Dagmamma erfaringer

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Noen som har noen erfaringer med dagmamma, kjenner jeg er veldig redd for å levere fra meg min lille til noen som helst, og folk jeg da ikke kjenner er verre :S men jeg kan bli nødt alikevell, fra januar begynner jeg deltid på skole, og har ikke søkt noen barnehageplass da jeg godt synes han hvertfall kan bli 1 1/2 år før han begynner der, altså fra neste høst. Hvordan gikk dere frem, jeg ser for meg at vi gjerne vil bli litt kjent med henne først, hvor mye betaler dere. Jeg vil gjerne ha gode og dårlige erfaringer, alt!

Ingen erfaring, men jeg følger gjerne innlegget ditt da vi vurderer dagmamma et par måneder før barnehagestart :-)

Har både og.

Vi satte inn annonse og hadde intervju. Vi fikk attester og sånt noe også. Var med de første dagene og så på hvordan hu håndterte barnet og om alt gikk fint.

Alt gikk fint, attester og alt var fint.

Men når jeg da begynte å jobbe, forandra det seg. Ungen min gikk i samme bleie som når jeg leverte, hu løy, hu var ofte syk plutselig. Det ble mye. Gikk noen få uker så sa jeg hu opp. Ei venninne av mamma, som jeg har kjent hele livet, tok over. Hu syns så synd på meg. Og hu er jo svaret på Julenissens kone. For å forklare hvor god hu er. Hu var ei fantastisk dagmamma derimot i 6 mnd.
Husker ikke helt hvor mye jeg betalte da, for det er over 9 år siden så. Vil uansett tro prisene har forandra seg :p

Har både og.

Vi satte inn annonse og hadde intervju. Vi fikk attester og sånt noe også. Var med de første dagene og så på hvordan hu håndterte barnet og om alt gikk fint.

Alt gikk fint, attester og alt var fint.

Men når jeg da begynte å jobbe, forandra det seg. Ungen min gikk i samme bleie som når jeg leverte, hu løy, hu var ofte syk plutselig. Det ble mye. Gikk noen få uker så sa jeg hu opp. Ei venninne av mamma, som jeg har kjent hele livet, tok over. Hu syns så synd på meg. Og hu er jo svaret på Julenissens kone. For å forklare hvor god hu er. Hu var ei fantastisk dagmamma derimot i 6 mnd.
Husker ikke helt hvor mye jeg betalte da, for det er over 9 år siden så. Vil uansett tro prisene har forandra seg :p
Det er noe slikt jeg er redd for, hvordan kan man liksom være sikker på at de tar sikkelig vare på barna? En barnehage blir liksom noe annet, skulle gjerne hatt noen jeg hadde kjent hele livet, eller hvertfall veldig lenge til å passe han, det hadde vært midt i blinken :)

Vi vurderer samme om ting går etter planen her i hus. Vi kommer da til å gå for noen med gode referanser, heldigvis bor vi på et lite sted så vi vet om flere som jobber i skolene her som er hjemme et år ekstra med egne barn og derfor tar på seg dagmammajobben det året, da tenkr jeg at vi føler oss trygge, dette er da utdannede folk med gode referanser :) når det gjelder betaling så er vel det vanlige å betale for full dagmamma 3600(barnehagepris) + 6000(kontantstøtte) slik jeg har skjønt, selv om det er veerldig mye meninger rundt dette. Jeg syns det er viktig å tenke at dette blir jo en "heltids"jobb for denne personen, eller halv om du ikke trenger "full"plass ;) så da skal betalingen være deretter :)

Back
Topp