Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

6+1

I dag har jeg hatt kjempemasse energi! Helt til jeg ikke hadde det lengre:hilarious: Mannen er vekke på jobbreise denne uken, så jeg har kjøpt inn middag som nesten lager seg selv (da brekker jeg meg i det minste ikke over en panne). Ellers er tannpuss fremdeles noe herk, og bixit'en blir inntatt i sengen før jeg står opp (hjelper veldig).

Spent på hvordan resten av uken blir :)

Håper du har en nydelig mandag:Heartbigred
 
Hei og gratulerer så mye!! For en fantastisk vending i din historie ;):Heartred
Det er lov å unne seg med mammabukse, har og listet meg gjennom H&M for å få passende størrelse, på første forsøk da traff jeg mange kjente, så måtte ta shoppingen en anna dag :hilarious:
Merkte og fort at andre bukser strammer for mye... så bruker bare mammabukse på jobb og ellers når jeg skal ut å treffe folk. Går helt fint med genser ;) bedre det, enn å være stressa, irritert over buksene som strammer:hilarious:
Tusen takk:Heartbigred Ja, det har vært en berg-og-dalbane av følelser og tanker. Tror nesten ikke helt på at jeg faktisk er gravid:wideyed: Haha, ja det var litt for spennende på HM:p Skjønner hvorfor folk kjøper det på nett...
 
6+2

Rolig dag i dag. Merker at energinivået er mye høyere tidligere på dagen enn på ettermiddagen... Men jeg klarer å holde meg våken til jeg skal legge meg :) Føler jeg bruker så lang tid på å sovnepå kvelden hvis jeg tar en powernap på ettermiddagen.

Ellers kjenner jeg fremdeles på kvalmen, og kan ikke fordra noe som klemmer på magen:rolleyes:

Håper det blir bedre i løpet av første termin :)

Av symptomer er det ikke så mye mer enn jeg har nevnt tidligere. Kvalme, svimmelhet, trøtt, stikking. Og innimellom ingenting:happy: Det er litt deilig, selv om jeg blir jo litt tryggere på at jeg faktisk er gravid når jeg kjenner på symptomene. Prøver å ikke tenke så mye på det jeg ikke kan gjøre noe med, men er litt redd av og til:Heartred

Håper du som leser har hatt en fin-fin tirsdag:Heartbigred
 
6+3

Dagene flyr, men det virker likevel som det er en EVIGHET til 11+1 og TUL. Merker at svimmelhet og vansker med å konsentrere meg over lengre tid går ut over planleggingen av undervisningen. Håper det ikke blir verre! Jeg får bare tilpasse meg så godt jeg klarer...

Tenk at jeg skal tie om nyheten i mange uker til:wideyed: Gleder meg virkelig til å fortelle:joyful: Enn så lenge får jeg bare snurpe sammen.

Ha en fin onsdagskveld:Heartbigred (Puh, snart helg)
 
6+3

Dagene flyr, men det virker likevel som det er en EVIGHET til 11+1 og TUL. Merker at svimmelhet og vansker med å konsentrere meg over lengre tid går ut over planleggingen av undervisningen. Håper det ikke blir verre! Jeg får bare tilpasse meg så godt jeg klarer...

Tenk at jeg skal tie om nyheten i mange uker til:wideyed: Gleder meg virkelig til å fortelle:joyful: Enn så lenge får jeg bare snurpe sammen.

Ha en fin onsdagskveld:Heartbigred (Puh, snart helg)
Enig i deg med det med tiden. Det går fort og sakte på samme tid!
 
Det går snart over, jeg synes også det var vanskelig å holde fokus på undervisning de første ukene! :) tenk at det endelig klaffet- det er SÅ gøy! Jeg er superglad for dere! ❤️
 
7+0

Enda en uke fullført! Kjennes godt:) 4 uker og en dag til TUL. Den dagen kan ikke komme fort nok...;) I dag er Prikken like stor som et bringebær, og livmoren er like stor som en appelsin:wideyed: Helt sykt! Ikke rart jeg må litt oftere på do:hilarious:

Dagen har stort sett gått i å forberede meg til jobb, noe jeg bruker mye lengre tid enn jeg ellers ville gjort. Men så lenge jeg planlegger godt, klarer jeg nok å holde hodet over vannet:) Blir en spennende høst.

Gleder meg til å fortelle nyheten! Har tenkt på flere måter å fortelle foreldrene mine det. Slippe hunden inn med plakat på seg, spørre om de vil passe hun i april (og så fortelle hvorfor), eller spørre om hjelp til strikkeprosjekt som må være ferdig til april:p Hva synes dere er den morsomste/fineste måten? Har dere noen andre tips?

Håper du som leser har en super søndag:Heartbigred Nyt resten av helgen! Det skal i alle fall jeg;)
 
7+1

I dag blir det grilling! Må utnytte at det er så fint vær:joyful: Akkurat ferdig med å jobbe litt hjemme etter undervisningen, så nå skal jeg bare nyte resten av mandagen.

Føler meg ganske oppblåst og "fluffy", uten at jeg har gått noe opp i vekt. Vanlige bukser har jeg bare gitt helt opp. I dag kunne jeg jo gå med kjole i finværet, så det passet bra:p Tror jeg må få meg flere hverdagskjoler med litt plass rundt magen...

Ellers er formen fin. Kjente noen stikk i magen i helgen, og litt ryggvondt, men det har heldigvis gitt seg. Ikke noe blod, så da tenker jeg at jeg bare må slappe av:)


Ha en fin mandag:Heartbigred
 
Gratulerer med 7+1 - ny uke☆ den første tiden er sååå treig
 
7+6

Snart 8 uker, weee:smiley-bounce012

Fremdeles småkvalm, trøtt og alt det der. Bukser kan jeg nesten bare glemme... Smekken dras ned når jeg er hjemme, for å si det slik:rolleyes: Ellers går det mye i kjoler... Men nå er jo høsten kommet, så da må jeg finne på noe lurt.

Det verste er likevel trøttheten, og jeg gjør så godt jeg kan for å få arbeidsdagene til å gå rundt. Det går helt ok:rolleyes:

Håper du som leser har en super lørdagskveld:Heartbigred
 
8+1

Etter en litt tung natt på toalettet (gikk fra forstoppet til det helt motsatte), måtte jeg rett og slett bli hjemme fra jobb i dag. Ikke akkurat ønskelig når jeg er i prøveperioden, men man kan jo ikke styre alt.

Nå går det bra, men er spent på hvordan fordøyelsen jobber frem mot i morgen. Mat må jeg jo ha:rolleyes: Tror det var søndagsmiddagen i besøket i går som lagde problem for meg, for det har jo gått greit ellers så langt.

Om ikke annet, er hunden veldig glad for at jeg blir hjemme med hun i dag:hilarious:

Ha en nydelig start på uken:Heartbigred
 
8+2

I dag har jeg heldigvis vært i fin form :) Hurra!

Samtidig leser jeg om de som detter av fra termingruppa en etter en. Er ikke lett å skulle være lykkelig, samtidig som man egentlig ikke vet hvor lenge det varer. Håper det blir litt bedre etter TUL om 20 dager :) Men det er så syykt lenge til, da...

Grunnen til at jeg valgte å ta TUL så "sent" er rett og slett for at sannsynligheten er mindre for å miste når jeg er kommet så langt + da kan man se MYE mer på UL. En venninne av meg oppdaget ikke feilen på den første TUL'en, nettopp fordi den var så tidlig. Tenker at det blir litt falsk trygghet, men forstår jo at andre har større behov til å følge med enn jeg har. Men det ville jo blitt veldig dyrt! Tenker vi sparer de pengene til ustyret:p Da skal jeg heller skjemme meg selv bort:hilarious:


Har begynt å sette opp liste over alt vi trenger, og ca. hvor mye det koster. Greit å ha en viss oversikt:) Vognen har vi ikke bestemt oss for i det hele tatt, men tenkte at vi kunne ta en liten titt etter TUL. Da føles det nok litt mer riktig, håper jeg. Noen ganger glemmer jeg jo helt at jeg er gravid. I helge kjøpte mannen til og med pizza med spekeskinke (sånn man tar på etter den har vært i ovnen):rolleyes: Var jo ikke verre enn at vi stekte den med skinken på, men smaken var virkelig ikke den samme:wacky:

Over til utstyr, så sikler jeg grådig etter Kaos sin stellesekk i skinn... Den er jo så himla dyr, men så er det jo også noe jeg kunne brukt selv også. Hver gang noe koster litt mye, unnskylder jeg meg med at "vi skal vel sikker ha flere barn, og da kan vi bruke den på nytt". Eller "det er en investering".:hilarious: Huff, lurer jo bare meg selv...

I det minste har jeg ikke tenkt å bruke en krone på barnerom før rommet faktisk skal brukes. I starten sover vel Prikken (kallenavnet så langt) på rommet vårt. Og hvilken 1-åring har noen gang brydd seg om interiør? Jaja, skal bare se at jeg ombestemmer meg der også etter hvert:wacky:

Ha en super tirsdag:Heartbigred
 
8+3

19 dager til TUL! Gleder meg, og gruer meg. Håper at alt står bra til inni der:Heartbigred

Mannen har det ganske travelt på jobb for tiden, så jeg føler meg litt alene på ettermiddagene. Satser på at det snart blir normalisert:) Synes det er litt vanskelig å være sosial med venner når jeg hele tiden må passe på å ikke forsnakke meg. Føler alt jeg sier har gått gjennom sensur oppe i hodet mitt, og det er utrolig slitsomt:p Men vi er veldig enige i at vi skal vente med å fortelle det til etter TUL, når vi har pittelitt mer kontroll. Da tror jeg det blir enda kjekkere å fortelle det.

Akkurat nå ser jeg på regnet som høljer ned. Holder på med litt planlegging:) Gruer meg litt til å fortelle jobben om nyheten, siden jeg er nyansatt... Føler liksom at jeg må forklare at vi har prøvd i mange år, og at det var helt tilfeldig at det klaffet nå. Men altså, jeg ville ikke ha ventet uansett:p Samtidig har jeg veldig greie ledere, så det går nok bra:)

Håper du som leser får en koselig onsdag:Heartbigred
 
Dette er fjerde gang jeg er gravid. Min erfaring er at det går helt fint å si at man er gravid, enten man er ny eller ei. Du er kvinne i fruktbar alder, så for de fleste ledere er ikke det noe voldsomt sjokk. Du kommer jo tilbake!

Hvilken uke har du TUL?
 
Dette er fjerde gang jeg er gravid. Min erfaring er at det går helt fint å si at man er gravid, enten man er ny eller ei. Du er kvinne i fruktbar alder, så for de fleste ledere er ikke det noe voldsomt sjokk. Du kommer jo tilbake!

Hvilken uke har du TUL?
11+1/3 :) Vi planlegger å fortelle det til familien etter TUL, så fremt alt står bra til. Tenker jeg forteller det til lederen min uken etterpå, men venter med å fortelle det til "alle de andre" litt til. Med mindre det faller seg naturlig.

Ja, det går nok bra. Bare mange tanker og følelser for tiden:wacky:
 
Dette er fjerde gang jeg er gravid. Min erfaring er at det går helt fint å si at man er gravid, enten man er ny eller ei. Du er kvinne i fruktbar alder, så for de fleste ledere er ikke det noe voldsomt sjokk. Du kommer jo tilbake!

Hvilken uke har du TUL?
11+1/3 :) Vi planlegger å fortelle det til familien etter TUL, så fremt alt står bra til. Tenker jeg forteller det til lederen min uken etterpå, men venter med å fortelle det til "alle de andre" litt til. Med mindre det faller seg naturlig.

Ja, det går nok bra. Bare mange tanker og følelser for tiden:wacky:
 
11+1/3 :) Vi planlegger å fortelle det til familien etter TUL, så fremt alt står bra til. Tenker jeg forteller det til lederen min uken etterpå, men venter med å fortelle det til "alle de andre" litt til. Med mindre det faller seg naturlig.

Ja, det går nok bra. Bare mange tanker og følelser for tiden:wacky:
Sikkert lurt å vente såpass lenge. Det gjorde jeg også med førstemann. Gøy å faktisk se en miniatyrbaby der inne, ikke bare en liten klump.
 
Back
Topp