Dagens gode råd

fr0u

Blir kjent med forumet
Hei flotte damer!

I dag har jeg pleiet meg selv. Er tilbake på jobb etter en uke med kvalme og svimling.
Ute er det kaldt, kroppen er sliten og den lille tar til seg næring fra det JEG spiser. Synes det er helt utrolig, men det skal nevnes at jeg er ingen fanatiker.

Å lage tomatsuppe fra bunnen av går kjempe raskt og en en bombe av sunnhet.

Du trenger
1 gul løk - finhakket
1-2 fedd hvitløk
1 stangselleri - hakket
500gr cherrytomater - delt i to
2ss tomatpurè
5 dl vann med grønnsaksbuljong
1pk kremfløte
1 stor neve fersk timian (tørket kan også brukes)

Surr løken i litt olje. Tilsett så tomatene og sellerien. Hell på vann og buljong og la koke.
Ta gryten av platen og kjør fin med stavmikser mens du tilsetter fløte, tomatpuré og timian. Gi suppen et oppkok.
Server gjerne med kokte egg og deilig brød :)

Hørtes jo kjempe godt ut :)
Må prøves ut en dag.
Tusen takk for at du deler :)

Huff, det hørtes godt ut i en annen dimensjon.. Spiste dessverre en veldig vond rett i koppen suppe tidligere i dag, så i hodet mitt høres alt ut som smaken av den...
MEN skal lagre oppskriften og ta den opp igjen enten når kvalmen gir seg, ELLER etter fødselen hehe :D
Legg gjerne ut andre deilige oppskrifter?? :) :)

Huff, nei rett i koppen er sjeldent godt. Liker kun kakao og toddy fra rett i koppen. Føler alt smaker så utvanna og tamt. Men skjønner at en slik opplevelse kan ødelegge mitt lille tips :p

Ja, jeg kan legge ut masse oppskrifter. Det er rart, jeg er skikkelig kvalm for tida, men matlysten er virkelig på plass.

Noen flere matglade jenter som har gode oppskrifter å dele?

Tenkte det kunne være god mat å få i seg, siden det er varm mat som frister mest. Men den gang ei. Huff og fysj a meg!
Elsker å prøve ut nye ting, men tror å vente noen uker til er best :D

Denne oppskriften skal jeg prøve :)
Elsker hjemmelaget tomatsuppe, men min er ikke så spennende som din ;)

Mmm, hørtes ut som en god suppe, må prøves en dag = )

Elsker når folk deler oppskrifter!! Klapp på skuldra til deg! :) så godt ut, må nok prøves endag! :)

Det hørtes veldig godt ut, så det må jeg prøve en dag :) Takk for at du deler oppskriften med oss!

Denne skal prøves ut en dag! :)

Back
Topp