Dagmamma

sinvi

Blir kjent med forumet
Hei

Jeg lurte på om det er noen her inne som vet noen om å være dagmamma og hvordan dette funker og hva slags pris en tar.

Tommy har ikke kommet inn i barnehage til min permisjon er slutt i januar og trenger inntekt, så derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg som dagmamma. Håper noen kna svare meg

Hei
Har ein gutt på 11,5mnd som jeg har dagmamma til. Hun har fast lønn, som utgjør ca 35kr timen. Da spiser han ett til to måltider gratis hos hun. Bleier,frukt/yoghurt holder jeg.

Har ikke noe peil på dette. Men syns du burde hvertfall ta 100 kr timen. Så hvis du er dagmamma noen timer hver dag har du jo en grei inntekt.

Jeg brukte dagmamma til ene sønnen min i 1 år, og da betalte jeg henne 4000 kr fast i måneden. Hun hadde ham 5 dager i uken. Jeg sendte med bleier og våtservietter, mens hun sto for 2 brødmåltid pr dag.
100 kr i timen er altfor mye, da tror jeg nok ingen vil ansette deg når du regner ut hvor mye det blir i måneden. Dersom du ønsker å ha timesbetaling tror jeg det er vanlig med 25-35 kr i timen.

Håper dette hjelper deg litt på vei, og ønsker deg lykke til i jobben som dagmamma

JEG HAR HATT DAGMAMMA TIL MIN SØNN SIDEN PERM VAR OVER. JEG HAR BETALT 3000,- FAST I MND. DET TILSVARER NESTEN HELE KONTANTSTØTTEN. REGNER MED AT DE FLESTE SOM HAR DAGMAMMA TIL SITT BARN MOTTAR KONTANTSTØTTE, SÅ DU KAN MED GOD SAMVITTIGHET KREVE DEN I LØNN[:)] JEG KJØPTE SELV BLEIER OG VÅTSERVIETTER OG EVT. KREMER. MAT FIKK HAN HOS DAGMAMMAN.

Jeg passet en gutt bare noen måneder, da fikk jeg kr 140,-pr dag. Det blir vel ca. kr. 3000,-pr.mnd (full tid). Hvis jeg skulle betalt kr.100,- pr time for dagmamma, ville jeg ikke ha jobbet, men passet barnet selv. For da sitter man ikke igjen med mye av lønna. Dessuten betaler jeg nå kr.4185,- for to barn i barnehagen, med frokost, lunsj og frukt. Dette varierer vel på ulike kanter av landet, så jeg ville forhørt meg i det området hvor du bor, hva som er vanlig.

Tusen takk for masse info og råd skal gjøre så godt jeg kan tar gjerne i mot mer info og råd og[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Hei!
Jeg var dagmamma i våres for en gutt på ett år. Jeg tok to hundre dagen,-da var han hos meg fra halv åtte til halv fire (altså 8 timer, det blir 25,- pr time). De hadde også med med mat, men det var vel mye fordi han er allergisk mot ulike ting (så da gjorde jeg hvertfall ikke noe galt i forhold til det...) Skulle han spist hos meg ville jeg tatt litt mer...kanskje 15-20,- pr dag i mat eller no sånt...? Bleier hadde de også med selv. Alle jeg har snakket med tar mellom 200,- og 250,- pr dag.
Jeg synes det var veldig ålreit å være dagmamma. Vil anbefale å ha et barn på noenlunde samme alder som ditt eget,-da får de mye glede av hverandre (kanskje de til og med sover formiddagsluren samtidig...!) Det er også veldig fint å ha litt kontakt med andre som også er hjemme med dagbarn,da kan man jo finne på litt sammen. Det er jo hyggelig å snakke med voksne innimellom også!
Lykke til!

Jeg var dagmamma i vår og sommer..
For tantejenta mi tok jeg 20 kr timen, og det er veldig billig..
For den gutten jeg hadde tok jeg 200 kr dagen.
De sendte med bleier, jeg holdt våtservietter, mat og andre småting..
Var veldig greit, for begge barna var i samme alder som sønnen min, kun 6 uker forskjell tilsammen..
Jeg har ei venninne som er hvit dagmamma [;)], og hun tar 200 kr dagen + skatt..
Den ene faren er revisor, så han kunne mye lurt.. he he..
Men bør nok ha et par-tre stk, for at du skal tjene litt på det..

Da jeg var dagmamma tok jeg 200 kr dagen, de holdt selv bleier ol.

Back
Topp