Daglig leder, AS, Frisør, Arbeidssituasjon

sommerseth

Betatt av forumet
Hei!
Jeg driver en frisørsalong, med meg selv som eneste frisør.
Det er ett AS!
Er det noen her i samme situasjon? Enten som driver ett AS, er selvstendig næringsdrivende eller jobber som frisør?:) er mange tanker rundt det, og mye som må ordnes opp i, hadde vært fint med andre sine meninger:)

Jeg ønsker ikke å 'miste' det kundegrunnlaget jeg har brukt tid på å opparbeide meg, men vil jeg egentlig 'miste' tid med barnet mitt? Og er det noen som vet hvorvidt hårfarge og andre frisørkjemikalier er skadelige for meg eller barnet? Forhåndsregler tatt selvfølgelig, men avtrekk og hansker:)

Håper på svar!

Deler av min jobb, er som selvstendig næringsdrivende. Jeg kommer til å ta på meg nok oppdrag til å opprettholde markedet mitt, og si nei til det jeg føler jeg kan si nei til. Jeg kommer til å ha fullstendig perm fra den delen av jobben jeg har som lønnsmottaker. Permdagene jeg jobber på, får jeg igjen i samme antall på slutten av permen.

Finnes det noen mulighet for at AS'et ditt kunne ansatt en person i vikariat, slik at personen kunne opprettholdt kundegrunnlaget for bedriften din, samtidig som du får tid med barnet. Eller er dette veldig personavhengig, slik at alle kundene dine kun vil til deg?

Angående hva som er skadelig eller ikke, ville jeg tatt kontakt med en evt fagorganisasjon og spurt om det er vanlig å få tilpasset jobb om man er ansatt i en frisørbedrift. Kanskje også NAV vet?

Takk for svar:) først så tror jeg ikke at det er så lett å få noen inn som vikar fordi det er på en liten plass, og jeg vet ikke om fler frisører her! Pluss at det ikke er så lønnsomt at jeg ikke tror det er aktuelt for noen andre. Blir jo anderledes for meg siden jeg eier selve bedriften. Men jeg tenkte litt på samme som deg, jobbe det jeg 'må', altså kanskje ta noen fastlumder innimellom, også få igjen de dagene på permisjonens slutt:)