Dagboken

LinGu2011

Andre møte med forumet

Nå er det to uker siden jeg for alvor begynte å mistenke at jeg var gravid. Mensen uteble, brystene var ømme, jeg fikk småkviser i ansiktet og jeg var mer godtesugen enn vanlig. I tillegg hadde jeg økt (!) energinivå. Tirsdag 11/5 kjøpte jeg en graviditetstest på vei hjem fra jobben, og ventet på at mannen min skulle komme hjem, slik at vi kunne se resultatet sammen. Da han vel kom hjem, utsatte jeg å ta testen halve kvelden. Spenningen var stor, samtidig som magefølelsen min sa meg at jeg visste svaret allerede. Da jeg til slutt tok testen viste den at det stemte. Jeg var gravid!

To uker senere er det fortsatt ingen nære og kjære som har fått vite nyheten, men de nærmeste skal nok bli innlemmet i gleden snart. Mannen min og jeg snakker mye om fremtiden, og koser oss med det. Symptomene jeg har nå for tiden er ømme bryster, småkvalme og at jeg blir raskere sulten etter et måltid. Det merkelig høye energinivået har forsvunnet (desverre), jeg er mer sliten og trøtt enn vanlig, og noen humørsvingninger har jeg også hatt. Ellers vil jeg påstå at jeg er i god form. I morgen skal jeg prøve å få ringt helsestasjonen i kommunen. Det er første gang jeg er gravid, så jeg vet ikke helt hva som venter, men regner med at jeg finner ut av det etterhvert!

ville først ringt legen og fått deg inn i systemet, for å så ringe helsestasjonen... :)

Ja, det er kanskje det beste. Takk!

Nå har kvalmen virkelig satt inn. Jeg har minimal matlyst og problemer med å beholde maten. Jeg vil bare ligge helt stille og gjerne sove.

Prøv å spise litt før du står opp=) hjelper for veldig mange. Ritz kjeks eller noe frukt ved sengen kan være med på å gjøre dagen bedre;) Ellers har jeg hørt at slike bilsykearmbånd fra apoteket fungerer bra.

Håper kvalmen bedrer seg!

Takk Jaybird! Kjeks ved sengen var på plass fra og med i dag. Jeg prøver også å drikke vann med ingefærrot. Jeg kaster fortsatt opp, men akter ikke å gi opp! Bilsykearmbånd er en god idé! Det står på handlelisten.

Den 5. dagen med kraftig kvalme og oppkast. Jeg spiser kapteinkjeks, ristet loff uten noe på, gule epler, vannmelon, gulerøtter, frokostblanding med melk og youghurt. Jeg drikker vann med ingefærrot blandet med farris. Bare. Det blir ikke spesielt variert og allsidig kost, men det er det jeg får i meg. I dag har jeg foreløpig bare kastet opp en gang, og håper intenst at kvalmen kommer til å minske. Morgenkvalme må være bedre enn hele dagen-kvalme.

Mamma og en lillesøster fikk vite det da de kom på overaskelsesbesøk og fant meg sovende midt på dagen, med sea bands. Jeg ble bokstavelig talt tatt på senga, og jeg bekreftet det de begynte å skjønne. Det ble ikke fortalt med hele familien samlet slik vi hadde sett det for oss, og mannen min fikk ikke være tilstede slik vi hadde tenkt, men det var uansett en veldig morsom opplevelse. Virkelig! I dag skal pappa og den andre lillesøsteren min få vite det også. Det er godt å kunne dele det med de nærmeste, og det er vanskelig å kamuflere denne kvalmen!

Kvalmen begynner å slippe taket... Kanskje jeg kan begynne å leve normalt igen. Jeg håper!

Back
Topp