Daglig stell (av mor)

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvor mye prioriterer/rekker dere å stelle dere en vanlig dag? Er det forskjell på om dere er alene eller om mannen er hjemme? Hvor ofte dusjer du, vasker håret, retter/krøller håret og sminker deg, f. eks? Renser og skrubber du huden jevnlig? Har det endret seg mye etter du fikk (enda et) barn?

Her er mannen hjemme med oss stort sett.
Dusjer hver dag, børster håret kanskje annenhver, maskara hver tredje :p ellers fint lite.

Var vel ikke så fin på det før barn heller, men har jo uten tvil blitt mindre nå.

Her er vi i pysjen frem til samboeren kommer hjem i lunsjen. Med mindre jeg er heldig og får fem minutter til å skifte før. Dusjing inkl hårvask blir gjort på ettermiddag/kveld hver dag.
Sminke har jeg hatt på en gang de siste 7 ukene [emoji23]

Gjorde ikke så mye utav det før heller, men antrekkene var nok en smule bedre før [emoji12] blir som regel joggebukse og ullgenser nå

Jeg går som regel i kosebukse hjemme, men får tatt på meg finere tøy når vi skal avsted :p jeg har aldri sminket meg så veldig, men blir maskara annenhver/tredjehver dag eller noe, når jeg gidder :hilarious: samboer må helst være hjemme når jeg skal dusje, lillegutt har en tendens til å bli urolig når jeg skal til med noe! Og ansiktsmaske o.l har jeg ikke brukt på evigheter:dead:

Jeg får faktisk gjort mye mer når bare jeg og mini er hjemme:hilarious:

Blitt fast rutine her i huset med flaske før vi står opp og går på badet. Der steller jeg mini, legger stellematten på gulvet mens jeg dusjer og får på meg klærne. Så går vi på stuen, legger han under babygym og da vet jeg at jeg har ca 30 min før han vil ha mat igjen. Da rydder jeg opp her hjemme, rydder rom til 9 åringen( 14 åringen får ta sitt eget rom:joyful:), tar soverommet vårt, rydder sammen på badet, setter på vaskemaskin, tar av stativet og legger sammen klær, rydder kjøkken, ordner flasker og koker vann til baby brezzan. Da er 30 min brukt opp, mater mini og går på badet for å ha på maskara og kler på han for tur:)

Ok, da er det kanskje jeg som har litt høye krav/forventinger :hilarious: Jeg vil helst dusje om morgenen for håret blir helt krise om jeg dusjer på kvelden eller det lufttørker. Alle helst vil jeg vaske håret hver dag også, og rette det. Hvis vi ikke skal noe spesielt hender det at jeg dropper det, det går litt tørrshampoo for å si det sånn. Sminke blir det ikke så mye av, bare om vi skal noe. Sånn var det i graviditeten også :hilarious: Jeg renser og smører huden (i ansiktet) hver dag og prøver å få til skrubb og bodylotion på kroppen med jevne mellomrom. Det er ikke så mye som har endret seg etter at lille ble født, egentlig. Jeg går mer i pysjen men det er fordi jeg er mer hjemme, jeg har alltid gått i pysj hjemme.

Her er det samme rutiner som før, men jeg har aldri vært så ekstrem på sminkingen, vi dusjer som regel alltid før vi legger oss, og da er jo gubben hjemme til å ha minien mens jeg er i dusjen. Ellers til hverdag så trenger jeg ikke mer tid enn å kle på meg, tisse og børste håret og pusse tenna. Kanskje hive på meg maskara dersom jeg skal noe spesielt den dagen. :)

Jeg er ikke så mye prioritet.
Mini sover lengst og best på meg om dagen, så jeg får ikke gjort noe særlig.
Hun ligger kanskje 10-20 min i vippestol eller babygym.
Dusjer bare nå mannen er hjemme, og vasker sjelden håret. Etter jeg var gravid ser håret nyvasket ut i 4-5 dager :)
Men dusjer hver dag om jeg blir svett, eller gulpet på :wacky: hehe
Sminke og pynting skjer om vi får gjester eller jeg skal ut av huset. :)

Jeg er ikke så mye prioritet.
Mini sover lengst og best på meg om dagen, så jeg får ikke gjort noe særlig.
Hun ligger kanskje 10-20 min i vippestol eller babygym.
Dusjer bare nå mannen er hjemme, og vasker sjelden håret. Etter jeg var gravid ser håret nyvasket ut i 4-5 dager :)
Men dusjer hver dag om jeg blir svett, eller gulpet på :wacky: hehe
Sminke og pynting skjer om vi får gjester eller jeg skal ut av huset. :)

Åh, så heldig! Her er det motsatt. Jeg hadde såå fint hår som gravid, nå er det helt krise :(

Jeg er nedprioritert! [emoji28] gleder meg til jeg kan stelle meg litt mer [emoji4]

Dusjer og vasker hår stort sett hver dag, tidspunktet varierer men oftest etter trening en eller annen gang på formiddagen. Lille ligger på stellematte på gulvet, går stort sett fint.
Div rens/skrubb og sånt eller mer fiksing av hår enn å børste det har jeg aldri brukt tid på så det er som vanlig.
Sminker meg (litt) hvis jeg skal noe annet enn trening eller gå tur.
Det meste er egentlig som vanlig.

Hvor mye prioriterer/rekker dere å stelle dere en vanlig dag? Er det forskjell på om dere er alene eller om mannen er hjemme? Hvor ofte dusjer du, vasker håret, retter/krøller håret og sminker deg, f. eks? Renser og skrubber du huden jevnlig? Har det endret seg mye etter du fikk (enda et) barn?
Jeg prioriterer vanlig hygiene som tannpuss og vask av ansikt,underliv og ellers på kroppen liksom kanskje litt fuktighetskrem og fikse håret på morgenen. Det å fikse håret innebærer å greie det, eller lage en dult,flette osv ikke noe fancy det gidder jeg aldri.
Dusjer som regel hver dag. Ofte enklest når jeg har badet K,eller når jeg vet hun er sånn noenlunde rolig så ligger hun på gulvet på badet, med en pingvin med lyd på den liker hun :)
Hender jeg dusjer mens mannen har henne, noen ganger går det fint, mens andre ganger skriker hun mye og da stresser jeg mer.
Fikk lagt neglelakk idag,det har jeg prøvd på i 4-5 dager haha. :hilarious:
Hvis jeg skal barbere meg, eller sminke meg så tar det ofte litt tid,og da er det greit om mannen er hjemme. Men det går og fint p gjøre litt og litt. Jeg har ligget i undertøyet med klissvått hår og ammet for å si det slik :confused:
Jeg bruker ikke mye sminke men for å føle meg litt fresh så bruker jeg når jeg skal ut, da er det litt maskara og småting. Liker godt å bruke gode kremer ,bodylotionog sånt da.;)
Jeg prøver å kle meg litt opp når jeg skal ut, for min egen del også. Blir mye pysj og joggeklær ellers så greit at det ikke er et troll han kommer hjem til hver dag :hilarious::hungover:
Det som har endret seg er tilbehør. Før brukte jeg mye smykker,øredobber og armbånd. Det gidder jeg ikke nå,da de bare er i veien:arghh:

Prioterer (prøver) å få på litt maskara hver dag, ser bare skikkelig trøtt ut uten :singing: Tar på litt rouge om jeg føler meg ekstra blek en dag og litt lipgloss . Pusser tennene , smører krem i ansiktet og grer håret. Ikke noe fancy hårsveis , bare rett ned elle i en hestehale.
. Har alltid dusjet om kvelden da ungene er lagt (ikke mini men da er mannen hjemme) og får litt `egentid` da:happy: Blir for hektisk i ukedagene å få kledd tre barn og skulle få til å dusje også :wacky:
Dusjer og barberer meg hver 3. dag . Selv om jeg bare er hjemme eller skal levere/hente i barnehagen, så sminker og kler meg `greit` fordi jeg føler meg mer vell og som meg selv. Selv om jeg er mamma og dagene er mer hektiske med barn enn de var før uten barn så er jeg jo den samme personen :)Kler alltid på mini ( om han er våken) først , setter han i vippestolen og så steller jeg meg , har funket greit til nå:) Hjelper så å kle på storebrødrene :happy:

Last edited:
Tips forresten er vannfast maskara, så slipper dere å ha på hver dag :p

Tips forresten er vannfast maskara, så slipper dere å ha på hver dag :p
Greier du å sove med det ?
Jeg gnir meg i øynene rett som det er, så må vaske fjeset ofte og fjerner alltid sminken på kvelden.
Men om det funker er det jo digg da.. har og lest om de som tar sånn permanent/farger øyenvipper, det og må være genialt. Men jeg er alt for redd for bivirkninger til å ville prøve det.

Greier du å sove med det ?
Jeg gnir meg i øynene rett som det er, så må vaske fjeset ofte og fjerner alltid sminken på kvelden.
Men om det funker er det jo digg da.. har og lest om de som tar sånn permanent/farger øyenvipper, det og må være genialt. Men jeg er alt for redd for bivirkninger til å ville prøve det.

Genialt å sette på seg vipper;) Gjorde det til fødselen og de var fin i over 2 mnd:happy:

Uff...blir ikke mye tid til stell av meg selv. Prioriterer barna, rekker nesten ikke å gå på do engang :P

De dagene jeg bare er hjemme (de fleste dagene), så går det i joggebukser, hestehale og sminkefritt. Skal jeg ut av huset derimot, da «må» jeg sminke meg litt, og jeg går ikke ut av huset i joggebukse (hvis jeg ikke skal trille da). Dusjer hver dag (kveld, når mannen er hjemme). Skrubber huden i forbindelse med dusj om jeg har behov for det.

Det har egentlig ikke endret seg etter jeg fikk barn. Har kanskje vært på kiwi et par ganger uten sminke da - men det har skjedd før også :P Jeg føler meg så mye mer vel med litt sminke og fine klær om jeg skal omgås andre mennesker :P

Back
Topp