Dagen etter..

Suzie <3

Forelsket i forumet
Dagen etter min perfekte ultralyd i uke 13+3, kommer jeg hjem fra tur til den styrt blødningen, blødde gjennom buksen og jeg kjente det rant innenfra.

Får beskje av fastlegen om å legge meg ned så jeg ikke skal forblø å vente til legevakta åpner en time senere. Vi reiser til legevakta å han sender oss inn til sykehuset, der får jeg en seng, jeg såver og sover å min kjære sitter trofast ved min side å leser mens jeg sover. etter flere timer kommer endelig legen og jeg blir undersøkt. Jeg har nå ingen håp om at det står gått til med mini i magen, men til min store forbauselse ligger nurket der og ser ud som om alt er bra.

Legen forsetter med en innvendig undersøkelse og en innvendig ultralyd, dessverre ser hun at blødningen kommer innenfra altså så er det en blødning inne i livmoren. og Jeg får beskjed om at enten så kommer resten av blodet ut eller så absorberer kroppen blodet eller så ender dette alt.

Jeg har ikke blødd siden jeg kom hjem fra sykehuset sent torsdagskveld og jeg har ingen smerter ( noe legen mente var et veldig bra tegn og jeg skulle komme inn igjen med en gang hvis jeg fikk smerter).

Likevel klarer jeg ikke slappe av, jeg sover så og si hver gang jeg legger meg ned og jeg drømmer like mye som jeg alltid gjør når jeg er gravid. jeg har samme smak i munnen og ellers og bekkenet knaker som det pleier. heldigvis er mannen mer optimistisk enn meg, jeg er så redd det skal være over nå.. skal på ny kontroll om 2 uker, men to uker er lenge. off jeg vet ikke helt hvor jeg skal med innlegget, men trenger å lufte hodet litt. Jeg HÅPER alt er ok med mini, men viss det ikke er det, skal jeg da vente i to uker...

Huff, så leit å høre! sa de noe kom hvor morkaken lå? Hadde du lang eller kort livmorhals? Hvis moralen ligger foran, så kan det føre til blødninger, som ikke i utgangspunktet behøver å være farlig. Bare IKKE løft noe som helst!!! Jeg fikk påvist dette i uke 13 forrige gang, altså, foranliggende morkake, og fikk ikke lov å løfte en melkekartong en gang. Hadde mange styrtblødninger.

de sa inngenting om dette, bare at det var blødning inne med fosteret.. lang livmorhals. hun var veldi tydelig på at dette kunne gå begge veier

Sender deg en god klem <3 kan ikke være enkelt å være i en sånn situasjon, men du har ikke hatt smerter og bløff etterpå, så satser på det vil gå fint med deg! Jeg skal ihvertfall krysse fingrene mine for deg :-)

Gud for en skrekkelig og skummel opplevelse for deg og dere :(

Nå må du bare slappe av og ikke anstrenge deg overhodet.

Jeg skjønner godt du syns at to uker er lenge å vente.. Er det gyn/poliklinikken du skal på? Hadde mast meg
til en sjekk i neste uke hadde jeg vært deg. Det er vondt å gå rundt å være bekymret og redd.. Dette kommer til å gå bra :)

Sender deg gode klemmer <3

Send mannen på teknikkmagasinet! De har doppler med batteri i pakka til 359 kr. Til og med en tube med gel ;)

Sniker innom for å trøste.. Dette opplevde jeg også, i uke 13, en skikkelig styrtblødning hvor flere dl med blod kom ut.. Var sikker på at det var slutten, men ul viste en sprellevende baby.. Etterhvert fikk jeg også flere store blødninger, men aldri smerte, og dette holdt på frem til den siste blødningen min i uke 19. Fem ultralyder ble det, men aldri noe svar på hva det var eller hvor det kom fra.. Er nå kommet til uke 28:-)

Sniker litt. Opplevde det samme som deg da jeg var 7 uker på vei. Vår kjempe redd. Jeg fikk hyppige ultralyd etter dette.
Alt gikk kjempe fint hos meg og jeg fødte 13 dager over termin.
Ville absolutt investert i en sånn doppler ja.

Masse lykke til

♥♥Victoria 20.06.12♥♥

takk folkens, jeg var på kontroll hos jordmor i kommunen i dag, hun var veldi hyggelig og positiv og fant også det lille hjertet, før mini lurte seg vekk :-) men det var der og det samme var tårene mine :-) hipp hurra jeg er glad :-) har etter torsdag hatt litt lysebrun utflod dette syntes jm var meget positivt :-) så i dag er humøret bedre :-) takk for god trøst folkens. satset på at mini er en kjempe :-)

takk folkens, jeg var på kontroll hos jordmor i kommunen i dag, hun var veldi hyggelig og positiv og fant også det lille hjertet, før mini lurte seg vekk :-) men det var der og det samme var tårene mine :-) hipp hurra jeg er glad :-) har etter torsdag hatt litt lysebrun utflod dette syntes jm var meget positivt :-) så i dag er humøret bedre :-) takk for god trøst folkens. satset på at mini er en kjempe :-)
Så utrolig bra å høre! Har tenkt på deg! :-)

Så fantastisk å høre :love7

Har tenkt på deg.

godt å høre <3

Back
Topp