dagbokskriving...

nitalita

Gift med forumet
Er 6 mndr siden Linea kom til verden, også var det noen inne her som sa dem skriver dagbok om sv.skapet..
Så her sitter jeg å har begynt å skrive..husker utrolig mye,nesten som det var igår.. Med tårer i øyan og i det hele tatt[:(]

Men sånn for ikke å glemme noe som kunne være koselig å lese tilbake på, hva skriver dere ned??

Har skrevet om dagen vi fikk vite det,første legebesøk,ul-lyden,fortalte til familie og første sparl så langt...

Jeg kjøpe meg en svangerskapsdagbok da jeg fikk vite at jeg var gravid, så den skriver jeg i en gang i uka. Kjempefin.
Kommer nok til å kjøpe meg en dagbok når Linnea kommer til verden også. Kjempegøy å ha til siden da [:)]

skreiv i den som vi fek hos jordmora p fyrdte kontroll. Og så har eg kjøpt ien slik "Boka mi" som eg kan lime bilder og skrive/fylle ut i..syns det er kjempekoselegt eg!
Lisja fikk faktisk ei bok i barselgave og ho,tenkte ho skulle få ha den når ho ein gang i fremtida kanskje vert mor og!!![:D]

Ååå....så koselig,men det er liksom ikke noe vits for meg å kjøpe ei sånn bok nå når det er 6 mndr siden jeg fødte, husker ikke så detaljert som uke-uke liksom.
Men jeg tenkte å lage meg ei lita egen dagbok nå..mer sånn mnd-mnd[:)]

Har dere noen tips om hva jeg kan ta med??

jauda ei slik bok kan du kjøpe når som helst,edet står mye som du fyller ut og så kan du skrive meir viss du vil!!
Tenkte og på scrap-booking da,det er jo stas.Da kan du kjøåre ei slik bok med ringperm i ryggen,det er tjukke ark i og hvis du vil lime i den,eller du kan berre skrive!!
Lagde ei slik til mannen min etter at svigerfar døde som ei slags minne.bok!!

du kan ta med:
- vekt lenge
- type mat babyen et
- spesielle utviklingstrekk..
- soving; kosedyr eller klut
- liker å sjå på tv
- musikk som babyen har hørt
- kor mange bæsjebleir du tek i døgnet
- ulike reaksjoner på omgjevnadane
- kafeturer dere drar på
..........å gu kunne holdt på i heile dag....[:D]

Jeg har ei vanlig (litt fin) skrivebok, med spiralrygg så den holder lenger, som jeg skriver svangerskapsdagbok i. Det blir ikke alltid til at jeg skriver hver dag, men jeg skriver dato, hvor langt jeg er på vei og vekt som overskrift og så skriver jeg litt om formen min, tanker og følelser som dukker opp og litt om hva som skjer ellers i livene våre. Tenker at den blir kjekk å ha til ett eventulet neste svangerskap. Og så tenker jeg at det kan være gøy for ungen å lese i senere, hvordan mamma hadde det da h*n fortsatt var i magen [:D]

ORIGINAL: Junibaby

hvor fikk du tak i den? jeg har sett etter, men finner bare sånne som begynner etter fødsel? Blir veldig glad for svar [:)]

Svangerskapsdagbok tenkte du på? Jeg bestillte på nettet:

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=hurtig&tittel=svangerskapsdagbok&p=1&r=1&cid=141717

http://www.bokkilden.no/SearchResults.aspx?ftsearch=svangerskapsdagbok&filtertype=0

Jeg har også sett på den svangerskapsboka, men har synes at den er litt dyr (249,-). Nå fant jeg den på Babyglede (bokklubben) til 186,-, så jeg meldte meg inn der og bestilte den samtidig...

Huff.. kanskje det betyr ulykke å bestille sånt før man i det hele tatt er gravid? Er bare at jeg vil begynne å skrive dagbok med en gang jeg tar en positiv test - så får den heller ligge i skuffen en stund om vi ikke skulle lykkes med en gang..

Back
Topp