre husarbeid mens ho er våken og, tar ho bare med meg rundt i huset:)

Back
Topp