Dagens skravletråd 18.juli

Monkaponka

Forumet er livet
God morgen jenter[:D]

I natt har sambo sovet på gjesteværelse og Kian og meg alene i dobbeltsengen. Vi har sovet kjempe godt i natt!
Kian liker å sove inntil mammaen sin
I dag kjennes det ut som om jeg begynner å få litt melkespreng.
Håper det er det jeg kjenner!!!

Hvordan har det gått med dere nybakte mammaer i natt?

God dag!  Lille Rikke har sovet søtt i sengen sin. Var våken kl 04 og ville ha mat og igjen kl 06.  Pappaen tok henne opp kl 07 og koste henne i senk og jeg våknet igjen kl 0930.  Da tok jeg Rikke opp i sengen til meg.  Vi sov til kl var nesten 11.  Deilig!  
  Nå ligger hun her og sutter på den nykokte smokken, vil ikke ha den egentlig.  Vi kokte den opp når vi leste at den var forebyggende mot krybbedød.
  Er det noen andre som synes babyene er tette i nesen på morgenen, eller er det noe forkjølelse på gang her?  Rikke var tett i nesa i dag tidlig (er borte nå) og fikk ut en del snott under stellet.

putt litt bryst melk i nesen, så går det over[;)]

Tenkte på det ja, men det er da heldigvis borte.  Får følge med..... Rikke pleier å lekke brystmelk ut nesa på morgenen så hun fikser vel litt selv.

Hehe.. da fikser hun det nok selv ja[;)]
De skal ikke bli forkjølet når man ammer tror jeg. Litt snørr og gørr er vel vanlig. Men, jeg er ikke så dreven på dette området, snarere tvert i mot.
Mener HS sa til meg at de ikke ble forkjølet i allefall.

Bra greier.  Er sykepleier, men spebarn er ikke ekspertisen her i gården.  Greit å kunne spørre noen.... En venninne av meg her en gutt på fem uker som kanskje har lungebetennelse nemmelig.  Kan jo få panikk av den slag.... Kan jo gi litt anbefalinger ift lungebetennelse sånn generelt, men ikke konkrete tiltak.....  Han har skikkelig snørrete nese og er tungpusten!!! Stakkar!!! [:'(]

Oj.. huff da[&:] Trodde ikke det var mulig jeg.. Kjempe skummelt jo!!

God ettermiddag,damer [:)] 
Vi har vært på helsestasjonen og veid Erik i dag igjen (3. gangen siden han er født tidlig,litt liten og var gul)- han har jaggu meg gått opp 410 gram på ei uke!! Så nå trenger vi ikke veie han så ofte lenger [:D][:D][:D] Totalt har han gått opp 660 gram siden vi reiste fra sykehuset for 16 dager siden!

Etter hs kjøpte vi med oss lunsj (pappaen har ferie) og reiste på besøk til svigerinna mi og hennes 17 mnd gamle tvillinger- skal si de har blitt store etter at Erik ble født [:D][;)][:D][:D]

Nå sover Erik på sofaen,men det er nok ikke så lenge til han er sulten igjen så jeg får benytte tida godt [;)]

Back
Topp