dagsoving

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
Hvor gamle pleier de å være når de slutter med dagsoving?

Joakim sliter med å sove på dagtid. han kan helt fint slappe av i en time eller to men han sovner ikke. og alle de andre på avdelingen hans sover på dagtid, til og med de som er eldre enn han.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Her sover han fremdeles på dagtid og har absolutt behov for en liten hvil. Men tror det er ganske individuelt om de trenger dagsoving eller hvor lenge de sover. Lille har aldri sovet lenge av gangen, noen ganger sover han 20 min og klarer seg med det :)

Men tror dagsoving er vanlig sånn frem mot treårsalder, noen slutter sikkert før også :-)

Kanskje Joakim har nok med å slappe av bare :-) Min har ikke roa til det han :p

Hvordan er han da til kvelden?

Kommer veldig ann på hvordan natta er, og hvor lenge han sover om morran. Feks hvis han sover hele natta sammenhengende (kan telle på en hånd...) og sover til 9-10 (skjer sjeldent) har han ikke det store behovet. Men til vanlig sover han 2-3t på dagtid. Og trenger det. Sovner i bilen på vei hjem fra bhg om han ikke har sovet mer enn 45min, ikke i det hele tatt. Heldigvis sjeldent han ikke sover mer.

Storebror måtte sove på dagtid i bhg frem til 2,5 år. Men da begynte han å bli vanskelig . Og dem gikk over til hviling på madrass en liten stund. Men varte ikke lenge . Da en periode hadde vi problemer med å holde han våken i bilen på vei hjem. Men er en overgang. Er jo ganske invididuelt som alt annet..

Noen har ikke behov for dagsøvn lengre, andre har mye. Helt individuelt som de andre sier :)

Sover han ikke i bhg heller?

Jeg sluttet med fast soving på min eldste når han var rett over året. Da var det litt mer sånn etter behov. Noen dager sov han ti min andre dager to timer. Og igjen, noen dager ingenting. Disse to jeg har nå er avhengig av søvn på dagen, tydeligvis. Men de er ferdig sovet til klokka ett og er da våkne til åtte. Og sover til halv syv.

pleier å legge han mellom 18 og 18.30, og då sover han til 8-9.

enkelte dager sover han i barnehagen men skjer oftere og oftere at han ikke sover. på mandag sov gan ikke på dagtid og holdt det gående til 1830. han ligger som regel en stund å snakker med seg selv på kvelden og griner litt iløpet av natten men som regel sovner han igjen før jeg engang får reist meg opp.

enkelte dager sover han i barnehagen men skjer oftere og oftere at han ikke sover. på mandag sov gan ikke på dagtid og holdt det gående til 1830. han ligger som regel en stund å snakker med seg selv på kvelden og griner litt iløpet av natten men som regel sovner han igjen før jeg engang får reist meg opp.

Herregud, så heldig du er !! :) her er jeg heldig om jeg får 3t før han våkner :p sovner jo igjen, men likevel - vekker meg minst 2 ganger hver natt.

Høres jo helt fantastisk ut :-) Virker jo som han styrer søvnen sin selv etter behov, så om han virker i fin form uten soving så hadde jeg ikke stressa med det :)

Back
Topp