dagmamma

Arize

Glad i forumet
jeg har akkurat avtaltt møte med ett  foreldre par. skal møtes til mandagen å se åssen det går, planen er da att jeg skal kunne være dagmamma for deres gutt på 10 mnd fra april.
men det jeg lurer på er:
hvor mye mener dere er rimelig å ta betalt som svart dagmamma. har tenkt ca 40- 50 kr timen det er 4200 i mnd+
men er dette for mye eller?

hmm ok nå bor jo du nærmere oslo, vet ikke om det har noe å si ... kjenner ikke noen andre som er dagmamm her i området heller.
4500; kanskje er det mer normalt?

skal ha han fulltid 5 dager i uka. eller ja vet jo ikke om de godtar meg som dagmamma enda, men det er planen så langt. vi skal jo møtes så får vi se kjemien og mom de trives med meg.

er det noen her fra buskerud gjerne i nærheten av kongsberg, som vet hva som er vanlig her?

tusen takk til dere som allerede har svart[:)]

dytter litt til jeg , før man logger ut å lager litt mat å kanskje få gjort no her i heimen[;)]

en ting til:

er det vanlig med etterbtealing eller forhåndsbet?
hakke peiling selv nemlig.

vil jo bli en fast pris i mnd, der jeg slår av hvis jeg evnt er syk.

dyyyyyyyyyyyt

Noen spesiell grunn til at du ikke vil være hvit dagmamma? Det er lagt opp til at det er så enkelt som mulig, skattemessig. Du kan ta bedre betalt, for du må jo betale skatt, men de får trekke det av på skatten, så det gjør ikke noe for dem å betale "skatten ekstra". Også har du mer rettigheter i forhold til om du blir syk etc.

grunne til at det ikke blir "hvit" dagmamma er fordi det er mye vanskeligere å få noen til å bruke deg, her da.... etter å ha hørt litt rundt.

takker masse for svar [:)]
eneste jeg egentlig lurer på nå er hva er mest vanlig? forhånd eller etterskudds betaling?

Back
Topp