Dagens glede...

Frk.Bestemt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Marsboerne 20 18
I går var jeg hos jordmor, og kom ut derfra som et sørsmålstegn og en følelse av å ikke bli tatt på alvor, ei heller få lov til å føle at hele denne graviditeten er veldig uvirkelig for meg. Har litt vanskelig med å tro på at jeg er gravid..

Jordmor var mer opptatt av at jeg har høy BMI, noe som er så feil som du bare kan få det. Ja jeg har høy BMI, men det er ene og alene fordi jeg er lav og full av muskler. selv når jeg var på mitt tynneste når jeg giftet meg i sommer, så var jeg overvektig i følge BMI, mens alle rundt meg holdt pusten fordi de syns jeg var så tynn.. Min beste venninne har sagt i ettertid at det så ut som jeg skulle knekke i to, likevel var BMI høy, nettopp pga lav høyde og en kropp med mer muskler enn fett da..

Og det samme skjer nå. Fordi jeg nå har en BMI på 28, så var det eneste fokuset hennes at jeg MÅ ta en glukosebelastningstest i uke 24 eller noe. Jeg syns det er så unødvendig og veldig urettferdig at jeg blir satt i bås, så i går var jeg mer eller mindre sint hele dagen. Så dette kommer jeg til å ta med legen min neste gang. Tenker at det er bra de passer på, men litt sunn fornuft må det være lov å bruke. Også når jeg skulle gå var det, ses om 14 uker- lev som normalt! vet ikke helt hva jeg skal forvente, men syns dette ikke stod til det jeg hadde forestilt meg overhodet.

Men over til dagens glede :D

Var på tidlig ul idag pga SA i oktober 2013, og alt var i skjønneste orden! :) Lille knøttet var så stort som det skal være i uke 10+1, hjerte slo som bare det og knøttet bevegde seg faktisk litt også :) morkake på bakre vegg og navlestrengen var på plass! :D FANTASTISK morro å oppleve dette dagen etter en dårlig opplevelse.. :) Nå slapper jeg mer av og livet ble litt bedre for en litt bekymret førstegangsgravid :)

Det er så hærlig og se:)

Noen jordmødre har bare alt for høyt BMI og vektfokus. Tror ikke det er så lurt i alle tilfeller... BMI er noe ordentlig tull for noen... Body buildere får ikke livsforsikring pga høy BMI, og gudene skal vite at de ikke har mye fett på kroppen!!! Jeg har 23 og normal BMI men likevel kan alle se at jeg er i godt hold og fettprosenten min er aaaalt for høy, men jordmor peser ikke meg av den grunn... Du får ta den dustete testen hennes og peke nese når resultatet kommer :-p

BMI er et fryktelig gammeldags system og fungerer jo ikke med tanke på høy muskelprosent/ høy fettprosent. Drit i jordmora ;)

Godt alt var bra på ul! Hurra for det!

Sent from my iPhone using BV Forum

Du får bare tenke at det er bra at de sjekker deg, de har vell gjerne bare bmi og gå etter. Husk du kan ta alle dine timer hos legen om du føler deg mer komfortabel hos h*n :)

Bra det ble bra på ul!

Så trist at en jordmor klarer å ødelegge din gravisopplevelse med sånn tull.
Jeg ville kanskje ha vurdert å skifte jordmor slik at du heller kan se fram til dine jordmorbesøk.
Koselig med ultralyd:-) håper alt går bra med deg og at du kan nyte resten av graviditeten.

Sent from my iPad using BV Forum

Ehh... Jeg hadde også høy BMI da jeg var gravid sist. Var ihvertfall overvektig, men det brydde ikke legen jeg gikk til seg om. Det passes jo på pga svangerskapsforgiftning, sa hun, men jeg var jo ikke SÅ overvektig for det. Man må jo se på kroppen til personen og. Nå vet ikke jeg hvordan du ser ut, men ut ifra det du sier så tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye. Snakk med legen om det du :)

Uansett, kjekt at du fikk se at babyen har det bra! :D

Ehh... Jeg hadde også høy BMI da jeg var gravid sist. Var ihvertfall overvektig, men det brydde ikke legen jeg gikk til seg om. Det passes jo på pga svangerskapsforgiftning, sa hun, men jeg var jo ikke SÅ overvektig for det. Man må jo se på kroppen til personen og. Nå vet ikke jeg hvordan du ser ut, men ut ifra det du sier så tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye. Snakk med legen om det du :)

Uansett, kjekt at du fikk se at babyen har det bra! :D

Ja, veldig bra at de følger opp, men sunn fornuft burde vært utdelt til alle.. :P skal ta det med legen min, som ikke har den oppfatningen som hun har. Han ville lytte etter hjertelyd når jeg var 9+0 og det vil jeg tro at han ikke hadde gjort om han mente jeg var sykelig overvektig ;) tar det egentlig med knusende ro, men ble så sint der og da... :P

Så fornøyd med å få se bebisen :)

Så godt at du fikk se nurket <3 Føles veldig godt, alt blir mer virkelig!

-Taster fra appen-

Bra du fikk ein god opplevelse dagen etter da. Eg kjem ikkje til å gå til jordmor denna gangen. Fekk streng beskjed om at eg ikkje måtte gå opp meir fordi eg var stor. Gjekk opp 7 kg i heile graviditeten sist. Ja eg var tung, men er ganske høg og. Blei skikkelig snurt og fekk litt nok. Så denna gangen blir det kun legen. :-)

Bra du fikk ein god opplevelse dagen etter da. Eg kjem ikkje til å gå til jordmor denna gangen. Fekk streng beskjed om at eg ikkje måtte gå opp meir fordi eg var stor. Gjekk opp 7 kg i heile graviditeten sist. Ja eg var tung, men er ganske høg og. Blei skikkelig snurt og fekk litt nok. Så denna gangen blir det kun legen. :-)

Det skjønner jeg godt....man er jo så sårbar også... Kjente det gikk en faen i meg når hun sa det.. Så er faktisk glad jeg ikke skal dit før uke 24.. Men vurderer legen i stedet.. Mye hyggeligere og forståelsesfulle mann :)

Back
Topp