Dagens tekst

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Dette stod det på mine sider i dag:

"Det fins ingen "normal" lengde på et brystmåltid. I utgangspunktet, og så lenge barnet har et godt og behagelig tak, ammer man til barnet slipper. Hvis barnet er fornøyd etter ett bryst, tilbyr du det andre neste gang barnet skal ha mat. Hvis barnet drikker ivrig en stund, for så å kikke seg rundt etter mer, kan du bytte bryst."

Jeg opplever det slik at lillebror aldri slipper! Han sovner, ja, men slipper ikke før han er i dyp søvn. Jeg kan godt amme 30 minutter per pupp og begge pupper hvert måltid. Jeg prøvde å kutte ned et måltid til bare 30 minutter i går fordi jeg var nødt å hente storebror i bhg. Det endte med at han ikke sovnet i bilstolen (det gjør han alltid) og måtte få mer mat da vi kom hjem.

Hva med dere? Hvor lenge varer et måltid og gir dere begge eller bare en pupp?

Jeg kan sitte to timer, rett og slett fordi han sovner så fort han skal spise. Er han våken våken i det han skal spise holder det med 30-4 minutter, men iløpet av hans 3 uker har han kun vært våken nok en gang. Her har jeg måttet gi erstatning itillegg, rett og slett fordi han ikke hadde våte bleier og vekta sank drastisk.

Han slipper taket, men oftest slipper han taket i det han sovner. Han får begge ved hver amming og det blir byttet på to-tre ganger pr måltid.

Har en som pleier å sovne på puppen her også, men det er sjelden han faller i dyp søvn. Er mer sånn "hvile øynene" mens han spiser, for det virker på meg som at han fortsatt suger effektivt - han svelger i alle fall unna. På natten der i mot kan han virkelig sovne og da er det ikke lett å få han til å slippe puppen. På dagtid bruker han ca 20-30 minutter på et måltid, om natten kan det fort gå 45-60 min og gjerne mer enn det også. Her vil han bare ha et bryst pr. måltid, men det kan jo endre seg.

Her kan jeg fort amme 30 min på hvert bryst, og han slipper ofte ikke før han sovner. Men han har lagt på seg så godt (640 gr på 10 dager) at helsesøster mente jeg kunne ta han av tidligere og gi han smokken til å kose med i stedet.

Sendt fra mobilen.

Spiser i vel 10-15 min på dag og 1-2 time på natt. Slipper taket når hun er mett og er da som oftest helt i svime;) Spiser bare av en pupp per måltid.

Back
Topp