Dagmamma vs Barnehage? *samme som generell*

Malina84

Glad i forumet
Hva ville dere ha valgt?

Gutten blir å begynne når han er 11 måneder, har fått tilbud om barnehageplass (svarfrist i morgen) Men vi har allerede funnet en helt super dagmamma, som jeg allerede kjenner. Hun blir å ha to barn til på samme alder.
Det blir jo litt mindre utgifter per måned, men på den andre siden er vi jo sikret hver eneste dag om vi velger barnehage. (hvis dagmammaen skulle bli sykemeldt osv.) Jobber selv i barnehage, så vet at de søte små har det bra i barnehagen, og at tilbudet er et helt annet enn hos dagmamma. Men samtidig får de jo være i rolige omgivelser i et år til.
Har vært innom den aktuelle barnehagen, som ligger rett oppi gata vår. Den er relativt ny og virker veldig bra. Valgets kval..

Siden jeg må bestemme meg i kveld, har jeg også lagt ut denne på generell.

hmmm..dette var ikkje lett nei[8|]

Eg hadde selv min jente hos dagmamma (min svigerinne) 3 dager i uken fra ho var 1-2 år..
Dette synst vi var veldig greit når ho var så liten,ho hadde selv ein gutt på 2 år og passet ein gutt til på 1 år...

Vi er veldig glad for att vi tok dette valget,tenker att de tidsnok skal få gå i barnehage..[;)]

Barnehage [:)]

Jeg hadde valgt dagmamma når han er så liten[:)] (Hvis dere vet at hun er bra). Hatt han der i ett års tid, også over i barnehage

ORIGINAL: Tonjeoglillegutt

Jeg hadde valgt dagmamma når han er så liten[:)] (Hvis dere vet at hun er bra). Hatt han der i ett års tid, også over i barnehage

sign[:)]

Hva med å takke ja til barnehageplass og heller søke om permisjon der.. Så hvis det ikke går med dagmamma har du barnehagen..

Tusen takk for synspunkter :)

Både barnehagen og dagmammaen er helt fantastiske, men heller nok mest til barnehagen siden det er mest stabilt. det er en avdeling med to baser, en med ni ettåringer- og en med ti toåringer. samt en storavdeling i andre enden.  denne barnehagen er samarbeidsbarnehagen som jeg jobber i.

Eneste er jo at vi muligens må begynne nå å betale for den, men sambo skal sjekke ut muligheten for å ta ut permisjon gradert.

ORIGINAL: Malina84

Tusen takk for synspunkter :)

Både barnehagen og dagmammaen er helt fantastiske, men heller nok mest til barnehagen siden det er mest stabilt. det er en avdeling med to baser, en med ni ettåringer- og en med ti toåringer. samt en storavdeling i andre enden.  denne barnehagen er samarbeidsbarnehagen som jeg jobber i.

Eneste er jo at vi muligens må begynne nå å betale for den, men sambo skal sjekke ut muligheten for å ta ut permisjon gradert.

[;)]

Kommer an på ungen din. Virker han klar for bhg?er han sosial og lite redd for andre og viser interesse for omgivelsene ville jeg valgt bhg ellers hadde jeg gått for dagmamma hvis du kjenner henne godt og at det er muligheter for å leke med andre småttiser[:)] Jeg tror ikke unger har godt av å tråkke bare rundt voksne...

Jeg hadde førstemann hos dagmamma et år, og de hadde mye kontakt med andre mammaer med mange andre småttiser i gata(noe jeg ser på som viktig for utviklingen)....Andremann skal i bhg etter jul i en alderstilpasset avdeling 80%....Men smak og behag.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg bare jobbet 50% og vært hjemme med gullet resten frem til aug 2011.

ORIGINAL: Minismurf

Barnehage [:)]

Barnehage uten tvil.

HER SPARER VI 1000 KRONER I MÅNEDEN PÅ BARNEHAGE! i stedet for dagmamma [:)]

BHG helt klart[:D]

hva ble valget?

ORIGINAL: mammamilla

Helt ærlig så hadde jeg valgt barnehage framfor dagmamma [:)]

Enig med mammamilla her[:D]

Hvis jeg hadde hatt mulighet hadde nok vesla kommet i bhg, men her er det null sjans for plass.
Så blir dagmamma selv.

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Barnehage uten tvil.

Men dere får jo kontantstøtte når ungen ikke går i bhg?! Er det såååå dyrt for dagmamma???[&:]

Men jeg hadde også valgt bhg,utenom om det var noen jeg kjente som var dagmamma[:)]
Her skal Mamma være "dagmamma" til vi får bhgplass til begge ungene[:)]

Hadde valgt barnehage selv, så lenge det er en bra en.
Så slipper man å slite ved sykdom o.l.

ORIGINAL: SollI

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Barnehage uten tvil.

Men dere får jo kontantstøtte når ungen ikke går i bhg?! Er det såååå dyrt for dagmamma???[&:]

Men jeg hadde også valgt bhg,utenom om det var noen jeg kjente som var dagmamma[:)]
Her skal Mamma være "dagmamma" til vi får bhgplass til begge ungene[:)]

Tror faktisk vi sparer enda mer. Barnehagen koster 2500, dagmamman tar alt i fra 3000 til 6000 her.

Back
Topp