Dagen før dagen - 16. mai

lenemor

Forumet er livet
God kveld, damer! Nå er det kvelden før kvelden, i morgen braker det løs med hipp hipp hurra og tuter og russ som gleder seg til endelig å få sove litt igjen (og bli edru). Her i huset har vi fått unna de siste forberedelser til nasjonaldagen vår, jeg har handlet inn mat, strøket bunadskjorter og flagg, vasket gulv, kjøkken og bad, og G har klippet gress...

Nå sitter vi og sløver foran tv - det er finale i 71 grader nord. Når det er ferdig skal jeg ut og klippe gressløk og gjøre klar røra til morgendagens frokost - tradisjonen tro skal det være laks og eggerøre på frokosten på 17 mai - og tradisjonen tro spiser vi i pysj/slakke-klær foran tv i stua

Etter frokost i morgen er det rett i pentøyet før vi reiser til sykehuset for oppstilling til tog. Vi har en fin rute, og jeg håper værgudene ikke svikter oss for mye - så lenge det er opphold skal jeg ikke klage.

Etter toget blir det nok en liten runde nedom sentrum for å se på livet før vi reiser hjem hit for å ta av skoene og slenge oss nedpå litt - og så spiser vi lunsj her før vi reiser inn i bygda for feiring på grendahuset. Der blir det pølser, kaker, is og brus, hesteskokasting, potetsekkeløp og alt som hører til. Reiser nok hjem til leggetid for ungene, og så kan G og jeg kneppe av oss bunadene og kose oss på sofaen med pils og pizza

Ønsker dere alle en fin nasjonaldag, kos dere masse, spis  masse is og le mye!! emoticon

GRATULERER MED DAGEN!!
 
Går det ikke å svare på denne, eller er det bare ingen som gidder?
 
Her og var det spenning ifh til været, men det var i grunn greit i hele toget..! Kom noen få dråper, men that's it.. Så værgudene var på vår side omtrent hele dagen..! Veldig fint..!
Sindre var helt ekstatisk når toget kom, mens Maren tok det hele med knusende ro og var i grunn litt sur..! Hehe.. Men når kroneisen kom i handa, så blei humøret så mye bedre..
Nå har vi spist og kost oss, så Maren og sambo har dåna.. Jeg og Sindre slækker i sofaen.. :-)
 
Back
Topp