dagpenger og sykmelding ?

Pinkypie

Glad i forumet
noen som vet hvordan det skal gjøres? jeg er 60% sykmeldt bga bekkenet. De på nav sa at det gikk automatisk å at de skulle regne ut hvor mye jeg skulle få i dagpenger. De sa også at dagpengene ble gradert i forhold til hvor mye jeg var sykmeldt. Men jeg har fått dagpenger som normalt (ikke gradert noe), så det må jo være feil ? Har ikke fått sykepengene enda, så det kan jo hende de graderer de istedet da? Har googlet litt å der er det flere som sier man skal trykke på "syk" spørsmålet når man leverer meldekortet. spurte hun på nav, men det skulle jeg ikke bry meg om :S

Må ta meg en tur på nav om sykepengene ikke er gradert for å høre.. kjipt å måtte betale tilbake flere tusen :/

Du kan høre med NAV foreldrepenger på FB. Det har gode svar på alt du lurer på vedr. Søknad om foreldrepenger.

Du må jo trykke på syk, hvordan skulle ellers nav vite hvor mye du skal ha i sykepenger/dagpenger? Man kan ikke stole på de som jobber på nav, de har stort sett ikke peiling:p

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥

Du må jo trykke på syk, hvordan skulle ellers nav vite hvor mye du skal ha i sykepenger/dagpenger? Man kan ikke stole på de som jobber på nav, de har stort sett ikke peiling:p

15.08.12 Oskar♥

det jeg også synes var rart. men hun jeg snakka med gikk å spurte noen andre også, så jeg fikk rett svar :p de fikk jo sykmeldingen min og der ser de hvor mye jeg er sykmeldt og da skulle de regne ut selv å gi meg gradert utbetaling. blir artig å se når sykepengene kommer da, hvor mye det er.. er de også full pott så skal jeg gå å snakke med de ;)

Jeg anbefaler deg å bruke nav.no framfor google! Et lite forhold i din sak kan være helt forskjellig fra hva de som skriver på google har. Ka skjer med å ikke stole på de som jobber med det til daglig og har kontinuerlig opplæring og oppdatering? Du må ringe 55553333, spørre konkret om dette, og be de skrive ned hva de svarer deg (noe de skal gjøre uansett). Nav sine nettsider har alt av informasjon btw, en må bare være tålmodig og ta litt ansvar selv så finner man alt der.

Jeg anbefaler deg å bruke nav.no framfor google! Et lite forhold i din sak kan være helt forskjellig fra hva de som skriver på google har. Ka skjer med å ikke stole på de som jobber med det til daglig og har kontinuerlig opplæring og oppdatering? Du må ringe 55553333, spørre konkret om dette, og be de skrive ned hva de svarer deg (noe de skal gjøre uansett). Nav sine nettsider har alt av informasjon btw, en må bare være tålmodig og ta litt ansvar selv så finner man alt der.
Det som skjer med å ikke stole på de som jobber i NAV er vel så enkelt at de veldig ofte ikke har peiling;) Jeg har flere ganger fått feil svar, det samme gjelder andre jeg kjenner. Jeg jobbet en stund innen psykisk helse og der var det flere brukere som fikk helt feil råd som endte i en bråte ekstra papirarbeid og folk som hadde problemer fra før måtte medisineres hardere pga rot. Så jeg stoler sjelden 100% på dem og prøver heller å lese meg til svaret selv på nav.no, dessverre er noe av det litt tungt formulert, men det går som regel.
De som sitter og tar tlf er ofte flinkere, men jeg har opplevd begge deler der og.

15.08.12 Oskar♥

Back
Topp