Dagens nye ord!

Buss og busk, skjønnar ikkje kor denne buska kjem frå :P
Og bæsj, kan ikkje gløyme bæsj :P
Bæsj, æsj og æsjebæsj er VIKTIGE ord :p tror han sier æsj 100 ganger per dag, alt er æsj :p

Bæsj, æsj og æsjebæsj er VIKTIGE ord :p tror han sier æsj 100 ganger per dag, alt er æsj :p

Ja, æsj og mamma er dei to orda han seier aller mest. Han seier æsj, eg seier nam :P

Det er ein setning han seier konstant, som eg tydar til: der er mamma/kor er mamma...

Klarer ikke huske alt. Hun gjentar mye av de ordene vi sier da... Og kan noen setninger med to ord i...

Men hun er fremdeles fæl til å peke på ting istedenfor å si hva hun vil ha.

Æsj og bæsj går igjen her og. Sier æsj til snø, har nok fått høre at han ikke skal spise det :p
Æssebæ betyr forresten appelsin, eller da klementin :p

Bana = banan

Her er det mange ord hele tiden, så litt vanskelig å plukke ut ett eller noen få. Men i dag sa han brannbil ganske riktig :)

Mange ord hele tiden og mye herming.
Men la meg merke til i jula at han har begynt å sette litt ord. sammen.
Han liker lese bøker, på bildene er det en dukke i barnevogn og en trist bestemor.
Baby så søt.
Mommo er lei seg.
Også når han vil ha mer av mor spiselig: mere takk

Mini har blitt veldig flink til å bruke setninger, og de blir stadig vekk mer riktig :D i går sa han "jeg sitter her og slapper av i sofaen jeg" :D han forteller hele tiden hva han gjør :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her går det fortsatt i et og et ord.

Eg har en genial video av han der han sitter på kjøkkenbordet og som eg mente "hyler og skriker og ikkje forståelig babbel" viste den til min bror, han ser den en gang og så sier han ka gutten sier, så ser han filmen med B flere ganger og gjentar det, og hver gang sitter B og sier setningene tydeligere og tydeligere..... Følte meg litt teit når eg ikkje forstod han :P

Eg har en genial video av han der han sitter på kjøkkenbordet og som eg mente "hyler og skriker og ikkje forståelig babbel" viste den til min bror, han ser den en gang og så sier han ka gutten sier, så ser han filmen med B flere ganger og gjentar det, og hver gang sitter B og sier setningene tydeligere og tydeligere..... Følte meg litt teit når eg ikkje forstod han :P
Hva sa han?

Min prater som en foss, kan navnene på alle barna og voksne på avd i bhg. Kan sitt egent navn, ikke helt korrekt uttale.. Gir beskjed hvilket pålegg han vil ha på maten sin og om han vil ha skive eller knekkebrød... Gir beskjed om hva han vil drikke... Synger med på sangene vi synger.. Gir beskjed hvilke sanger vi skal synge, hva han vil høre på av musikk og hva han evt vil se på tv...

Bruker setninger og svarer på enkle spørsmål...

Min prater som en foss, kan navnene på alle barna og voksne på avd i bhg. Kan sitt egent navn, ikke helt korrekt uttale.. Gir beskjed hvilket pålegg han vil ha på maten sin og om han vil ha skive eller knekkebrød... Gir beskjed om hva han vil drikke... Synger med på sangene vi synger.. Gir beskjed hvilke sanger vi skal synge, hva han vil høre på av musikk og hva han evt vil se på tv...

Bruker setninger og svarer på enkle spørsmål...

Min også :D i går bestilte han mat selv, uten at dama i disken hadee problemer med å skjønne hva han skulle spise eller drikke :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Denne tråden får meg fortsatt til å tenke at min ligger laaaaaaaaaaaaaaaaangt bak de andre febbisene. Men er kanskje bare de med språksterke barn som orker å skrive noe her...

Denne tråden får meg fortsatt til å tenke at min ligger laaaaaaaaaaaaaaaaangt bak de andre febbisene. Men er kanskje bare de med språksterke barn som orker å skrive noe her...

Min ligger og laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bak :P Men spørte HS om det og ho sa at generelt så skjer det mykje mellom 2år og 2 år og 4 mnd. Så skulle ikkje stresse med det.

Min ligger og laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bak :P Men spørte HS om det og ho sa at generelt så skjer det mykje mellom 2år og 2 år og 4 mnd. Så skulle ikkje stresse med det.
Merker jo utvikling, så stresser ikke, men orker liksom heller ikke oppdatere her med nye ord når "alle andre" prater i fulle setninger :p laaaangt fra det her i alle fall.

Back
Topp