Dagens utblåsning av en hormonell vordende mor

FrøkenFru92

Andre møte med forumet
Utbruddet av corvid-19 har de siste ukene på en eller annen måte påvirket hverdagen til hver og en av oss. Og ikke minst har viruset satt i gang tanker og diskusjoner, og nærmest over natten tok det over så og si hele nyhetsbildet. Norge er så absolutt i en unntakstilstand og det blir stadig nye restriksjoner. Beskjeden fra myndighetene er at vi må stå sammen mot viruset - noe jeg opplever at svært mange gjør.

Det jeg derimot ikke klarer å forstå er det som ser ut til å bli en uendelig hyttediskusjon. Landet står ovenfor den største nasjonale utfordringen siden andre verdenskrig og vi må bruke tid på å diskutere hytterestriksjoner! Som hytteeier forstår jeg kjærligheten mange har for hytta, men jeg forstår også veldig godt at hyttekommunene i krisetid ikke har mulighet til å ta seg av flere enn sine fastboende innbyggere. I tillegg mener jeg vi burde prioritere helse fremfor fritid. Dersom kreftpasienter må flyttes, operasjoner som ikke er livsnødvendige avlyses, gravide risikerer å føde alene og på isolat, eldre dør på sykehjemmene fordi vi ikke klarer å stoppe smitten - ja, da må hyttefolket (inkludert meg selv) belage seg på en litt annerledes påske i 2020!

Enig med deg, tenkte på det selv i dag, og ble skikkelig hissig av nyhetene. Jeg forstår at hytteeiere er veldig glad i hyttelivet og hytta si, men synes det er svært egoistisk å be om at det oppheves innen påske. Påska kommer vel for svarte neste år også, og hytta står fortsatt når vi begynner å se enden i tunnelen av denne tunge perioden. Nå MÅ liv og folkehelse gå først, uten sutter og grin fra de som vil sitte på hytta og spise kvikklunsj og sleike sol i hytteveggen. Makan altså

Helt enig med deg. Heldigvis er det en del hytteeiere, som deg, som klarer å se det store bildet. Men når jeg leser at de krever tilbake eiendomsskatt og FORVENTER en endring slik at de får være på hytten i påsken... Nei, jeg har ikke ord.

Bra sagt! Alle må gjere sitt for å få kontroll på dette...elles går det jo berre endå lenger tid før hyttefolk kan reise på hytta igjen, som er ein fillesak i mine auger!!! Skulle sjølv feire påske på fjellet og hadde sett fram til å kose meg med to-åringen min og familien. Viktigaste er vel at Norge tar vare på sine og får kontroll på pandemien.

Helt enig med deg! (Kom borti liker-ikke knappen, håper jeg fikk rettet opp i ratingen:hilarious:).. Prioriteringen må være liv og helse, ikke hytteliv..

Helt enig!
Vi skulle egentlig a en friperiode sammen nå, og planen var å reise på seteren på fjellet noen dager i fred og ro, men det gjorde vi selvsagt ikke. Og vi har skjønt at det kan vi nok ikke til påsken heller.
Sånn er det bare! Ganske enkelt!
Jeg blir også så fly forbannet over dette maset. Aksepter at det er slik, det gjelder jo for alle. Sånn blir påsken i år. Det er mange fine måter å ha påskeferie på, man kan dra på fine dagsturer i nærområdet i stedet.

Helt enig, samfunnet og helse kommer forann #påsken2020 #hytta #perfektpåske #blablabla..

Back
Topp