Dagmammapriser

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Sitter og tenker på..Hvis kontantstøtten går opp til 5 tusen tror dere dagmammaprisene og stiger? bhgpris+kontantstøtte er d jo nå..Det blir 7 tusen det for et ikke pedagogisktilbud..

Det er vel ikke noe mindre pedagogisk tilbud med nivået på kontantsøtta nå? Jeg ser helt klart logikken i prisen "kontantstøtte + barnehagepris". Da betaler man jo like mye av egen lomme enten man benytter det ene eller det andre alternativet.

Poenget er at jeg syns det er litt vel dyrt å betale 7000 for et lite pedagogisk tilbud

Frk.MammaMor skrev:
Poenget er at jeg syns det er litt vel dyrt å betale 7000 for et lite pedagogisk tilbud

Ja, jeg ser den, men poenget mitt er at du fortsatt betaler det samme fra egen lomme som du gjør per idag (kontantstøtten er jo finansiert av staten enten den er på kroner 500 eller 5000). Og det pedagogiske tilbudet hos en dagmamma er jo også akkurat det samme som idag!

Selvfølgelig men da blir det fett og være dagmamma..3unger =21000... de fleste jobber vel svart og..

Frk.MammaMor skrev:
Selvfølgelig men da blir det fett og være dagmamma..3unger =21000... de fleste jobber vel svart og..

De fleste som tar den prisen jobber vel hvitt? De jeg kjenner som har barn hos dagmamma og betaler kontantstøtte + barnehagepris har i hvert fall en som jobber hvitt. Vet bare om en som betaler svart for dagmamma, og hun tar mye mindre!

jeg synes helt klart at det er logisk at dagmammaen skal koste mer enn hva kontantstøtta ligger på. så 7000 er vell ikke så ille om man får 5000 i kontantstøtte? Synes ikke det skal lønne seg å benytte seg av dagmamma i den forstand at man sitter igjen med penger ette rdagmammaen er betalt av kontantstøtte.

Back
Topp