Nå er det to uker siden jeg for alvor begynte å mistenke at jeg var gravid. Mensen uteble, brystene var ømme, jeg fikk småkviser i ansiktet og jeg var mer godtesugen enn vanlig. I tillegg hadde jeg økt (!) energinivå. Tirsdag 11/5 kjøpte jeg en graviditetstest på vei hjem fra jobben, og ventet på at mannen min skulle komme hjem, slik at vi kunne se resultatet sammen. Da han vel kom hjem, utsatte jeg å ta testen halve kvelden. Spenningen var stor, samtidig som magefølelsen min sa meg at jeg visste svaret allerede. Da jeg til slutt tok testen viste den at det stemte. Jeg var gravid!
To uker senere er det fortsatt ingen nære og kjære som har fått vite nyheten, men de nærmeste skal nok bli innlemmet i gleden snart. Mannen min og jeg snakker mye om fremtiden, og koser oss med det. Symptomene jeg har nå for tiden er ømme bryster, småkvalme og at jeg blir raskere sulten etter et måltid. Det merkelig høye energinivået har forsvunnet (desverre), jeg er mer sliten og trøtt enn vanlig, og noen humørsvingninger har jeg også hatt. Ellers vil jeg påstå at jeg er i god form. I morgen skal jeg prøve å få ringt helsestasjonen i kommunen. Det er første gang jeg er gravid, så jeg vet ikke helt hva som venter, men regner med at jeg finner ut av det etterhvert!