Dagmamma / barnevakt...

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Hei!

Noen som har innspill/tips når vi skal benytte oss av litt barnepass fra ei jente på 21 år som er barnehagelærerstudent?
Det vil bli ca.1 dag pr uke. 5-7 timer pr gang. Hun vil passe lille hjemme hos oss. Timelønn? Ting å huske på? :)

Kopiert fra barnevakt-siden på facebook:
Info til barnevakter/dem som trenger barnevakt Uttrykksikonet smile

Et mye omtalt tema er hva man skal betale barnevakten enten pr time eller for en kveld, hjemkjøring og bevertning.

Pris:
Barnevakt-kursene anbefaler en minstepris pr time på 80 kr når barnet/barna er våken og 60 kr når barnet/barna sover og en minstepris på 250kr for en kveld. Men dette er noe barnevakten/foreldrene bør bli enig om seg imellom på forhånd.

Henting & hjemkjøring:
Er noe man bør diskutere seg i mellom (barnevakten og forelder), noen foretrekker å bringe/ betale for turen hjem, mens noen mener det er noe man må ordne opp i selv. Det er ingen skrevet regel på at man må betale for taxi eller bringe dem hjem etter et oppdrag, men man bør passe på at dem kommer seg trygt hjem.

Bevertning:
Er opp til hver enkelt, men det mange gjør er å kjøpe inn en pizza og litt snop som barnevakten kan forsyne seg av i tilegg til betaling.

?Jeg bare lurer på om du kan gi meg link til hvor dette er hentet fra?... Kopiert fra barnevakt-siden på facebook:
Info til barnevakter/dem som trenger barnevakt???

Virker som om den fb-siden tar utgangspunkt i lønn for unge under 18 år.
Her er en som har regnet ut timelønn for ufaglært barnehageassistent.

Edit: Glemte at man ikke får lenke til andre forum... Her er i allefall det som ble skrevet:

Endeel, den 17 Jan 2014 - 17:38, sa:

Hei!
I dag har jeg vært på jobbintervju hos Adecco og fått jobb som Barnehage assistent. Jeg er 21, har generell studiekompetanse + en psykologi årsenhet som er fullført fra høgskole, og driver nå og tar enda en psykologi årsenhet på universitetet. Jeg ble så glad da jeg fikk jobben at jeg glemte helt å spørre om lønn.

Er det noen som vet sånn ca hva timelønnen min vil være? Det er en slags ringe jobb der noen ganger får jeg mange jobber og andre ganger lite, slik jeg forstod det.

Mulig jeg regner feil men etter tariff:

Årslønn arbeidstaker uten særskilt krav om utdanning: 271 500 brutto

271500/12 = 22,625 brutto i måneden 22625/162.5 = ca. 139 kroner timen.

Godt mulig jeg er på villspor, søkte bare etter tariff avtale for barnehage.

Kilde: http://www.utdanning...riginal doc.pdf (Tariff for private barnehager)

Vær obs på at satsene kan ha endret seg, da dette var for 2014. Hun som skrev hovedinnlegget svarte seinere at timelønnen hennes ble satt til 141 kr :D

Last edited:
Vi betaler 130 kr per time hun er lærerstudent og 21 år.

Hun henter i bhg og er hjemme hos oss til vi kommer hjem fra jobb. Sitter også barnevakt når vi trenger det.

Back
Topp