Dagens "samtale" - bruktkjøp finn

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Altså... Når du prøver å selge et brukt stellebord som nytt koster 599 til 1000 :woot: daaaa ja... Prøvde meg for moro skyld :p

Er det jeg eller selger som er på bærtur? :shy::hilarious:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200527-093349~2.png
    Screenshot_20200527-093349~2.png
    42,4 KB · Visninger: 156
Selger en god del på FINN selv, og må si at den selgeren er på bærtur :p Det er knapt verdt 10kr å få et montert møbel, og selv om frakt av større pakker koster 499kr så kan ikke selger ta det samme for et brukt produkt! Bor dere på Svalbard eller?! :p
 
Lov å prøve seg da, heheh, kansje han faktisk får solgt det til den prisen. Mye folk som ikke gjør research :rolleyes::hilarious:
 
Så selger mener hen skal ha betalt 400kr for å skru opp stellebordet? :hilarious:
Det er vel en slags regel at varer faktisk taper seg 50% i verdi bare det er brukt litt, fordi det ikke er nytt lenger ;) men amn får jo såklart ofte solgt ting for mer enn halv pris. Men likevel. Kommer aldri til å få solgt noe for nesten dobbel pris av ny pris :hilarious:
 
Haha! Greit at selger har betalt for frakt og montering (hvem betaler for montering av et stellebord?), men skal du liksom betale full pris av både stellebord og det det må ha kostet for frakt og montering? Tøyseselger!
 
For en skrulle :hilarious::hilarious::hilarious: Jeg hadde aldri gitt mer enn 300kr for det brukt :p Da kjøper jeg heller nytt og bruker 20 min på monteringen
 
:laughing002:laughing002 Dette var gøy å lese. Det er jo lov å prøve seg, men jeg må si at jeg er litt sjokkert over prisene folk skal ha. Som ei som skulle ha en vogn til 10.000, ny kostet 12.000. Vognen er over 2 år gammel og garantien er borte. Forstår det er ergerlig da det er mye penger, men vognen er mye brukt og det er dyrt å bytte ut deler. Når vi skrev at vi ønsker å kjøpe ny pga garantien, så ble vedkommende sur. :sour: Hjælp
 
Markedet bestemmer prisen. Med mindre dere bor langt unna en Ikea, og det ikke finnes noen andre stellebord man kan få kjøpt, så synes jeg prisen er drøy. Skulle det derimot være akutt mangel på stellebord, så kan man vel be om den prisen man vil. Bruktprisen på ting varierer veldig fra kategori til kategori. Stellebord er ikke blant de tingene som holder seg best i verdi da de er rimelige å kjøpe nye + som regel har fått gjennomgå i bruk.... Og det er ikke vanskelig å skru sammen et stellebord fra ikea!
På den annen side må jo folk få sette den prisen de er komfortable med. Kanskje personen foretrekker å beholde gjenstanden istedenfor å selge, dersom det ikke er rett pris. Men jeg har opplevd at folk ikke alltid gjør god research og kjøper ting brukt for mer enn det er verdt, eller selger ting både ekstremt billig eller ekstremt dyrt fordi de ikke aner den reelle verdien. Jeg har kjøpt ting brukt for 10% av nypris, ting som er i «som ny» tilstand. Så det kan svinge begge veier. Noen vil jo bare ha det ut fortest mulig, mens andre har masse lagringsplass.
 
Det er mange som prøver å lure til seg mer enn det er verdt, viktig å sjekke opp litt priser selv på nett før en eventuelt kjøper.
 
Jeg har (heldigvis) aldri vært borte i noe sånt :p
Har lest mange slike meldinger på en instagramkonto og det er jo helt sykt hvor dust mange er..

Har dog sett en annonse på Finn nå hvor de selger en sprinkelseng (som jeg ønsker meg) fra ikea med madrass til 1500kr. Sengen koster 999kr ny + Madras til ish 300kr.
Sjekker ikke folk nypris før de selger ting? :)
 
Det er jo mange ting som går opp i pris (typ antikviteter, andre verdifulle ting) som man kan legge ut for dyrere enn det man selv betalte. Men det gjelder ikke et stellebord fra ikea :p Eller generelt ting fra ikea :laughing002
 
Haha. Er det mulig. Si at du ønsker det skrudd fra hverandre om du skal kjøpe det. Fordi at oppskrudd blir det vanskelig med transport så da må du trekke fra transportgebyr på 500 for kassebil og ekstra bensinutgifter om du skal kjøpe det....
 
Back
Topp