dagens middag :) (med link)

Så bra, denne var jeg veldig spent på  - da skal vi også prøve den en dag.

Middagen her i dag var suppe - vann, buljong, lapskausblanding og røkt kjøttpølse, og så nystekte minibaguetter med smør på - ungene elsker det!

slik suppe er også godt.. nam.. en favoritt her i huset også... :) det er på planen neste uke.. eller grønnsaksuppe av noe slag iallfall.. med pølser i.. nam.. gleder meg til den maten kjenner jeg..

jeg tok oppi mer enn fløte og creme fraiche enn det jeg skulle da.. jeg er ekstremt glad i saus.. så jeg tok oppi nesten 3dl av hver :)

Jeg tror dette er middagen vår i morgen jeg - jeg er veldig klar for nye fiskeretter kjenner jeg, og gjerne hvit fisk

jeg og er veldid klar for noe nytt for tida.. og jeg er innmari glad i hvit fisk... men syns den fort kan bli kjedelig om jeg bare lager den på vanlig måte slik som m liker den... han liker den kokt eller stekt.. og ikke noe dilldall.. han spiste ikke middagen i dag for å si det sånn... for han ble det stekt laks!

Spennende!

Middagen vår i dag var pannekaker med bacon

Jeg elsker fisk......og mannen hater det! Ikke noen god kombinasjon altså.....

Ellers hadde Linnea grøt idag, og vi voksne hadde stekt kylling med ris, saus og grønnsaker i kveld.
Hadde rimelig liten tid mellom bhg og barneidretten, så da ble det bare sånn idag
Men imårra er det wok for alle penga

Det så kjempe godt ut:) Takk for tips. Vi må bli flinkere til å spise fisk, for det er så godt!! Sundt også da.
Endelig så har Mina skjønt at laks er godt igjen hehe.. Hun spiste mye av det i Halden, men etter vi flyttet tilbake til Oslo så nekter hun å smake på det.
Ordene: Liker ikke!! Hører jeg ofte, sukk

jentene her også er inne i liker ikke fasen når det gjelder fisk.. men..................... da får de bare hoppe over maten.. :P for fisken er servert her :) og i går spiste de faktisk litt... :) men malin er meget rask på å si " jeg liker ikke" med en gang det er noe nytt...

jeg er kjempeheldig der - Johanna prøver ALT, og hun prøver gjerne flere munnfuller også, før hun bestemmer seg... og til alt overmål så liker hun det meste. Broren er heller ikke så kresen, men han er VELDIG skeptisk til grønnsaker altså - det spyttes gjerne ut igjen... men han elsker suppe og sånt, så han får i seg det han skal ha uansett

Svigermor kom forresten bort med hjemmelaget fiskegrateng til oss i går, så det blir dagens middag, men kanskje vi skal prøve denne torskeretten din på søndag, Trillemor

åå... heldig du er lenemor som har en slik svigermor.. :) deilig med hjemmelaget fiskegrateng... det tror jeg jeg skallage opp en dag og.. bare hente litt fisk hos pappa.. :)

Da er vi igang med dagens middag, og nå skal det bli torskegryte... skal til å starte nå, og måtte le da første trinn i oppskriften er "stek stekeovnen på 200 grader". Hvordan vet man at stekeovnen er ferdig stekt??

hahahahahaha.. den har jeg ikke sett lenemor... mne jeg håper dere fikk stekt både mat og stekeovn.. :P og at dere ble mette!

Vi fikk spist, men jeg hadde blingset litt på klokka, så før maten var ferdig oppdaget jeg at det var en halvtime til jobb - og når maten kom på bordet oppdaget jeg at grønnsakene ikke på langt nær var ferdige selv om fisken var det (enda jeg skar dem i mindre biter enn på videoen). Smakte kjempegodt da, jeg kan gjerne spise det igjen.. G også, men ungene, nei - Johanna påsto at eplene var direkte EKLE, og broren nektet å smake... men kanskje de liker det neste gang?

Back
Topp