Dagsoving

victoriabryn

Glad i forumet
Hvordan sover de på dagen? Jeg prøver å få han inn i bhgmodus( dvs en gang) men ikke alltid det holder.. Sier seg selv at en time fra elve til tolv ikke er nok..

lille juvel skrev:

ja, en time er vel ikke nok nei :) Her har vi prøvd med en sovestund, men nei du.. ikke nok for denne gutten :)

Han vokner oftes i 6.30-tida
Sover igjen fra 9.30 - 11.30
og så fra 14.00 - 1500
Legger seg ca.19.15

Sover han veldig mye eller?

Wow! emoticon
Her varierer det alt etter som hvordan natta har vært, og hvor lenge han sover om morgenen. Han våkner som regel mellom 0630-0700, og da har han som regel 1 hvil på formiddag/midt på dagen på 1-2 timer, og KANSKJE en dupp på 30 min på ettermiddagen, i 15-tiden. Alt etter som. Og i seng mellom 1900-1930.

Som regel bare 1....  Men alt avhenger jo av hvor tidlig han våkner, hvor godt han har sovet om natta, og hvor lenge den første hvilen varer, og hvor lenge.
På søndag DASSREGNET det ute, gjett hvem som sov i over 2 timer i vogna????!!! Sikkert en deilig lyd med regnet på regntrekket. emoticon

Her har vi fortsatt to dupper, og det kommer vi til å fortsette med så lenge hun krever det. Det har skjedd at hun bare har en dupp, men det kommer an på hvor tidlig hun våkner på morgenen. Og siden det for tiden er poppis å våkne kl 05, så må vi ha to dupper!

Som regel har hun to lurer, en lang(ca 2 timer) og en på en halvtime ca..
Men av og til har hun bare den lange også, kommer veldig ann på når hun står opp..

Legger seg i 20 tiden, og våkner mellom 7 og 8 som regel.

Her starter dagen rundt 6 hver morgen. Hvis hun er i barnehagen sover hun kun èn dupp, fra ca 10.30-11 til alt mellom 12-13.30. Som regel sover hun iallefall et par timer. Når vi har henne hjemme virker terskelen for å bli trøtt og grinete litt lavere, så da har vi ofte to dupper. En på sen-morgenen i 10-11tida på mellom 1-2 timer, og en kortere dupp på ettermiddagen i 15-16-tida. Her i huset er det kveld mellom 18-18.30. :o))

lille juvel skrev:

ja, en time er vel ikke nok nei :) Her har vi prøvd med en sovestund, men nei du.. ikke nok for denne gutten :)

Han vokner oftes i 6.30-tida
Sover igjen fra 9.30 - 11.30
og så fra 14.00 - 1500
Legger seg ca.19.15

Sover han veldig mye eller?

Sover ca 11-12 timer på natta. Stort sett sover han fra 20.00 til08.00. Men seffers finns det en million unntak.. Jeg vil gjerne ha en dupp fra tolv til to tre, da er jeg fornøyd.. Men sjelden det går..

her sover han en lur rundt klokken 11 halv tolv. eg vekker han etter 1,5 time vist han ikke har våknet sjøl.Ellers går det utover natta. så legge han seg klokken 6 og sover til mellom 7 og 9

Her sover han bare en gang til dagen, fra ca 11.30 til 13.30. Legges for kvelden klokka 19 og sover til ca 06.  

Her har vi kun en hvil, og den er en gang fra 10-13, og som oftest på 1 time.... Sååå her har vi ingen tid å sløse bort på soving :S

Back
Topp