Dagpenger etter ulønnet permisjon?

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som vet om man har krav på dagpenger etter at man har tatt ut ulønnet permisjon? Blir det den lønnen man hadde før ulønnet permisjonen som blir lagt til grunn?

Permisjonen min er ferdig 12.november, og planen var å bruke 4 uker ferie etter dette, men siden jeg ikke har arbeidsgiver får jeg heller ikke sette opp ferie. Dvs at feriepengene blir lagt av og brukt på ulønnet permisjon frem til 12.desember.

Tenker også at desember kan være en ugunstig mnd å søke jobb på, mem har ikke helt bestemt meg for om jeg skal avslutte permisjon 12 desember eller forlenge den ulønnende permisjonen til januar.

Det er altså snakk om 1 eller 2 mnd ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen er ferdig, og siden jeg ikke har arbeidsgiver og det er vanskelig å få seg jobb så må jeg nok søke dagpenger fra Nav mens jeg leter jobb.

Dagpenger beregnes vel av den pensjonsgivende inntekten du har hatt tidligere år, og derfor ikke nødvendigvis lønnen man har hatt, som for eksempel sykepenger og foreldrepenger gjør.

Men hva tar du ulønnet permisjon fra, siden du sier du ikke har arbeidsgiver? Dersom du står uten jobb er det vel naturlig å søke dagpenger fra dagen du er ferdig med permisjon?

Back
Topp