Daglig omsorg vs delt foreldre ansvar

*mumfie*

Elsker forumet
Ja, vanskelig å forklare, men hva er hovedforskjellen på de 2 tingene?

Jeg burde jo visst det, siden jeg er alenemamma, men har aldri tenkt over det, da samarbeidet med bf er ingen problem her.

Men min kjæreste er bare separert, og jeg har no bedt han om å få unna den siste delen... Men han vil først ta konatakt med advokat ffr å høre om det er rettigheter ang barna han mister når han formelt blir skilt.... jeg mener ting lir stående som de er, men han mener han "mister" rettigheter da.... Noen som vet [8|]

Om dere skjønte det rotete innlegget mitt

ORIGINAL: Lissyjane

Delt foreldreansvar har jo han automatisk. Dere har bodd sammen og han har jo vært med på fødselene(?). Daglig omsorg da har du mest ansvar. Ved delt foreldreansvar må du ha hans underskrift ved pass og andre store beslutninger[:)]

Jo, Men e Ø det snakk om, han var jo gift [;)] Og han mener om han skriver under på skilsmissepapirene no, så mister han mye rettigheter, men jeg tror det er feil.....

ORIGINAL: Woolfmother

sånn som jeg har forstått det så har han delt foreldreansvar og kan være med å bestemme om ungen skal få pass, skal døpes, konfirmeres, hva slags type skole barnet skal gå på, giftemål (før myndig alder) og store ting, selv om de blir skilt. Men sikkert ingen dum i de å snakke med advokat uansett[:)]

Ja, det mener jeg og.... Eneste er jo at moren kan flytte til finnmark om hun vil med barna, for det fikk vi beskjed om på meklingen, når jeg var.... må ikke ha far sin underskrift på flyttingen, måtte ikke jeg no sist verftall

ORIGINAL: *mumfie*

Delt foreldreansvar har jo han automatisk. Dere har bodd sammen og han har jo vært med på fødselene(?). Daglig omsorg da har du mest ansvar. Ved delt foreldreansvar må du ha hans underskrift ved pass og andre store beslutninger[:)]

Jo, Men e Ø det snakk om, han var jo gift [;)] Og han mener om han skriver under på skilsmissepapirene no, så mister han mye rettigheter, men jeg tror det er feil.....

Han mener så mye rart[8|][8D]  Han mister jo ikke foreldreansvaret. Han har akkurat samme rettighetene som han har nå!

Hehe, jeg vet [8D] Men gode ting, skal prøvve å forklare han det igjen, så får han kontakte en advokat ang det om han vil..

Han mister ikke sin del av foreldreretten selv om han skriver under på skilsmisse papirene...Han har automatisk delt foreldreRETT siden dem har vært gift, selv om hun har fullt foreldreannsvar f.eks.

Om han skal miste foreldreretten så må han si ifra seg foreldreretten...å det gjør han ikke ved og signere skillsmissepapirene.

Back
Topp