Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

Så fantastiske nyheter ❤️❤️❤️ Gratulerer så masse! Hvor mange uker er du beregnet til nå da?
Ca. 12 uker. Jeg ble så glad, så var mest opptatt av at alt så bra ut:p Ble noen tårer! Trodde jeg var 11+1 i går, men var bikket 12 uker sa gynekologen. I morgen skal jeg på kontroll hos fastlegen. Gleder meg til neste steg:)
 
Ca. 12 uker. Jeg ble så glad, så var mest opptatt av at alt så bra ut:p Ble noen tårer! Trodde jeg var 11+1 i går, men var bikket 12 uker sa gynekologen. I morgen skal jeg på kontroll hos fastlegen. Gleder meg til neste steg:)
Det skjønner jeg godt! Jeg har grått på alle mine tidlige ultralyder. Man blir så letta, ydmyk og glad på samme tid ❤️

Deilig å bare skippe en uke frem da!
 
12+2

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll! Utrolig hyggelig vikarlege, som skal følge hele svangerskapet mitt. Tenker jeg holder meg til henne, i stedet for å skifte mellom lege og jordmor. Hadde en lang liste med alt jeg lurte på, men glemte jo helt influensavaksinen
:rolleyes: Får heller bestille en ny time for det...

Ellers er formen fin, men kjenner at jeg er litt trøtt etter en lang dag. Gleder meg til å legge meg:hilarious:

Kjøpte et "startkit" fra HM + et par bluser, for jeg har virkelig ingen luftige klær (bortsett fra sommerklær). Så nå er det til vask, og blir forhåpentligvis klart til morgendagen:happy:

Fikk time til OUL 8. november. Men hjelpes, det føles ut som en evighet til... Godt jeg fikk timen raskt, om ikke annet;)

Håper du som leser har en fin onsdag:Heartred
 
12+2

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll! Utrolig hyggelig vikarlege, som skal følge hele svangerskapet mitt. Tenker jeg holder meg til henne, i stedet for å skifte mellom lege og jordmor. Hadde en lang liste med alt jeg lurte på, men glemte jo helt influensavaksinen
:rolleyes: Får heller bestille en ny time for det...

Ellers er formen fin, men kjenner at jeg er litt trøtt etter en lang dag. Gleder meg til å legge meg:hilarious:

Kjøpte et "startkit" fra HM + et par bluser, for jeg har virkelig ingen luftige klær (bortsett fra sommerklær). Så nå er det til vask, og blir forhåpentligvis klart til morgendagen:happy:

Fikk time til OUL 8. november. Men hjelpes, det føles ut som en evighet til... Godt jeg fikk timen raskt, om ikke annet;)

Håper du som leser har en fin onsdag:Heartred
Så bra at vikarlegen virker hyggelig! Jeg var også hos legen i går, og glemte også influensavaksinen. Når er det den skal tas?

Jeg går med buksa åpen med en gang jeg kommer hjem, så jeg må vel også kjøpe noe snart! Har du sagt det på jobb enda?
 
Så bra at vikarlegen virker hyggelig! Jeg var også hos legen i går, og glemte også influensavaksinen. Når er det den skal tas?

Jeg går med buksa åpen med en gang jeg kommer hjem, så jeg må vel også kjøpe noe snart! Har du sagt det på jobb enda?
Før influensasesongen slår inn?:) Glemte helt å ringe i dag, så får heller gjøre det i morgen.

Haha, jeg har bare high waist-bukser, så har ikke sjangs til å gå med det. Får de på meg, men er så ubehagelig. Har sagt det til nærmeste leder, og han tok det (som forventet) veldig fint:happy: Var veldig på tilbudssiden mtp tilpassing og diverse hvis det skulle bli behov for. Men resten vet ingenting (tror jeg):p
 
Jeg glemte også influensavaksina inne hos legen, men spurte hun på laben mens jeg tok blodprøver. Her hadde den ikke kommet enda, men skulle komme i månedsskifte sånn ca. Skal taes i trimester 2 eller 3. :)
 
13+0

Da er jeg i den siste uken av første trimester! I går sov jeg gjennom en hel natt, og det var helt herlig... Men i natt måtte jeg visst opp for å tisse, så det var en kort jubel:p Jeg drikker vel kanskje litt for mye vann på kvelden.

Formen er i grunnen ganske bra, men jeg er veldig påpasselig med å spise slik at jeg ikke roter til fordøyelsen igjen. Biola og yoghurt hjelper nok på, så jeg kan ikke klage. Ellers er jeg fremdeles litt trøtt innimellom, men jeg er så heldig å ha en mann som ser meg og passer på når jeg ikke er så flink til å slappe av. Heldige meg:Heartred

I dag kjøpte jeg meg en tights også, etter tips fra en venninne. Casall seamless rib tights, for de som lurer. Er ikke en gravid-tights, så kan fint bruke den utenom graviditeten (stort pluss). Men den er super-stretchy og sikkert genial når jeg skal på gravid-yoga. Haha, tenk at jeg faktisk skal på gravid-yoga! For bare noen måneder siden hadde jeg jo omtrent gitt opp hele babyprosjektet. Plutselig snudde vinden:joyful:

Håper du som leser får en deilig ettermiddag:Heartbigred
 
Gratulerer med fin UL og 13 uker allerede :happy::happy:
 
13+2

I dag har jeg vært på koselig besøk hos en venninne med et lite knøtt. Koselig å hilse på, og samtidig endelig ha en god nyhet selv:) Litt kjedelig at alle venninnene mine er "ferdige" eller nettopp har vært i permisjon når jeg skal ut, men samtidig er det jo en god mulighet for å bli kjent med nye.

I dag klarte jeg ikke å kjenne toppen av livmoren lengre, så er litt usikker på hvor den egentlig ender. Er nok kommet enda lengre opp. Samtidig hadde jeg nettopp spist da jeg kjente etter, så det var kanskje ikke det beste tidspunktet for å kjenne etter:rolleyes:

Gleder meg skikkelig til høstferie nå! Skal bli SÅ digg å ha ferie, uten en bunke med prøver eller noe sånt som venter på meg. Det skal jeg virkelig NYTE:flower

Håper du som leser har en super onsdag:Heartbigred
 
13+2

I dag har jeg vært på koselig besøk hos en venninne med et lite knøtt. Koselig å hilse på, og samtidig endelig ha en god nyhet selv:) Litt kjedelig at alle venninnene mine er "ferdige" eller nettopp har vært i permisjon når jeg skal ut, men samtidig er det jo en god mulighet for å bli kjent med nye.

I dag klarte jeg ikke å kjenne toppen av livmoren lengre, så er litt usikker på hvor den egentlig ender. Er nok kommet enda lengre opp. Samtidig hadde jeg nettopp spist da jeg kjente etter, så det var kanskje ikke det beste tidspunktet for å kjenne etter:rolleyes:

Gleder meg skikkelig til høstferie nå! Skal bli SÅ digg å ha ferie, uten en bunke med prøver eller noe sånt som venter på meg. Det skal jeg virkelig NYTE:flower

Håper du som leser har en super onsdag:Heartbigred

Det ER så koselig å lese disse gledelige oppdateringene! ❤️ NYT ferien!
 
13+4

Da har jeg holdt hemmeligheten for kollegaene mine helt frem til høstferien:happy: Tenker det blir enda mer hyggelig å fortelle det når jeg kommer på jobb mandag etter ferien og er 15+0:D Kanskje magen har vokst til da? Føler den allerede er synlig, men går nok med løse klær en stund til.

I morgen skal jeg til frisøren, så i kveld tenkte jeg å se litt på hvilken frisyre jeg skal få meg. Kanskje det blir helt likt som nå, men jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en enda mer lettstelt frisyre. Hvis det går an:p

Ellers er formen ganske bra, men jeg skal innrømme at jeg fremdeles ser på toalettpapiret hver gang jeg er på toalettet. Har ikke hatt noe blod i svangerskapet til nå, så jeg hadde sikkert freaket helt ut hvis det plutselig dukket opp:wacky: Men jeg føler likevel at jeg er ganske positiv, og går ikke rundt hele dagen med frykt for å miste.

God høstferie, god helg og god fredag:Heartred
 
14+0 - 2. trimester

Enda et mål er nådd! Jeg er på vei inn i 2. trimester, og aner fremdeles fred og ingen fare. Eller, har dessverre litt vondt i bekkenet etter fjelltur i dag... Håper det er forbigående:rolleyes: Jeg velger å ikke tenke så mye på det, og så får jeg bare ta det som det kommer.

Magen er visst kommet for å bli, så jeg blir nok fint nødt til å fortelle resten av jobben, og sikkert elevene også, etter høstferien. Bedre å komme med nyheten selv, enn at folk går rundt og lurer. Mye hyggeligere i alle fall:p

Er i gang med å strikke lue:happy: Skikkelig søt, med ører på (Klompelompe). Endelig blir jeg ikke så svimmel av å følge med på strikkepinnene:p Men er fremdeles litt trøtt av og til (som f.eks. nå).

Håper du som leser får en fin ettermiddag:Heartbigred
 
14+2

Fy fader, der var det rett før jeg falt ned nesten hele trappen vår:eek: Ullsokker og glatt trapp er virkelig en dårlig kombinasjon... Nå skal det kjøpes trappetepper! Flaks at teppebutikken er rett ved siden av Barnas Hus...:rolleyes:

Best å ikke tenke så mye på det... Det hadde jo sikkert gått bra uansett, men jeg er veldig glad for at jeg alltid holder meg når jeg går i trappen:) Kom fra det med bare et brannsår i ene hånden.

Ellers er formen fin. Passer på å ikke være i ro for lenge, og har ikke merket så veldig til bekkenet i dag. Satser på at jeg slapp med skrekken:p Neste uke begynner jeg på gravidyoga, og det kan jo sikkert hjelpe på det også:happy:

Håper du som leser har en fin onsdagskveld. Hold deg i trappen!:Heartred
 
14+2

Fy fader, der var det rett før jeg falt ned nesten hele trappen vår:eek: Ullsokker og glatt trapp er virkelig en dårlig kombinasjon... Nå skal det kjøpes trappetepper! Flaks at teppebutikken er rett ved siden av Barnas Hus...:rolleyes:

Best å ikke tenke så mye på det... Det hadde jo sikkert gått bra uansett, men jeg er veldig glad for at jeg alltid holder meg når jeg går i trappen:) Kom fra det med bare et brannsår i ene hånden.

Ellers er formen fin. Passer på å ikke være i ro for lenge, og har ikke merket så veldig til bekkenet i dag. Satser på at jeg slapp med skrekken:p Neste uke begynner jeg på gravidyoga, og det kan jo sikkert hjelpe på det også:happy:

Håper du som leser har en fin onsdagskveld. Hold deg i trappen!:Heartred
Det er så koselig å titte innom her og lese oppdateringene!! :joyful: Et stort hurra for andre trimester!!
 
15+0

Tiden flyr! I helgen så vi på diverse babyutstyr, og har nå en viss idé over hva vi trenger. Har forelsket oss helt i Stokke Trailz. Får selvsagt høre fra mange vi møter at vi heller burde kjøpe den og den vognen i stedet for, og at vi kan spare mye penger på å kjøpe bruktvogn. Ingenting i veien med å kjøpe ting brukt, men jeg ser på det som en investering siden det er vår første. Og folk har ulike behov og preferanser, så en vogn som er perfekt for ett par er kanskje nesten ubrukelig for et annet par.

Sengen blir fra IKEA, og så tenkte jeg å pusse og male den gamle vuggen min. Ellers sikler jeg etter Stokke Steps, og alt tilbehøret:D

Jeg lurer på om jeg har begynt å kjenne noe, men har jo ingen anelse hva jeg egentlig kjenner etter:rolleyes: Spent på når jeg virkelig kjenner noe!

Ha en super mandag, alle sammen:Heartbigred
 
15+0

Tiden flyr! I helgen så vi på diverse babyutstyr, og har nå en viss idé over hva vi trenger. Har forelsket oss helt i Stokke Trailz. Får selvsagt høre fra mange vi møter at vi heller burde kjøpe den og den vognen i stedet for, og at vi kan spare mye penger på å kjøpe bruktvogn. Ingenting i veien med å kjøpe ting brukt, men jeg ser på det som en investering siden det er vår første. Og folk har ulike behov og preferanser, så en vogn som er perfekt for ett par er kanskje nesten ubrukelig for et annet par.

Sengen blir fra IKEA, og så tenkte jeg å pusse og male den gamle vuggen min. Ellers sikler jeg etter Stokke Steps, og alt tilbehøret:D

Jeg lurer på om jeg har begynt å kjenne noe, men har jo ingen anelse hva jeg egentlig kjenner etter:rolleyes: Spent på når jeg virkelig kjenner noe!

Ha en super mandag, alle sammen:Heartbigred

Det er som du sier mange meninger, men også forskjellig behov. Mitt tips er i alle fall å tenke på hele vognperioden. Vil vognen vare og tilfredsstille alle behov. Vi kjøpte også nye vogner, og tenker på det som en investering.

Vi prøvde 2 (nr 2 lånte vi av søster) før vi endte opp med den vi nå skal gjenbruke til neste barn, som fyller alle behovene, og passer perfekt til vårt bruk. Det er surt å kjøpe ny vogn, igjen :hilarious:
 
Back
Topp