Daglig leder, AS, Frisør, Arbeidssituasjon

sommerseth

Betatt av forumet
Hei!
Jeg driver en frisørsalong, med meg selv som eneste frisør.
Det er ett AS!
Er det noen her i samme situasjon? Enten som driver ett AS, er selvstendig næringsdrivende eller jobber som frisør?:) er mange tanker rundt det, og mye som må ordnes opp i, hadde vært fint med andre sine meninger:)

Jeg ønsker ikke å 'miste' det kundegrunnlaget jeg har brukt tid på å opparbeide meg, men vil jeg egentlig 'miste' tid med barnet mitt? Og er det noen som vet hvorvidt hårfarge og andre frisørkjemikalier er skadelige for meg eller barnet? Forhåndsregler tatt selvfølgelig, men avtrekk og hansker:)

Håper på svar!

Deler av min jobb, er som selvstendig næringsdrivende. Jeg kommer til å ta på meg nok oppdrag til å opprettholde markedet mitt, og si nei til det jeg føler jeg kan si nei til. Jeg kommer til å ha fullstendig perm fra den delen av jobben jeg har som lønnsmottaker. Permdagene jeg jobber på, får jeg igjen i samme antall på slutten av permen.

Finnes det noen mulighet for at AS'et ditt kunne ansatt en person i vikariat, slik at personen kunne opprettholdt kundegrunnlaget for bedriften din, samtidig som du får tid med barnet. Eller er dette veldig personavhengig, slik at alle kundene dine kun vil til deg?

Angående hva som er skadelig eller ikke, ville jeg tatt kontakt med en evt fagorganisasjon og spurt om det er vanlig å få tilpasset jobb om man er ansatt i en frisørbedrift. Kanskje også NAV vet?

Takk for svar:) først så tror jeg ikke at det er så lett å få noen inn som vikar fordi det er på en liten plass, og jeg vet ikke om fler frisører her! Pluss at det ikke er så lønnsomt at jeg ikke tror det er aktuelt for noen andre. Blir jo anderledes for meg siden jeg eier selve bedriften. Men jeg tenkte litt på samme som deg, jobbe det jeg 'må', altså kanskje ta noen fastlumder innimellom, også få igjen de dagene på permisjonens slutt:)

Skjønner! Da tror jeg jeg ville gjort som du beskriver. Evt at mannen har perm på dine jobbedager. En jobbdag regnes som en jobbdag på NAV, enten du har en eller 15 kunder den dagen. Du kan sånn sett prøve å samle kundene på en lang dag og tjene mye på en dag. Evt du har en kunde, kan mannen ha perm samtidig som du har "fri" etter jobb, og dere får tid sammen. Lett blir det ikke uansett, men det er jo fleksibelt, i og med at du bestemmer når du jobber selv :-)

Ja, jeg har jo en fordel der:) tenker jo å samle flest mulig på samme dag, slik at jeg får flest mulig hele dager hjemme:)

Jeg var i lignende situasjon for 2,5 år siden. Jeg var ikke eneste frisør da, men var daglig leder og hadde jo mange faste kunder. Jeg jobbet litt innimellom for å beholde dem til permisjonen var over. Men det vil nok ikke fungere for deg da du mest sansynlig vil miste noen kunder om de må gå til noen andre en periode. Jeg hadde jo andre som kunne ta kundene innimellom også fikk jeg dem tilbake når jeg var på jobb. Men min sjef igjen, hun har med alle sine barn, gått tilbake til deltids jobbing etter noen mnd. Da har hun jobbet kvelder og helger når mannen er hjemme. Blir lite felles familietid. Men du beholder vertfall kundene dine. :) ang.kjemikelier, så går det helt fint ;) bare vær flink til å bruke punktavsug. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeg har jo en fordel der:) tenker jo å samle flest mulig på samme dag, slik at jeg får flest mulig hele dager hjemme:)

Det jeg mente, var at om du putter 15 kunder på 15 dager, får du igjen 15 hele dager på slutten, og mer fri til sammen. Men det kommer jo selvsagt an på hvor lang periode du vil trekke permen over da :-)

Det jeg mente, var at om du putter 15 kunder på 15 dager, får du igjen 15 hele dager på slutten, og mer fri til sammen. Men det kommer jo selvsagt an på hvor lang periode du vil trekke permen over da :)

Ja jeg skjønte det, men jeg tar heller en dag med 5-6 kunder, enn 6 dager med en kunde:)

Back
Topp