Dagen for termin

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Da er den store "termindatoen" her.. Og ingen tegn på noen baby på vei ut hvertfall... Må innrømme at jeg aldri trodde jeg skulle gå over termin, da jeg fødte tidlig på morgenen akkurat på datoen sist..merker det går en del utover humøret og har nesten sluttet tro at baby kommer.. Uroen om hva hvis noe går galt/vil ikke settes igang sniker seg på... Noen andre på overtid og hormoner som har noen råd for de kommende dagene? [emoji28]mener ikke å virke så klagende da det sikkert er mange som er mye på ovdrtid allerede og at det er "vanlig å gå over datoen", så den bare ikke komme[emoji58]

Da er den store "termindatoen" her.. Og ingen tegn på noen baby på vei ut hvertfall... Må innrømme at jeg aldri trodde jeg skulle gå over termin, da jeg fødte tidlig på morgenen akkurat på datoen sist..merker det går en del utover humøret og har nesten sluttet tro at baby kommer.. Uroen om hva hvis noe går galt/vil ikke settes igang sniker seg på... Noen andre på overtid og hormoner som har noen råd for de kommende dagene? [emoji28]mener ikke å virke så klagende da det sikkert er mange som er mye på ovdrtid allerede og at det er "vanlig å gå over datoen", så den bare ikke komme[emoji58]

Jeg hadde termin på mandag, var hos jordmor i dag og fikk bestilt overtidstime til neste mandag. Grusom følelse og føles sol nederlag. Må bare håpe at det skjer noe hos deg og hos meg i løpet av kort tid. Grusomt å tenke på at jeg tydeligvis kan gå uker på overtid her :(

Er tre dager på overtid, men lillegutt ser ut til å trives inni der! Forsøker å tenke at det er Max 8 dager til han blir "kastet ut". Er fryktelig sliten og lei. Jeg syntes det hjalp litt å få time til overtidskontroll. Fordi da fikk jeg en annen dato å se frem til. Ellers kan jeg ikke si så mye som hjelper på hormoner og humør, for jeg kjenner veldig på det selv! Krysser fingrene for at disse bebisene har tenkt å komme ut snart <3

Prøv å tenke på at nå skjer det når som helst! [emoji4] ellers skjønner jeg veldig godt at det er tungt når man kommer til termin og det ikke har skjedd noe. Var veldig slik for meg sist! Da var jeg så innstilt på å føde før, så når jeg gikk over var det veldig tungt! Er innstilt på overtid denne gangen, så håper det blir lettere. En trøst er at jeg nettopp fant ut at dersom du føder før termin, blir permisjonen forkortet med like mange dager som du får før. Sånn sett er dere heldige som kom dere til termindatoen.[emoji4][emoji1303] Hold ut! Nå skjer det snart !! [emoji4][emoji1319]

Jeg er 3 dager over i dag med min første [emoji85] Kjennes ikke ut som om han vil ut enda [emoji28] Er i fullt vente modus haha... Det føles så uvirkelig at han skal komme i det hele tatt nå så jeg føler med deg [emoji14] Eneste jeg kan gjøre er å slappe av og vente [emoji18] Håper våre små kommer veldig veldig snart!!

Førstegangs og 3 dager over her. Begynner å bli rimelig utålmodig, og gleder meg skikkelig til å få hilse på mageboeren[emoji4][emoji1405] Ser ikke ut som hun har tenkt seg ut med det første, så får bare lade opp som best man kan! Fått overtidskontroll på fredag, så da får man telle ned til det[emoji28]

Skulle nesten tro du beskrev meg, fordi jeg føler akkurat det samme som deg [emoji23] . Jeg er 2 dager på overtid og ingen tegn whatsoever [emoji58]Som deg var jeg helt sikker på at min baby skulle komme før termin eller på termin ,og gikk på en knekk på en måte [emoji45] virker som at alle fikk sin unntatt meg. Men som du ser er vi en liten flokk med utolmodige ventere [emoji23]

Babyen min var 4 kg i uke 39 alt, så jeg er kjemperedd for komplikasjoner. Tenker han er så stor at han blir å sette seg fast bli skadet [emoji32] osv.

Vel for meg har det hjulpet å prøve å holde seg opptatt for å ikke bare sitte å vente og vente. I dag var jeg på spa feks. Men er tungt. Også tenker jeg «han kommer sikkert ikke før etter helgen» , så får jeg heller bli positivt overasket om han kommer før

Takk for alle tilbakemeldinger..[emoji4]
Her har jeg begynt å få meldinger hver dag om baby er på vei.. Merker jeg bare er så lei nå! Ringte også idag for å bestille tid til overtidskontroll og fikk beskjed å ringe neste fredag.. Det blir da 9 dager over hvor jeg kan ringe for en tid.. Syns det er lenge(vet ikke hva reglene er i Norge, men i Danmark blir man ikke satt igang før 11 dager over)! Skremmer meg også endel at det er strengere regler i forhold til oppfølging pga høy bmi i Norge, sist fikk jeg ekstra oppfølging og her veier jeg altså 0,1kg for "lite" for å gå under den kategorien.. Så må vel bare håpe babyen ikke blir for stor... I Norge ville jeg fått full oppfølging

Her har jeg begynt å få meldinger hver dag om baby er på vei.. Merker jeg bare er så lei nå! Ringte også idag for å bestille tid til overtidskontroll og fikk beskjed å ringe neste fredag.. Det blir da 9 dager over hvor jeg kan ringe for en tid.. Syns det er lenge(vet ikke hva reglene er i Norge, men i Danmark blir man ikke satt igang før 11 dager over)! Skremmer meg også endel at det er strengere regler i forhold til oppfølging pga høy bmi i Norge, sist fikk jeg ekstra oppfølging og her veier jeg altså 0,1kg for "lite" for å gå under den kategorien.. Så må vel bare håpe babyen ikke blir for stor... I Norge ville jeg fått full oppfølging

I Norge er regelen overtidskontroll dag 7, og igangsetting innen dag 11-12

I Norge er regelen overtidskontroll dag 7, og igangsetting innen dag 11-12
Er det ein ny regel som mi jordmor kanskje ikkje er klar over? Hører til Haukeland forresten. Ho sa at det er 7-9 dager for overtidskontroll.[emoji57]

Er det ein ny regel som mi jordmor kanskje ikkje er klar over? Hører til Haukeland forresten. Ho sa at det er 7-9 dager for overtidskontroll.[emoji57]

Skal ikke garantere, men mener det er dag 7 som står i de nye retningslinjene, men er retningslinjer og ikke en lov uansett

Skal ikke garantere, men mener det er dag 7 som står i de nye retningslinjene, men er retningslinjer og ikke en lov uansett

Jeg har høy BMI og kommer innenfor det nye. Jeg får overtidskontroll og igangsetting 7 dager over termin. De sa at om man hadde normal BMI ville man bli sendt hjem og bedt om å vente to dager til for å komme inn på sjekk, og så to dager til, så igangsatt. Med høy BMI blir man nå igangsatt 7 dager over. Det synes jeg var veldig fint! [emoji4][emoji1303] Fikk et lite barn 5 dager på overtid sist. Håper på ikke for stort barn denne gangen og ikke like mye overtid[emoji85]

Utålmodig jeg også selv om termin er i morgen. Jeg blir senest igangsatt 7 dager over pga alder (er 39) så blir senest neste fredag for min del pga helgebemanning. Men vært inne til masse prøver i dag pga av varierende protein i urin og varierende høyt blodtrykk. Ba de sjekke modenhet i dag og var ikke tegn til modning eller åpning så ble litt frustrert kjente jeg.. Ble strippet da, så kan jo håpe det hjelper noe, men er ikke veldig optimistisk. Han vil åpenbart ikke ut akkurat nå. Estimert til 3900 i dag så hadde vært fint om ikke rakk å bli så mye større... [emoji51]

Og det er så kjedelig å gå sånn å vente. Kroppen er vond og jeg orker liksom ikke å gjøre så mye så har vel snart rundet Netflix for serier mens jeg ligger her og ruger [emoji23]

Ringte føden igår for å sette opp time til overtidskontroll og fikk beskjed å ringe neste fredag.. Så det er da 9dager over, så vil jeg få time 10 dager over for å avtale eventuelt igangsetting 11 dager over[emoji55][emoji28]

Back
Topp