Dagens sutring(nav/lege)*litt lang*

LMK!

Betatt av forumet
Har begynt å få ganske vondt i bekkenet og kjempe vondt i ene siden av hofta. Fortalt legen min det tidligere og han sa at om det forverret seg så burde vi se på eventuelle hjelpemidler. Det har forverret seg veldig, og jeg må gå nesten 2 km til togstasjonen for å komme meg til skolen, en vei.
Ringte derfor i dag og hørte om jeg kunne få skyss til og fra toget på Torsdag og hjem fra toget på fredag(fikk fikset meg fri i morgen), jeg måtte da ha legetime først... Og greit nok, jeg kan forstå det, selvom det er ganske vanskelig å få til så tett oppå. Men fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke kom til å gå uansett fordi jeg bad om kun tre turer, jeg bad derfor om for lite hjelp til å få hjelp! Blir så frustrert over systemet at jeg får lyst til å gi opp! Går heldigvis ut i permisjon etter fredag, men de to dagene blir vonde!

Sorry syting, måtte bare få det ut!

Uff! Skjønner deg GODT!

Jeg har også lite rettigheter siden jeg nettopp var ferdig med videregående og begynte i en jobb rett før jeg fant ut at jeg var gravid. Har nettopp funnet ut at jeg skal få foreldrepenger, men pappa får ikke perm her heller, (synes det er så urettferdig!)

Fikk også høre at en kamerat av meg som droppa ut av skolen får 13000,- pr mnd (?!), mens jeg som har gått skole og jobbet hele tiden kun vil få 4-5000,- pr mnd[&:]

Idag fikk vi brev fra nav og det kan visst ta to mnd før de har behandlet søknaden, så isåfall får ikke jeg penger før om skikkelig lenge, mens sambo antageligvis ikke får betalt når han har velferdsperm, så vi må leve på under 5000,- første mnd med en unge. Synes det er så urettferdig og at vi får så lite hjelp så skjønner godt at du er frustrert.

Håper ting ordner seg for deg[;)]

Samme tilbake til deg=)

Er jo helt umulig hvordan systemet er når man går på skole... Også klager de på den høye gjennomsnittsalderen på de som får barn[&:] Vi vet enda ikke hvor mye jeg får vi da, sannsynligvis veldig lite... Er heldig med at samboer har gode lønninger, men er så trist når han ikke får være hjemme med barnet uten at han tar permisjon uten lønn... Er vel også sånn at de som føder etter 1. juli kun trenger å ha tjent opp halve grunnbeløpet... Det hadde vært enklere enn det 50% tullet...

Uff :( Syns det er forferdelig på hvordan de behandler dere som har sleti dere gjennom skole for å få utdanning! Dere skule virkelig ha hatt krav på mer støtte!

Det er som mamma sier også: De som hyler høyest får ofte mer. (men jeg er ikke den som klarer å stå å klage over hvor dårlig jeg har det når jeg tenker på at noen sitter på gata osv.)
De som kjenner rettighetene sine best får også mer, men jeg blir bare mer forvirret hver gang jeg ber nav om hjelp til å forstå så[&:]
hehe, de har visst ikke alltid svar selv heller, hvordan skal vi klare å forstå systemet når de som jobber i systemet ikke forstår det?[8D]

Det er bare helt umulig =p

Back
Topp