Dagsformen?

venter-en-attpåklatt

Andre møte med forumet
Hei jenter.

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen, 5 uker på vei bare. Har en datter på 1,5 år. Når jeg gikk gravid med henne så var jeg i toppform hele svangerskapet, jobbet til jeg var over 8 måneder på vei. Men nå, kvalm og vondt i korsryggen, full av halsbrann og konstant trøtt. Blir vel det totalt motsatte svangerskapet nå da.. :)

Hvordan har dere det?

Hei Kari!

Så hyggelig, gratulere med ny spire i magen :) <3

Formen min begynner å merkes.. Er 6+2, og har vært nesten symptomfri frem til nå. Eneste jeg har kjent er ømme pupper. Men nå kommer kvalmen snikende, uhyrlig trøtt og mer stikninger i underlivet... Aldri vært så trøtt i mitt liv, sover og sover..

Skal på tidlig ultralyd i uke 7+3, gleder meg til å høre om hjertet slår <3

Hvordan går dagene dine? =)

Velkommen hit

Dagsformen er varierende her altså, men har en tiltakende kvalme. Det kjennes ikke så bra ut. I dag har faktisk puppene begynt å verke igjen også etter å ha vært greie en stund.
Men er ikke så dårlig at jeg ikke kan jobbe, så skal vel være takknemlig for det.

hat en del ømme pupper hele tiden, i uke 4-5 var jeg mega trett, var kjempe kvalm i uke 5..idag er jeg ikke i form og kvalm...går veldig opp og ned

Hei, gratulerer og velkommen hit :)
Formen min er så langt *bank i bordet* veldig bra.
Er kun i uke 5, så vet jo ikke hva ukene vil bringe ;) I slutten av uke3 og begynnelsen av uke 4 hadde jeg en del murringer, men er lite av det nå. Ekstra søvnbehov og litt vanskeligere å komme opp om morgenen, men tross i at jeg er litt ekstra trøtt føler jeg meg forholdsvis opplagt. Litt rar følelse igrunn. Ikke kvalm, ikke spes ømme bryster, og innebandyen i går gikk så det suste! Håper bare jeg er veldig heldig og at alt er bra med spiren :-)

Jeg er sinnsykt trøtt. Sover til formiddagen, og legger meg med samboern min på kvelden. Huff
I tillegg har jeg kvalme (når som helst på dagen), ømme pupper og ganske mye stikking og smerter i magen.

Er litt misunnelig på dere som skal på tidlig ul. Jeg må vente til første svangerskapskontroll, og der får man vel ikke ul uansett. Utålmodig!! emoticon

Ja, så heldig dere er som får tidlig UL da!! Jeg må vente til mellom uke 17 og 20 en gang..  Får vel bare smøre seg med tålmodighet. Første gangen jeg ble gravid, så hadde jeg null bekymringer. Svevde på en sky. Men nå er jeg livredd for å spontanabortere plutselig. Har sett hvor mye kjærlighet ett barn kan bringe nå vet du..

Gratulerer så mye med spire i magen :)

Er 7 + 4 og her er jeg kvalm om morgenen, før frokost og blir fort kvalm og svimmel om jeg går for lenge mellom hvert måltid. Ellers veldig vondt i puppene.. Har en veldig umettelig appetitt om dagen, spesielt på middager merker jeg.. Prøver å begrense det litt så jeg ikke blir rene elefanten.. Reagerer på lukter som enkelte herreparfymer og såper.. Ellers har jeg ikke mista lyst på noe av mat ennå.. Stikk motsatt fra mine 2 andre.. Kanskje jeg venter jente nå da ;) hiihii...

Jaja, jeg har fått dilla på kokosboller. Hvordan skal dette gå?

Gratulerer så mye med spiren=)

Jeg venter nr 4, og så langt har dette vært det enkleste svangerskapet. Hvem skulle trodd det. Jeg har ikke vært noe særlig kvalm eller trett, men har slitt litt med matlyst. Dette har komt seg, men jeg har fremdeles ikke noe behov for snop og brus, og det må det vel strengttalt jubles for. Kjøper lite snop i helgene, men har fryseren full av is, men jeg rører det ikke. Spiser en del norske epler, så har en del mageknip. 

Ellers så har jeg måtte bestille time til ul, for jeg har problemer med å sjule magen...Er også litt fordi dette svangerskapet er så annerledes enn de tre andre. Må sjekke om alt er som det skal. 

Velkommen hit:)

Håper formen din blir bedre etterhvert da, alle ønakser seg jo gjerne de "lette" svangerskapene:)

Her har jeg "kun" bekkenløsningsmerter og litt kvalme. Føler igrunn at det ikke er noe som tilsier at jeg er gravid, bortsett fra at bekkenet mitt allerede har fått meg sykmeldt :(

Formen min var bra frem til forrige helg. Trodde jeg begynte å bli syk, var slapp og uggen. Men siden det fortsatt ikke har gitt seg, og heller ikke blitt verre, så skjønner jeg jo hva det er ;p Går helt i tåke/ørska, irriterende..

Men rundt 16-17 så snur det, og jeg føler meg som meg selv igjen. Må droppe jobbehelga nå, har en jobb jeg virkelig må være på alerten, og det går ikke nå :P

Håper det går over!

Her er formen STRÅLENDE! Bank og dobbeltbank i bordet!Litt småtrøtt innimellom, og litt tunge og ømme bryster, men kan ikke si at dette plager meg noe nevneverdig.
Håper det fortsetter slik.

Jeg tror jeg blir nødt å spørre om tidlig UL snart, mistenker tvillinger her. Jeg har like stor mage nå som jeg hadde når jeg var i uke 25 sist. Har sammenlignet på bilder i kveld. Iiiiiiiiiiiik!!!

Dagsformen min.. hmm tja. Som mange sier.. Er ekstremt trøtt og kvalmen har slått til for fullt i 2 dager nå.. :( Er ekstremt oppblåst, og føler meg helt utenfor. Måtte dra tidligere fra jobb i dag :o sånn var det ikke forrige svangerskap. I tillegg er jeg ganske forskjølet så det hjelper jo ikke akkurat på dagsformen det ;)

Dagsformen her er rett og slett laber, og ser ut til å bli verre hele tiden.. Kjempe trøtt, ømme bryst, og den grusomme kvalmen. Den slo inn for snart en uke siden, og har siden det kasta opp flere ganger om dagen. De første dagene var jeg kun kvalm om morgenen, men så var jeg kvalm og helt utmatta til langt ut på dag. Både igår og idag har jeg så og si vært dårlig hele dagen, og kaster opp i tide og utide.. 
Forsøker å holde humøret oppe, med tanke på at dette bare er fordi vi skal bli foreldre, men når formen er så dårlig som nå, og jeg vet at den kan forbli slik i ukesvis er det litt vanskelig kan man si :-P ....

Gratulerer med spiren<3 her har alt gått veldig fint, frem til i forige uke da jeg fikk vondt i korsryggen. forige svangerskap gikk smertefritt, så er kanskje litt bortskjemt. Ønsker deg alt godt videre i svangerskapet:)>

Formen er veldig varierende. Noen dager har jeg alt fra ømme bryster, trøtthet, slapp og kvalm, mens andre dager kjenner jeg ingenting :) Merker at jeg må spise ofte og lite for å holde kroppen i gang, hvis ikke blir jeg kvalm og uggen..

Back
Topp