Dagens lille tanke

Lykkespiren2017

Blir kjent med forumet
Føler meg ikke gravid lengre! Blir galen. Flere i samme båt? Ikke føler jeg magen vokser og ikke har jeg særlig symptomer (dog manglet siden uke 12-13). Er i dag 15+5 og var på ultralyd for litt over en uke siden og fikk se en baby som trivdes og hadde et sterkt hjerte. Men redsel for at det plutselig skal ha skjedd noe tar av og til overhånd. Det er vell ikke stor sannsynlighet nå at babyen plutselig skal slutte å vokse eller at noe skal skje?? Dette særlig når jeg sitter å planlegger jobb/foreldrepenger/ferie osv osv, alt blir så virkelig og jeg er enda mer redd for at noe skal gå galt! Noen med noen gode ord til meg eller noen som føler det samme?:-)

Jeg å var veldig nervøs da alle symptomene forsvant i uke 9....trøstet meg med at legen fant hjertelyden i uke 13...var lenge og vente til oul; var nå på mandag 18+2 og fikk se en sprellende; nydelig liten guttebeibi[emoji3][emoji3]så lenge du så alt var ok for en uke sia; ville jeg bare nytt alt til det fulle! Nyt at du er gravid; og så lenge du ikke får noen "gale" symptomer; tenk da at alt er ok!! Ingen er tjent med at du skal være bekymret uten grunn,hverken deg eller baby...nyt tilværelsen som gravid og kos deg!![emoji3][emoji3]

Føler meg ikke gravid lengre! Blir galen. Flere i samme båt? Ikke føler jeg magen vokser og ikke har jeg særlig symptomer (dog manglet siden uke 12-13). Er i dag 15+5 og var på ultralyd for litt over en uke siden og fikk se en baby som trivdes og hadde et sterkt hjerte. Men redsel for at det plutselig skal ha skjedd noe tar av og til overhånd. Det er vell ikke stor sannsynlighet nå at babyen plutselig skal slutte å vokse eller at noe skal skje?? Dette særlig når jeg sitter å planlegger jobb/foreldrepenger/ferie osv osv, alt blir så virkelig og jeg er enda mer redd for at noe skal gå galt! Noen med noen gode ord til meg eller noen som føler det samme?:)
Jeg tror dette er helt vanlig. Dette skal jo være den beste tiden av gravidteten:)

Min situasjon er at jeg er er 18+6 i dag. Har ikke hatt et eneste symptom bortsett fra ømme pupper i starten.. ikke har magen vokst, og ikke kjenner jeg liv enda (selv om dette er andre graviditet). Jeg har vært på ultralyd og alt er i skjønneste orden. Jordmor sa dette var vanlig, og at jeg bare skulle nyte den gode tiden :)

Det var godt å høre! Jeg falt litt mer til ro nå:-) rart hvor man skal bekymre seg sånn over dette lille vesenet som ingen har møtt enda

Jeg har hatt samme tankene, selvom jeg å like kvalm, og bekkenet blir værre for hver dag :p skal på oul på tirsdag, gru/gleder meg veldig til den, men jeg kjenner jo at babyen beveger seg og nå innimellom, så prøver roe meg litt ned.

Jeg har blitt mer og mer bekymret for hvert svangerskap, men jeg vet jo om flere det ikke har gått bra med, og føles det litt utrolig at jeg skal være så heldig å få oppleve dette for tredje gang!

Har ikke så mange gode/trøstende ord. Annet enn at du ikke er alene. Jeg sliter veldig med å tro på at jeg er gravid. Selv om jeg har vært på ultralyd 4 ganger og 3 ganger hos jordmor og hørt på hjertelyd. Grunnen til det er jo fordi det har gått galt 7 ganger tidligere.. :( jeg er rolig et par dager etter jeg har sett/hørt babyen og så faller jeg tilbake til tankene om at det ikke er noe der (altså i magen).. jeg kjenner liv nesten hver dag, men kun en-to ganger om dagen. Håper det blir lettere når jeg kjenner liv litt oftere og tydeligere..

Dette er helt normalt :) Nyt det lille oppholdet av lite symptomer/plager, de kommer tilbake og da går de ikke bort før dere har født :P Plutselig så strever dere med å gjøre de mest hverdagslige tingene man tar for gitt... ;)

Back
Topp