Dagmamma?

Tessaloniki

Flørter med forumet
Hei,

For de av dere som skal ut i jobb i januar, eller tidligere. Hva og hvordan gjør dere det med barnepass?
For min del så må det nesten bli dagmamma. Men er det noen som er kjent med pris per mnd for å ha barnet hos dagmamma?
Vet det kan variere fra sted og dagmammaer, men sånn cirkus hva det pleier å koste. Hva man kan forvente seg?

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Her er vi så heldig og bor nærme mine foreldre, og min mor jobber nattevakter i ny og ne. Så har snakket med både henne og min farmor. Så når mor jobber, så passer farmor på han til min mor våkner. Så det har vi allerede fikset:)

Ang med pris og sånn, så har jeg rett og slett ikke peiling. Men håper at andre kan gi deg svaret på det :)

Er redd for at me kanskje må sjå på det same, men har ikkje peiling på pris og slikt. Håpar me slepp! Men når barnehagesystemet er som det er så er det fare for at det vert dagmamma eller praktikant :p

Jeg begynner å jobbe 2 januar 2013, og da er det pappaen sin tur til å være hjemme med Snuppa.

Han skal være hjemme i 12 uker, så det blir til påske har jeg funnet ut. I påska har jeg fri, men etter det har vi behov for barnepass.

Vi kommer vel til å søke barnehageplass fra April, og håpe at det at vi har søsken i barnhagen kan hjelpe oss litt.

Får vi ikke plass er det mulig vi ser på en løsning ved at jeg jobber redusert og besteforeldre passer (om de vil :)).

Går jo fort til juli og sommerferietid også :)

*trinemor* skrev:
Jeg begynner å jobbe 2 januar 2013, og da er det pappaen sin tur til å være hjemme med Snuppa.

Han skal være hjemme i 12 uker, så det blir til påske har jeg funnet ut. I påska har jeg fri, men etter det har vi behov for barnepass.

Vi kommer vel til å søke barnehageplass fra April, og håpe at det at vi har søsken i barnhagen kan hjelpe oss litt.

Får vi ikke plass er det mulig vi ser på en løsning ved at jeg jobber redusert og besteforeldre passer (om de vil :)).

Da må dere nok betale fra januar.. er utrolig sjeldent man tar inn noen annet enn august og januar i barnehager.

Priser og sånt varierer veldig fra hvem som er dagmamma og sånt. Kommer vel også litt ann på antall unger h*n har osv. Men her i området er det normalt at de ligger rett under Barnehagen sin mnd-pris :-)

filledokka skrev:

*trinemor* skrev:

Da må dere nok betale fra januar.. er utrolig sjeldent man tar inn noen annet enn august og januar i barnehager.

Er bare august som er hovedopptak her, så tror ikke det spiller noen rolle om det er januar eller april. Det som betyr noe er om de får en plass ledig, ved at et barn slutter eller noe :)

filledokka skrev:

*trinemor* skrev:

Her tar barnehagene inn hele året, og betaler først når de begynner. Eldste begynte i november, og minste i september og jeg betalte fra de begynte.

Med vesla var eg heime til høsten, men jobba annarkverhelg og masse kvelder. (er sjukepleier og turnusarbeider)
meg og gubben såg kverandre nesten ikkje denne perioden. men det var jo egentlig bare fra mars til juni. så var det sommerferie og sont.

denne gangen veit eg ikkje.. er heilt sprengt på Dagmamma fronten her også. så det er vanskelig å få.. og eg gir ikkje vekk babyen min til kem som helst

Jeg har ikke noe jobb nå, utenom helg... Jeg tenker egentlig å være hjemme med vesla til hun kan begynne i bhg. Men jeg kommer til å jobbe mye helger og ekstravakter på kveld og natt. Hvis jeg ammer, er jeg hjemme så lenge jeg ammer. Ammer jeg ikke når hun er 7 mnd, begynner jeg nok å jobbe hver 4 helg og kanskje litt ekstravakter(tar det som det kommer) Skulle jeg komme over en stilling, så får jeg se om jeg vil ha dagmamma etter hun er over 1 år. Håper hun slipper dagmamma :)

Her i området er det ikke vanlig å få plass før i august, med mindre det er noen som flytter/slutter. Det var det som skjedde oss sist, med eldstemann. Vi fikk plass fra september pga et barn som flytta. Følte oss ganske heldige da for å si det sånn. Og jeg tror neppe det hjelper at storebror er i samme barnehage når vi søker neste gang, for vi trenger event. plass fra mars 2013. Jeg valgte 80% permisjon bare pga. dette med dagmamma, og at det er et dårlig/ikke eksisterende tilbud her i området. Dette er info jeg også fikk fra Nav, at tilbudet om dagmamma var svært dårlig. Hadde jeg valgt 100% måtte vi plassert jenta vår et sted fra 2 januar 2013. Tørr ikke sjanse på at alt ordner seg i siste liten, så jeg følte det litt mer betryggende å ta ut et par mnd ekstra. Kontantstøtta starter jo etter fylte 1 år, så det hjelper jo på litt økonomisk, om ikke annet. Verste tilfellet er jo om jeg må jobbe 50% og å sende henne til familiemedlemmer et par dager i uka.
Får håpe det løser seg dette med barnepass. Det er nesten så man skulle planlagt denne terminen litt bedre;)

Kommer til å søke plass fra desember, bare for å ha søkt... Betaler heller for tom bhg-plass en-to mnd, enn å stå uten  når det virkelig trengs.

Dagmamma er ofte ca 6000 i mnd tror jeg.

Back
Topp