Dagsoving

Solagreen

Elsker forumet
Julibarna2014
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Noen flere med korte dupper på dag?
Pleier å være fra 16 -40 min her. Jeg prøver å få henne til å sove lengre men etter 40 min som oftest så sperrer hun opp øynene og det er vanskelig å få henne til å sove igjen.

Hvis jeg sitter i gyngestolen med henne på fanget klarer jeg av og til å forlenge duppen, da kan hun sove 1.5 til 2t. Hadde akkurat samme problem med storebror, han sov alltid 37 min. Hadde virkelig håpet å slippe dette en gang til.. [emoji53]

Kom gjerne med tips!
Hvor sover deres best ?
Hvor lenge sover de ?

Hun her sover heldigvis stort sett bra på natta [emoji4]

Samme greia her. To små dupper på ca 50 min [emoji849] lange våken perioder, men på natt våkner han kun for pupp for å sove videre 18/19-06/07 så trøster meg med det.

Her er det værre. Jeg synes du er heldig som har en som kan sove i 37 min, hehe :D. Vår har lite rutiner på dagsovingen, og om han sover sover han 15-20 minutter. Toppen 30 min. En gang sov han en time og da fikk jeg hakeslepp, men ble med den ene gangen :banghead:.
Jeg prøver. Gir grøt og ammer, vugger han i armene og legger han i vogna og triller. I går lå han lysvåken hele trilleturen på en time, i dag ville han ikke og ble lei seg. Selv når han blir overtrøtt vil han ikke sove.

Kanskje enkelte bare er sånn? Ikke stort sovebehov? Han legger seg fint rundt 19-20 og finner soveroen da :) så er dagtid som er problemet her

Vi sover den første duppen sammen i senga, og da tilbyr jeg pupp med en gang han viser tegn til å våkne. Den duppen kan vi strekke til tre timer om jeg er heldig. [emoji28] Ellers er det trilling som fungerer.

I følge de fleste søvnbøker jeg har lest så er ikke dupper under en time en fullverdig dupp fordi de da ikke har kommet inn i den dype søvnen. Når de kommer i den lette fasen før de skal Inn i dyp søvn så klarer de ikke sove videre, men våkner. En kan hjelpe dem å sove videre, og så skal de klare det selv etterhvert. Derfor prøver jeg å forlenge duppene. Noen ganger går det, andre ganger ikke. I dag klarte jeg det på 2 av 3! [emoji4][emoji1319] først 1,5 t i gyngestol, så 35 min i bil, så 1,5 t i vogn. Bra dag! [emoji4] våkner alltid etter 40 min ish, men går da av og til an å få henne til å sove videre.

Jeg husker det ble bra
med dagsoving til sønnen min da han var 8 mnd. Håper det blir litt før med ho her [emoji23]

Her er det værre. Jeg synes du er heldig som har en som kan sove i 37 min, hehe :D. Vår har lite rutiner på dagsovingen, og om han sover sover han 15-20 minutter. Toppen 30 min. En gang sov han en time og da fikk jeg hakeslepp, men ble med den ene gangen :banghead:.
Jeg prøver. Gir grøt og ammer, vugger han i armene og legger han i vogna og triller. I går lå han lysvåken hele trilleturen på en time, i dag ville han ikke og ble lei seg. Selv når han blir overtrøtt vil han ikke sove.

Kanskje enkelte bare er sånn? Ikke stort sovebehov? Han legger seg fint rundt 19-20 og finner soveroen da :) så er dagtid som er problemet her

Sønnen min sov alltid 37. Hun her er rundt 40, men kan være kortere også.

Har du prøvd å forlenge duppene?
Det var veldig lite :(

Korte dupper her også, ca 30 min. Det startet for ca en uke siden. Før det hadde hun i alle fall en lang. Håper det retter seg snart igjen.
Eldste sov kun 40 min uansett hvor mange ganger han sov. Mellomste sov få og lenge dupper, så har en av hver fra før.

Her begynte lille plutselig å sove maks 40-45 min på dagen i sommerferien, med mindre vi gikk tur med vogn (da sover hun så og si alltid godt og lenge, bank i bordet). Jeg har antatt at det var den 4 month regression som slo inn, sikkert godt hjulpet av ingen rutiner i sommer. Merker tydelig at det er for lite søvn for henne, det blir mange smådupper og grinete baby i løpet av dagen. Vi har gjort en blanding av å gi sutt, bysse og ligge sammen med henne i det hun våkner, virker som om det begynner å gå seg til nå. Første dupp varer som regel 1,5-2 timer. Dupp nr. 2 må fortsatt jobbes med, det er vanskelig å finne samme roen og få det til å passe tidsmessig da det ofte skjer mer midt på dagen når eldste har venner på besøk eller skal hentes på AKS. Ideelt sett sover hun ca. 10-12 og 14-16, og kanskje en kort power nap i halv seks-tiden. Hun legger seg ca. 19. Bortsett fra i vognen, sover hun best i sengen sin på soverommet vår eller på en arm. :)

Her er det stort sett enten 25 min, eller så blir de lange, opp til over to timer. Sjelden mellom en halvtime og en time, altså hvis hun kommer forbi 30 min så blir det lang dupp. Sover enten i vår seng eller vogn (da er hun veldig var på parkering).

Samme her

Her sover han best i sengen med meg. Hvis han sovner etter amming og jeg ligger med han kan han sove to timer. I vogn som står stille er det Max 1time. Hvis vi triller tur varierer det veldig.

Noen flere med korte dupper på dag?
Pleier å være fra 16 -40 min her. Jeg prøver å få henne til å sove lengre men etter 40 min som oftest så sperrer hun opp øynene og det er vanskelig å få henne til å sove igjen.

Hvis jeg sitter i gyngestolen med henne på fanget klarer jeg av og til å forlenge duppen, da kan hun sove 1.5 til 2t. Hadde akkurat samme problem med storebror, han sov alltid 37 min. Hadde virkelig håpet å slippe dette en gang til.. [emoji53]

Kom gjerne med tips!
Hvor sover deres best ?
Hvor lenge sover de ?

Hun her sover heldigvis stort sett bra på natta [emoji4]

Sover 2 timer hvis jeg ligger ved siden av. Ellers maks 30 min. Så 2 timeren så sover jeg ved siden av også

Back
Topp