Dagens husmortråd!

Papillon

Elsker forumet
Hihi... jeg var så sløv forrige uke, at nå må jeg skjerpe meg. Kan ikke gro helt ned her heller. Så i dag har jeg to mål

- vaske skikkelig inne på eldstesnuppa sitt rom
- rydde plass i kjelleren til en sofa vi har lånt bort, men nå får tilbake

Hvilke "husmor"planer har du i dag? Slenge bena på bordet og heie på kaninene, la rot være rot eller være flittig og shine litt her og der...?

Siden jeg har skrevet det her, MÅ jeg selvsagt gjøre det... så... nuh! Til arbeidet!

Hehe, godt det er flere av oss! Kjenner jeg får dårlig samvittighet for å bare sløve meg...
Men tydeligvis ikke dårlig nok, så heier heller på kaninene og slår meg til ro med at dem blir ikke bort.

Lurt å skrive hva du skal gjør her, da får man litt press. =) Jeg jobber best under press iallfall.. Lenge leve latskapen: Hvorfor gjøre ting idag, når du kan gjøre det imorra :P

I dag var jeg ikke husmor i det hele tatt. Men fikk gjort unna andre nyttige ting, da. Var på femmånederskontroll og åpnet konto til lillemann i banken.

Sov to timer midt på dagen sammen med lillegutt. Herlig og nødvendig!

Og nå på kvelden så går det i å rydde/vaske kjøkkenet etter middag og kvelds og vaske gjennom et par maskiner med klesvask. Det er mer enn nok for en dag.

Jeg har i hvert fall en unnskyldning i dag. Lillegutt har vært uvanlig sutrete etter vaksina i dag, så jeg har kost og båret og trøstet mye mer på ham i dag enn det jeg gjør på en vanlig dag.

Flinke damer!

Jeg følte meg som en ekte husmor igår, jeg, og idag har vi vært på sykehuset med eldstemann. Da ble det ikke tid til de store syslene etterpå. Men generell rydding og klesvask står alltid på agendaen her.

Tilbake til igår (er ganske fornøyd med egeninnsatsen, nemlig), da fikk guttene mine servert hjemmelaget kjøttkaker og boller til dessert.

Lucmam+Vic skrev:
Flinke damer!

Jeg følte meg som en ekte husmor igår, jeg, og idag har vi vært på sykehuset med eldstemann. Da ble det ikke tid til de store syslene etterpå. Men generell rydding og klesvask står alltid på agendaen her.

Tilbake til igår (er ganske fornøyd med egeninnsatsen, nemlig), da fikk guttene mine servert hjemmelaget kjøttkaker og boller til dessert.

Hey! Husmorpoeng til deg 

Jeg har vasket rommet til eldstejenta særdeles grundig i dag. Hun har astma og er blitt verre de siste nettene, så nå er alle kosedyr, ekstra puter, gulvteppe og andre tekstiler fjernet fra rommet. Alle bøkene i bokhylla er støvtørket... osv og det tok ganske så lang tid...  Så jeg rakk aldri begynne i kjelleren, det får jeg heller ta i morgen. Hadde planer om å male en hylle i kveld, men latskapen tok meg, gitt. Selv uten en tv som virker, presterte jeg å sitte to timer pal i sofaen etter at ungene sovnet. Men jeg tok oppvasken og ryddet benkene på kjøkkenet før jeg satt meg da, så litt fortjent var det. 

I går hadde min kjære pappaperm og planen var at jeg skulle starte med å rydde arbeidsplassen min, men så begynte eldstemann og kaste opp og så ble det ikke noe av det. Var litt husmor alikevel da, var på obs og storhandlet og så lagde jeg kjøttboller til navnefesten etterpå :) 

I dag har knerten vært hjemme (må være hjemme 48 timer etter siste gang han kastet opp) og knøttet har overtatt oppkastingen, han har spydd 3 ganger og alle gangene over meg så nå har jeg knapt et rent plagg :/ i tillegg bestemte knerten seg for at i dag skulle han droppe bleien så det har vært mange potterunder, men veldig lite uhell :)
Måtte ha litt ekstra kos i dag da, så det ble til at vi bakte sjokolademuffins og så på knerten filmene (de 2 første), de kjøpte jeg nemlig på medlemstilbud på obs i går :)

I kveld er jeg alt for sliten til å gjøre noe som helst, men satser på at det blir bedre i morgen ;)

Back
Topp