dagens dummeste spørsmål men...

Xena87

Elsker forumet
nøyaktig kor lang tid tar det egentlig å hardkoke et egg...og du skal hive egget oppi kokende vatn ikke sant?[8D]

Jeg slenger oppi når det koker, og lar det koke i 10 min[:)]

Jeg bruker å ha det oppi med en gang og når det har kokt opp så lar jeg det koke i ca. 12 min[:)] og om jeg kommer på det så lager jeg et lite hull på bunnen av egget med en nål eller noe..

8-10 min. jeg legger det oppi med en gang, for det sprekker lett om du tar det fra kjøleskapet og rett oppi kokende vann[:)]

Dette kan jo bli en spennende tråd- skulle tro å koke egg var enkelt, men det kan jammen gjøres på mange måter[;)]

Da vi er en gjeng med kranglefanter i vår familie har vi mange ganger diskutert hva som er riktig.

Jeg har de oppi før vannet koker- da sprekker de ikke (salt i vannet skal visstnok hindre sprekking). Jeg koker de i 6 min fra vannet koker. Jeg gjør det ikke på riktig måte.

Og enten må de spises varme, eller så må de kjøles ned- er de varme vil de jo fortsette å "koke" etterpå. Og så kommer det jo an på str på egga da[;)]

Hm- lurer på hvor mange måter en så enkel ting kan gjøres på?

ORIGINAL: skyberta

8-10 min. jeg legger det oppi med en gang, for det sprekker lett om du tar det fra kjøleskapet og rett oppi kokende vann[:)]
me to....

holder faktisk på å koke egg nå. så akkurat på klokken hvor lenge de hadde kokt...

Bruker eggekoker, så slipper jeg tenke på hvor lenge de skal koke. [8D]

ORIGINAL: giggsy

Bruker eggekoker, så slipper jeg tenke på hvor lenge de skal koke. [8D]

ORIGINAL: CaKa*

Gå å kjøp deg eggtimer på clas ohlson, perfekte egg uansett om du skal være bløtkokte, en mellomting, hardkokte eller hva som helst.. jeg putter oppi egga før vannet koker når jeg bruker den i alle fall.. men er nok litt lettere å legge de oppi når vannet koker når du skal ta tia selv.. jeg aaaner ikke hvor lenge egg egentlig skal koke[:-]

Eggtimer, Egg Perfect. Legges sammen med eggene i kasserollen. Les av markeringen for ønsket hardhet. Artikkelnummer 34-5903 79,00

Eggtimeren er genial[:)] Putter den og egga oppi kaldt vatn, og slepp å tenke  på tida [:)]

dere som sier at egga lett sprekker, det er fordi dere gjør feil [8D]

kok opp vannet, TREKK kjelen bort fra plata, og såååå kan dere legge eggene i, uten hull i bunnen [:)] da sprekker det ikke... [:D]

ORIGINAL: strøkenfrøken

dere som sier at egga lett sprekker, det er fordi dere gjør feil [8D]

kok opp vannet, TREKK kjelen bort fra plata, og såååå kan dere legge eggene i, uten hull i bunnen [:)] da sprekker det ikke... [:D]

jeg sprakk ikke eggene mine i sted...
tok de oppi varm vann fra springen,og kokte vnnet med eggene i....
(men eggene var ikke helt kjøleskapskalde)

ORIGINAL: skyberta

Legger det forsiktig ned på ei skje, da sprekker det ikke..

ORIGINAL: LilleMag

Jeg slenger oppi når det koker, og lar det koke i 10 min[:)]

Jeg tar 8- 8 1/2 min
Jeg liker de ikke hard hard harde... men litt mykt i det gule.
Ellers er 10min hardt kokt egg.

Back
Topp