Dagens legebesøk

fredrikke89

Forelsket i forumet
Hadde min første kontroll i dag (er 9+1) og ble utrolig skuffet fordi legen min ikke ville lete etter hjertelyden.. Hun mente det var for tidlig, og at de har blitt strenge på dette mange steder fordi sykehusene får så mye henvisninger fra leger med bekymrede pasienter som ikke har funnet hjertelyden (ikke ville hun gjøre det i uke 16 heller, i tilfelle den ikke ble funnet).. Så jeg skjønner jo det, men hadde gledet meg sånn!! 
Tror nok ikke jeg klarer å vente til UL i uke 18, så blir nok bestilling av UL på en privatklinikk.. :)

Jeg har en mannlig fastlege som får helt blankt blikk når jeg er gravid. Hehe.
Så alle kontroller gjøre jeg hos jordmor i svangerskapet.
Sist ville han ikke ta blodprøver, lage journal eller noe før jeg var over 12 uker. Denne gangen tok han blodprøvene i uke 7+6 og så skal han skrive journal 10+3.

Kanksje du kan høre om jordmor kan høre etter hjertelyden?

Dei sier dei ikke vil høre for det kan gjøre oss bekymret, men vi er jo like bekymret når dei ikke gjør det. hehe. Så jeg synes dei like godt kan prøve.

Hun ville heller ikke ta blodprøver før uke 12, så jeg må tilbake om 3 uker.. 
Hun skrev en henvisning til tidlig ultralyd til en gynekolog som holder til i samme bygg fordi jeg er engstelig, men kunne ikke love noe.. Så får jeg ikke komme inn gratis der, så bestiller jeg heller en time selv og ofrer litt penger! :) 

vi var inne i uke 12 sist og fikk ikke høre hjertelyden, men vi fikk da se hjertefrekvensen, og det var nok det altså.. fikk jo se nurket bevege seg, så da er det ikke nødvendig å uro seg..

Med førstemann ville ikke legen min lytte etter hjertelyden før jeg hadde vært til ordinær ultralyd... Denne gangen kommer jeg nok til å be henne om å gjøre det litt tidligere, men vil vente en stund til, så jeg er sikker på at hun klarer å finne den.
Blodprøvene bør ikke tas for tidlig, pga at de blant annet ser etter antistoffer i blodet, og dette vil i en del tilfeller ikke vises før man er over et visst antall uker. (sa legen til meg i hvert fall)

Back
Topp