Dagens undring - englebarn

Chevron

Gift med forumet
Julibarna 2019
Juliknøttene 2022
Jeg har over tid lagt merke til den økende bruk av begrepet englebarn, uten at selve bruken av ordet nødvendigvis trengs å diskuteres.

Det jeg først la merke til, var på diverse facebook-updates, "englebarna i seng", "har nybada englebarn" "verdens beste englebarn" osv. Dere skjønte tegninga. Inne her er det også diverse bildetråder av "mine englebarn".

MEN, så ser jeg at i mange signaturer står det om englebarn og datoen de barna gikk bort.. [&o] Det er egne sider til englemammaer, som er mammaer som har mista barnet sitt [&o]

Er det bare meg som synes det er litt rart at samme begrep brukes likt om to så ulike ting..? Jeg bare lurer, og har tenkt en stund over om det bare en i mitt hode det høres litt bakvendt ut..

Jeg har også tenkt på det - og jeg må si at når jeg tenker på englebarn så tenker jeg på levende barn om du skjønner... For det er det jeg tenker, de vakre englene som er kommet til oss for å gi oss masse glede..

Men det er sikkert fordi jeg aldri har hørt om uttrykket englebarn som er gått bort før jeg kom inn på BV..

jeg har en liten ting med det å kalle barn englebarn, jeg klarer det bare ikke...... å det er pga englebarna som har gått bort. er vel sikkert en slags feilkobling i hodet mitt som sier at jeg ikke må kalle jenta mi det for da kansje hu blir det(skjønner jo at det ikke er sånn da men)? skremmende tanke hvertfall...

Jeg sier ikke englebarn.. bare om Noah, som er en engel i himmelen...

ORIGINAL: OhMyGod!!!

jeg har en liten ting med det å kalle barn englebarn, jeg klarer det bare ikke...... å det er pga englebarna som har gått bort. er vel sikkert en slags feilkobling i hodet mitt som sier at jeg ikke må kalle jenta mi det for da kansje hu blir det(skjønner jo at det ikke er sånn da men)? skremmende tanke hvertfall...

Tenker helt likt, greier ikke kalle barna mine for englebarn..

Ja!! Har tenkt over det samme flere ganger. Synest englevinger på barna på bilde også er litt rart.... I vertfall når de er små og ligger helt stille og gjerne sovene... [&:]

Sliter med det utrykket, jeg også.. Reagerer når det står på facebook "vår engel..." Syns det blir helt feil, og det finnes så mye annet å kalle barna sine! Gullungen, prinsen, prinsessa osv...

klarer ikke kalle min datter for englebarn, hun lever!

Men kanskje jeg sier en gang at hun er en engel, i forhold til du er snill.... "Takk, du er en engel", men nei ikke helt meg.. Er ikke engler ikke levende/døde??

jeg kaller aldri mine barn for "englebarn", nettopp fordi det er noe jeg forbinder med død[:(]

Jeg kaller mine gutter for englegutter iom at de er døde. Har ALDRI kalt Tomine for englebarnet mitt. Men det er nok fordi jeg har et annet syn på englebarn enn det mange andre har.Men det synset fikk jeg ikke før etter guttene døde.

Men jeg har forståelse for at noen kaller sine søte,snille og uskyldige for englebarn. Gammel talemåte for snille barn.

Back
Topp