Dagsoving hos 4 mnd baby

Guest
Jeg trenger litt råd ang dagsoving 4 mnd gammel baby. Datteren min sliter med å roe seg for så å falle i søvn på dagtid. Vi har en rutine som går ut på at hun sover første dupp i min seng sammen med meg og resten av duppene i vogna. Det er umulig å få henne til å sove i vogna om morgenen, derfor senga mi. Hun sovner da av puppen om morgenen. Uten den blir det bare skriking. Hun tar ikke smokk. Jeg legger henne rett etter frokosten. Hun sover aldri mer enn en halvtime i gangen, så hun blir fort trøtt igjen etter første dupp. Ved første tegn på trøtthet legger jeg henne i vogna. Da begynner skrikingen. Jeg får roet henne ned litt, helt til jeg ser hun holder på å sovner, da begynner skrikingen på alvor. Det ser ut til at hun kjemper for å ikke falle i søvn. Det kan ta opp til en time med trilling fram og tilbake av vognen. Når vi bare går tur kan det ta enda lenger tid selv om hun er trøtt. Etter en halvtime våkner hun og er grinete. Jeg kan da får henne til å sove litt etterhvert, men da er det en veldig lett søvn som hun våkner fort opp av. Jeg liker ikke at hun skal skrike så mye. Hun har jo tross alt 4-5 dupper om dagen. Har du noen råd? Om kvelden sovner hun av seg selv, men det går ikke på dagen.
 
Back
Topp