Dagens frokost: Lettvinte wienerbrød! :P

LM♥10+13♥

April 2013s tøffeste
VIP
Ahhh, god morgen damer!
Deilig med en liten pause herfra (eller fra pc generelt).. men jammen befant jeg meg ikke her igjen nå :P

Har laget lettvinte wienerbrød som står til heving.. gleder meg til namme-frokost :P

Etter det er det vel å fare ut og gjøre noen ærender, må i alle fall kjøpe litt taco-stæsj på spar! :P

Hva skal dere gjøre i dag da?

Det hørtes godt ut!!!! Har du oppskrift??!

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Gjerne oppskrift ja :) Ellers har jeg vært på jobb, så ikke spennende dag på meg. Skal snart på kino da :)

Superenkelt!
Husker den nesten utenatt, men får finne oppskrifta for å være helt sikker :P

Lettvinte wienerbrød:
8dl hvetemel
2ss sukker
250g margarin
50g gjær
2 egg
2dl vann

Bland mel og sukker, smuldre inn gjær og margarin. Pisk sammen egg og vann og ha det i deigen. Rør den sammen slik at den blir jevn og fin.

Legg deigen i topper med to skjeer på smurt stekeplate. La wienerbrødene heve seg ca 45min.

Stekes lys gylne på 220grader i ca 15 min.

Avkjøles og ha på melisglasur.

Det ble 17stk på meg. :)

Ps. de smaker egentlig ikke så veldig mye, så glasur er et MUST, hehe..

20130118104923.jpg

Superenkelt!
Husker den nesten utenatt, men får finne oppskrifta for å være helt sikker :P

Lettvinte wienerbrød:
8dl hvetemel
2ss sukker
250g margarin
50g gjær
2 egg
2dl vann

Bland mel og sukker, smuldre inn gjær og margarin. Pisk sammen egg og vann og ha det i deigen. Rør den sammen slik at den blir jevn og fin.

Legg deigen i topper med to skjeer på smurt stekeplate. La wienerbrødene heve seg ca 45min.

Stekes lys gylne på 220grader i ca 15 min.

Avkjøles og ha på melisglasur.

Det ble 17stk på meg. :)

Ps. de smaker egentlig ikke så veldig mye, så glasur er et MUST, hehe..

20130118104923.jpg
De må jeg lage en dag :D Må ta på sånn gult før man steker da vel!? :D Det er et must for meg hvertfall ;)

Nam:) gleder meg til å prøve, men blir glutenfri variant for min del:) satser på det funker det også;)

Back
Topp