Dagpenger

Babydrøm

Glad i forumet
Har dagpenger og nav tenker på veien videre samtale. Har kun erfaring fra butikk og det er ikke ideelt når man er gravid. Stress, ikke matpause, ikke do pause, hardt gulv osv. Er kvalm/oppkast/sliten pr i dag og klarer nesten ikke spise. Vanligvis kaster jeg opp av stress og får fort vondt I bena nå etter tidligere jobb på dritt gulv. Vil nav prøve å tvinge meg i jobb? Kan jeg fortsette dagpenger? Bli sykmeldt? Noen erfaringer???

Hvor lenge har du gått på dagpenger?

Man skal kunne klare den jobben og hvis ikke må du vel sykemelde deg.

En butikkjobb er vel ikke akkurat av de verste som gravid? Ser ikke problemet med akkurat den..
Men det er kanskje bare meg..
Ikke lov å sitte, må stå og gå uten pauser på hardt gulv, spise en liten bit mat innimellom kunder om man har tid , ikke drikke nok pga at det er vanskelig å komme seg på wc, holde seg istedenfor å gå på wc etter behov (resultert I urinveisinfeksjon) , jobbe skift alene fordi bedriften vil spare penger m.m. høres det deilig ut når man er gravid?

Når du mottar dagpenger, må du være villig og i stand til å ta enhver type arbeid til enhver tid. Dersom du ikke er i form til det, burde du kanskje vært over på sykepenger?

Ikke lov å sitte, må stå og gå uten pauser på hardt gulv, spise en liten bit mat innimellom kunder om man har tid , ikke drikke nok pga at det er vanskelig å komme seg på wc, holde seg istedenfor å gå på wc etter behov (resultert I urinveisinfeksjon) , jobbe skift alene fordi bedriften vil spare penger m.m. høres det deilig ut når man er gravid?
Det er da langt i fra sånn på Alle butikker!!!

Har dagpenger og nav tenker på veien videre samtale. Har kun erfaring fra butikk og det er ikke ideelt når man er gravid. Stress, ikke matpause, ikke do pause, hardt gulv osv. Er kvalm/oppkast/sliten pr i dag og klarer nesten ikke spise. Vanligvis kaster jeg opp av stress og får fort vondt I bena nå etter tidligere jobb på dritt gulv. Vil nav prøve å tvinge meg i jobb? Kan jeg fortsette dagpenger? Bli sykmeldt? Noen erfaringer???

Ville ha tatt kontakt med legen, de har vel kjennskap til andre i samme situasjon, og kan kanskje være behjelpelig mtp. NAV, aktiv sykemelding/tilrettelagt arbeid e.l.?

Håper du finner ut av det, til det beste for deg selv - lykke til. :)

Har jobbet i 3 forskjellige butikker, og har ikke vært slik på noen av de. Vi har stol bak disken, 30 minutter pause, ansattdo på bakrommet og muligheten til å ta et 5 minutt dersom man er sulten, tørst eller vil hvile litt.

Har jobbet i 3 forskjellige butikker, og har ikke vært slik på noen av de. Vi har stol bak disken, 30 minutter pause, ansattdo på bakrommet og muligheten til å ta et 5 minutt dersom man er sulten, tørst eller vil hvile litt.
Høres fantastisk ut i forhold til min erfaring! Bedriften bryr seg om de ansatte. Kjempe bra!

Ville ha tatt kontakt med legen, de har vel kjennskap til andre i samme situasjon, og kan kanskje være behjelpelig mtp. NAV, aktiv sykemelding/tilrettelagt arbeid e.l.?

Håper du finner ut av det, til det beste for deg selv - lykke til. :)
Takk , skal jeg gjøre :)

Hos meg slapp jeg å være ut i jobb under svangerskapet fordi jeg hadde en liten fra før og mange plager. Jeg fikk stønader uansett, men om de fant en jobb som ikke gjorde det vanskelig med tanke på svangerskapet, så skulle de foreslå det. Jeg tenker at du bør snakke med nav. Det er uendelig med muligheter om du får snakket med de rette personene :)

Høres ut som om du har vert i de værste butikkene som finnes. Jeg er butikksjef og har jobbet i butikk/kiosk siden jeg jeg var 15. Har aldri hatt slike problemer. Jeg har hatt flere gravide jobbendes hos meg og de har jobbet til de skulle ut i permisjon (men det er jo selvfølgelig forskjellig fra svangeskap til svangerskap)..

Men i følge arbeidsmiljøloven så har du krav på 30 min pause om du jobber mer enn 5 1/2 time og du må selvfølgelig få gå på toalettet når det måtte passe deg. Så ut ifra det du skriver så vil jeg tro du har jobbet i en liten butikk som kanskje ikke tilhører en stor kjede. Du kan også be om å få avlastningsmatter bak kassen og evt en stol til å hvile innimellom.

Hvis du har er i form og har lyst å prøve deg i butikk igjen, så vil jeg anbefale deg å prøve de større kjede butikkene. Håper du finner ut av det, og at du finner noe du vil trives med! Lykke til :)

Jeg gikk et år på dagpenger etter permisjonen sist jeg fikk barn.
De stilte overraskende lite krav, og jeg fikk ikke mye hjelp til å skaffe meg jobb.
Etter et halvt år fikk jeg et tre ukers jobbsøkerkurs. Og etter et år fikk jeg tilbud om praksisplass, om jeg selv ville. Det ville jeg, men jeg kunne selv velge hvir jeg ville ha plass. Og måtte selv kontakte arbeidsplasser.
Det endte med at jeg endelig fikk jobb isteden.

Men uansett, det er vel ikke Nav som tilbyr deg jobb? Du må vel skaffe jobb selv?
Og hvis du ikke ønsker å jobbe i butikk, så trenger du ikke søke i butikk:)

Håper det løser seg. Høres ut som du har vært uheldig med arbeidssted.
Lykke til!

Høres ut som om du har vert i de værste butikkene som finnes. Jeg er butikksjef og har jobbet i butikk/kiosk siden jeg jeg var 15. Har aldri hatt slike problemer. Jeg har hatt flere gravide jobbendes hos meg og de har jobbet til de skulle ut i permisjon (men det er jo selvfølgelig forskjellig fra svangeskap til svangerskap)..

Men i følge arbeidsmiljøloven så har du krav på 30 min pause om du jobber mer enn 5 1/2 time og du må selvfølgelig få gå på toalettet når det måtte passe deg. Så ut ifra det du skriver så vil jeg tro du har jobbet i en liten butikk som kanskje ikke tilhører en stor kjede. Du kan også be om å få avlastningsmatter bak kassen og evt en stol til å hvile innimellom.

Hvis du har er i form og har lyst å prøve deg i butikk igjen, så vil jeg anbefale deg å prøve de større kjede butikkene. Håper du finner ut av det, og at du finner noe du vil trives med! Lykke til :)
Jeg jobbet faktisk I 2 kjede butikker, men mindre kjent. Vil ikke henge ut bedriften med navn her, men var uheldig ja. Jobbet også I 2 forskjellige byer med samme sak. I tilegg vil de kun gi ekstrahjelp stillinger selv om man jobber 100%. Nå er min tidligere sjef sykmeldt pga sterke smerter/kvalm/svimmel. Trist, men vi damer må ta vare på kroppen vår. Vi har kun fått 1 tildelt. Matte hadde vi, stol var ulovlig og lunch var betalt så forventet at vi jobbet/spiste en smule I skapet. Glad jeg er ferdig!

Back
Topp