Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

4+3

Merker at jeg har litt mindre energi for tiden, så jeg har innført ettermiddagshvil:p Spent på hvordan det går når jeg begynner i jobb igjen neste uke. Og atpåtil: Ny jobb! Har akkurat trykket hjem et lite parti med baggy gensere og t-skjorter, sånn i tilfelle. Er uansett klær jeg kunne brukt uten å være gravid, så jeg føler ikke at jeg har begynt shoppingen for tidlig:) Hvis jeg skal kunne bruke de vanlige buksene mine + hårstrikk i knappen må jeg uansett ha topper som går over;) Merker at jeg er litt oppblåst, så kan jo hende jeg utnytter meg av trikset selv om gravidmagen er langt unna:hilarious:

Har slått meg at jeg har mye å sitte meg inn i når det kommer til mat. De fleste te-sortene jeg hadde var jo lakrisrot i, og det skal man visst ikke ha for mye av? Er slike ting som stresser meg:rolleyes: Greit nok med brie og spekeskinke, men det er jo en del andre ting man bør holde seg unna. I morgen skal jeg på lunsj med en venninne, så tenker å sjekke menyen på forhånd så jeg vet hva jeg kan spise:p Tenker at det forhåpentligvis blir mye lettere etter hvert, ikke minst når jeg kan informere servitøren om det... Skulle ønske uke 12 var rett rundt hjørnet:happy090

Og jada, jeg vet at jeg har laangt igjen. Det er så tidlig at det kan selvsagt plutselig gå galt... Men det kan det jo langt ut i svangerskapet også, og jeg orker virkelig ikke å grue meg gjennom hele greia. Jeg skal nyte hvert minutt som gravid:Heartbigred

Håper du som leser har hatt en nydelig onsdag:flower
 
Whaaat? Så fantastisk! Gratulerer :happy: Har du avlyst innsettet med klinikken?:) fy flate så bra:D hurra:wav
 
Whaaat? Så fantastisk! Gratulerer :happy: Har du avlyst innsettet med klinikken?:) fy flate så bra:D hurra:wav
Jepp, var SÅ kjekt å ringe for å fortelle det. Jeg gråt nesten hele den dagen jeg fikk positiv test:hilarious: Så nå er det bare å krysse fingrene for at Prikken blir der, og vokser seg sunn og sterk:happy:
 
Jepp, var SÅ kjekt å ringe for å fortelle det. Jeg gråt nesten hele den dagen jeg fikk positiv test:hilarious: Så nå er det bare å krysse fingrene for at Prikken blir der, og vokser seg sunn og sterk:happy:
Det skjønner jeg så godt! Krysser alt jeg har☆☆ håper at formen din fortsetter å være fin :happy:
 
4+5

Hver dag uten TR er en seier:happy: Bare 2 dager til uke 5:dance008 I går kjente jeg ekstra på redselen for å miste, og følte meg ikke så veldig gravid. Men så kom symptomene, og jeg har enda ikke fått noe blod... Så da må jeg jo bare tenke at det går bra:Heartred

Symptomer så langt:
  • Uvel/kvalm - her går det i små porsjoner og heller litt oftere. Kan bare glemme å spise en full middagsporsjon. Spiser en bixit-kjeks og drikker litt vann før jeg går på tur med hunden. Frokost etterpå, som vanlig.
  • Svimmel - spesielt hvis jeg reiser meg for fort
  • Vanskelig for å konsentrere meg over lengre tid - uvanlig til meg å være
  • Rar i magen - oppblåst...
  • Trøtt - middagshvil er et must
Ellers er jeg hele tiden redd for å gjøre noe som kan avsløre meg:rolleyes: Tenk at jeg skal gå rundt med en SÅ stor hemmelighet i SÅ mange uker?! Dette blir en utfordring, men jeg må jo bare klare det. Tenker at det er mye hyggeligere å fortelle om det i uke 12. Det får være mer enn nok at vi bekymrer oss selv, om ikke andre skal hjelpe oss med det også:p Og etter TUL får vi jo sett om det står greit til inni der (så langt).

Bukser er noe herk å gå med, da det strammer over den oppblåste magen (nevnte jeg at jeg er full i luft?). Så her går det i kjoler:D Spent på hvordan det blir på jobb neste uke. I utgangspunktet har jeg tenkt at jeg skal ta buss, og håper at det skal gå bra :) Jeg må bare gå "all in" i den nye jobben, og håpe at jeg i det minste holder meg i så god form at jeg slipper å sykemelde meg.

Håper du som leser har en fin-fin fredag:Heartbigred God helg!
 
4+5

Hver dag uten TR er en seier:happy: Bare 2 dager til uke 5:dance008 I går kjente jeg ekstra på redselen for å miste, og følte meg ikke så veldig gravid. Men så kom symptomene, og jeg har enda ikke fått noe blod... Så da må jeg jo bare tenke at det går bra:Heartred

Symptomer så langt:
  • Uvel/kvalm - her går det i små porsjoner og heller litt oftere. Kan bare glemme å spise en full middagsporsjon. Spiser en bixit-kjeks og drikker litt vann før jeg går på tur med hunden. Frokost etterpå, som vanlig.
  • Svimmel - spesielt hvis jeg reiser meg for fort
  • Vanskelig for å konsentrere meg over lengre tid - uvanlig til meg å være
  • Rar i magen - oppblåst...
  • Trøtt - middagshvil er et must
Ellers er jeg hele tiden redd for å gjøre noe som kan avsløre meg:rolleyes: Tenk at jeg skal gå rundt med en SÅ stor hemmelighet i SÅ mange uker?! Dette blir en utfordring, men jeg må jo bare klare det. Tenker at det er mye hyggeligere å fortelle om det i uke 12. Det får være mer enn nok at vi bekymrer oss selv, om ikke andre skal hjelpe oss med det også:p Og etter TUL får vi jo sett om det står greit til inni der (så langt).

Bukser er noe herk å gå med, da det strammer over den oppblåste magen (nevnte jeg at jeg er full i luft?). Så her går det i kjoler:D Spent på hvordan det blir på jobb neste uke. I utgangspunktet har jeg tenkt at jeg skal ta buss, og håper at det skal gå bra :) Jeg må bare gå "all in" i den nye jobben, og håpe at jeg i det minste holder meg i så god form at jeg slipper å sykemelde meg.

Håper du som leser har en fin-fin fredag:Heartbigred God helg!
Vi er ganske likt vi da. Jeg er 4+0 i dag. Begynner å jobbe på mandag, men ikke i ny jobb da. Alle der vet at jeg mistet i uke 16 i mai, så de er vel ikke overrasket hvis jeg er gravid igjen. Men nå sier jeg ikke noe før OUL hvis det går da!

Heldigvis kjører jeg ikke buss til jobb. Det er de eneste gangene jeg blir skikkelig dårlig!
 
Vi er ganske likt vi da. Jeg er 4+0 i dag. Begynner å jobbe på mandag, men ikke i ny jobb da. Alle der vet at jeg mistet i uke 16 i mai, så de er vel ikke overrasket hvis jeg er gravid igjen. Men nå sier jeg ikke noe før OUL hvis det går da!

Heldigvis kjører jeg ikke buss til jobb. Det er de eneste gangene jeg blir skikkelig dårlig!
Så kjekt! Ja, lurer på om jeg skal krype til korset og kjøre i starten:hilarious:
 
5+1

I morgen er første dag i ny jobb. Det blir spennende! Har bestemt meg for å kjøre (og ikke ta bussen), så kan jeg kjenne litt på formen:) Regner med det blir ganske brå overgang fra ferie til full jobb + gravid, så tar ingen sjanser. Har ikke lyst til å være "hun nye som allerede er gravid":rolleyes: Så jeg må bare ta meg sammen og gjøre det beste ut av situasjonen. Uke 12 er lenge til, men jeg håper jo å kunne holde på hemmeligheten frem til da.

Ingen forandring i symptomer, men jeg glemte å ligge til at jeg håret mitt er helt på tryne for tiden. Hjalp med 3 runder renseshampoo:hilarious: Flass og fettete, som er helt uvanlig for meg. Håper det stabiliserer seg etter hvert...:wideyed:

Akkurat nå nyter jeg siste feriedagen, og planlegger lunsj og middag for resten av uken. Tenker at jeg må ha med meg litt kjeks og enkel mat i vesken, i tillegg til matpakken. Krysser fingrene for at jeg ikke blir dårligere enn jeg er, for enn så lenge skal jeg klare meg:happy:

Ha en super mandag, alle sammen:Heartbigred
 
5+1
I morgen er første dag i ny jobb. Det blir spennende! Har bestemt meg for å kjøre (og ikke ta bussen), så kan jeg kjenne litt på formen:) Regner med det blir ganske brå overgang fra ferie til full jobb + gravid, så tar ingen sjanser. Har ikke lyst til å være "hun nye som allerede er gravid":rolleyes: Så jeg må bare ta meg sammen og gjøre det beste ut av situasjonen. Uke 12 er lenge til, men jeg håper jo å kunne holde på hemmeligheten frem til da.

Ingen forandring i symptomer, men jeg glemte å ligge til at jeg håret mitt er helt på tryne for tiden. Hjalp med 3 runder renseshampoo:hilarious: Flass og fettete, som er helt uvanlig for meg. Håper det stabiliserer seg etter hvert...:wideyed:

Akkurat nå nyter jeg siste feriedagen, og planlegger lunsj og middag for resten av uken. Tenker at jeg må ha med meg litt kjeks og enkel mat i vesken, i tillegg til matpakken. Krysser fingrene for at jeg ikke blir dårligere enn jeg er, for enn så lenge skal jeg klare meg:happy:

Ha en super mandag, alle sammen:Heartbigred
Masse lykke til i ny jobb! ❤️
 
5+3

I går kjørte jeg til jobb, men i dag tok jeg buss. Og som jeg angrer! Var på nippet til å måtte gå av flere ganger. Kvalm, svimmel og rett og slett dårlig. Så blir nok ikke kjøpt månedskort her med det første...

Gleder meg til energien på magisk vis skal komme tilbake:hilarious: Blir nok en liten høneblund før jentekveld i dag:p Håper det ikke bare blir servert greier jeg ikke kan spise... Godt jeg skal på jobb i morgen, så kan jeg skylde på det når det kommer til alkoholen. Og nå må jeg jo kjøre også:rolleyes:

Håper du som leser får en fin onsdagskveld:Heartbigred
 
5+3

I går kjørte jeg til jobb, men i dag tok jeg buss. Og som jeg angrer! Var på nippet til å måtte gå av flere ganger. Kvalm, svimmel og rett og slett dårlig. Så blir nok ikke kjøpt månedskort her med det første...

Gleder meg til energien på magisk vis skal komme tilbake:hilarious: Blir nok en liten høneblund før jentekveld i dag:p Håper det ikke bare blir servert greier jeg ikke kan spise... Godt jeg skal på jobb i morgen, så kan jeg skylde på det når det kommer til alkoholen. Og nå må jeg jo kjøre også:rolleyes:

Håper du som leser får en fin onsdagskveld:Heartbigred
Hehe.. nå måtte jeg litt. Kjenner meg igjen for å si det sånn!
 
5+3

I går kjørte jeg til jobb, men i dag tok jeg buss. Og som jeg angrer! Var på nippet til å måtte gå av flere ganger. Kvalm, svimmel og rett og slett dårlig. Så blir nok ikke kjøpt månedskort her med det første...

Gleder meg til energien på magisk vis skal komme tilbake:hilarious: Blir nok en liten høneblund før jentekveld i dag:p Håper det ikke bare blir servert greier jeg ikke kan spise... Godt jeg skal på jobb i morgen, så kan jeg skylde på det når det kommer til alkoholen. Og nå må jeg jo kjøre også:rolleyes:

Håper du som leser får en fin onsdagskveld:Heartbigred
Dette er så koselig lesning altså!! :love017
Og som du skrev lenger opp; nyt hvert minutt av graviditeten! Det er faktisk bortkastet tid å uroe seg! :Heartred Lettere sagt enn gjort noen dager ;) Men definitivt noe det er verdt å streve etter!
 
5+3

I går kjørte jeg til jobb, men i dag tok jeg buss. Og som jeg angrer! Var på nippet til å måtte gå av flere ganger. Kvalm, svimmel og rett og slett dårlig. Så blir nok ikke kjøpt månedskort her med det første...

Gleder meg til energien på magisk vis skal komme tilbake:hilarious: Blir nok en liten høneblund før jentekveld i dag:p Håper det ikke bare blir servert greier jeg ikke kan spise... Godt jeg skal på jobb i morgen, så kan jeg skylde på det når det kommer til alkoholen. Og nå må jeg jo kjøre også:rolleyes:

Håper du som leser får en fin onsdagskveld:Heartbigred

Kollektivtransport er helt uaktuelt her og :hilarious: i går var også bilkjøring på formiddagen det :oops:

Men alt er verdt det til slutt når vi får ett barn som premie :Heartred
 
5+5

Det går heldigvis helt ok å kjøre bil til jobb. Men blir jaggu fort dårlig hvis jeg ikke får nok luft:rolleyes: Altså, jeg skal jo ikke syte.. Burde være evig takknemlig for at vi ENDELIG er gravide, men må det være så kvalmt hele tiden?:hilarious: Akkurat nå sitter jeg med bena på sofabordet, og turbuksen kneppet opp. Siste "vanlige" buksen jeg orker å gå med viste seg i dag å klemme litt for mye rundt magen...

Så hva gjør jeg nå? Gå med kjole hver dag? Jeg kan jo ikke kjøpe mammaklær allerede? Skal på shopping i morgen for å bytte noen gensere jeg bestilte fra HM. Tenkte det var digg/lurt med noe baggy, men de var jo på str med et telt:wideyed: Trenger ikke å gi folk enda flere hint:wacky: Føles jo ut som alt jeg gjør skal ende med at jeg blir avslørt... Det er vel typisk tankegang for en gravid:rolleyes: Blir jo helt tullete av dette her. Huff, som jeg GLEDER meg til TUL, uke 12 og forhåpentligvis å få vite at alt står bra til inni der:Heartred

Håper du som leser har en fin fredag:Heartbigred Kanskje du har et tips til en oppblåst dame med buksemangel?:p
 
Hurra, så godt å lese at alt står bra til. Kvalme er utrolig slitsomt, men heldigvis et godt tegn. En tanke jeg selv må forsøke å minne meg på fra uke 7 til tja, fremdeles 15+2). Ikke like ille nå som fra 7-11, men likevel. Blir spennende å følge deg fremover

Har noen bukser fra Only/Vero Moda som er en kombo av penbukse og joggebukse. Koster rundt 399 kr mener jeg å huske og kommer i mange farger. Kan være noe å sjekke ut? :D:)
 
Lykke til i ny jobb, og håper ikke kvalmen blir for ille..
 
Hurra, så godt å lese at alt står bra til. Kvalme er utrolig slitsomt, men heldigvis et godt tegn. En tanke jeg selv må forsøke å minne meg på fra uke 7 til tja, fremdeles 15+2). Ikke like ille nå som fra 7-11, men likevel. Blir spennende å følge deg fremover

Har noen bukser fra Only/Vero Moda som er en kombo av penbukse og joggebukse. Koster rundt 399 kr mener jeg å huske og kommer i mange farger. Kan være noe å sjekke ut? :D:)

Signerer denne! De buksene er gull! Forøvrig så går jeg allerede i mammabukser (er 8+3) og det er SÅ digg! Og det synes ikke at det er mammabukser om du ikke har gjennomsiktig genser over:D anbefales altså, selvom det er tidlig! Bukser og luftbabymage er ingen god kombinasjon!!
 
6+0

I går krøp jeg til korset og kjøpte mammabukse:hilarious: Skal si det var ninja-tendenser da jeg listet meg gjennom HM for å finne riktig type og str. Spørs om jeg våger å bruke den utenfor huset, men den er i alle fall sykt digg å gå med her hjemme:joyful: Da har jeg i det minste en bukse å gå med hvis jeg ikke gidder litt stramme bukser. Kjedelig å enten måtte gå i joggebukse eller kjole:rolleyes: Greit å ha en mellomting.

Ellers går det mye i det samme. Trøtt og kvalm, men ikke verre enn jeg var tidligere denne uken. Håper at jeg i det minste ikke blir mer kvalm:cool:

Ha en nydelig søndag:Heartbigred
 
6+0

I går krøp jeg til korset og kjøpte mammabukse:hilarious: Skal si det var ninja-tendenser da jeg listet meg gjennom HM for å finne riktig type og str. Spørs om jeg våger å bruke den utenfor huset, men den er i alle fall sykt digg å gå med her hjemme:joyful: Da har jeg i det minste en bukse å gå med hvis jeg ikke gidder litt stramme bukser. Kjedelig å enten måtte gå i joggebukse eller kjole:rolleyes: Greit å ha en mellomting.

Ellers går det mye i det samme. Trøtt og kvalm, men ikke verre enn jeg var tidligere denne uken. Håper at jeg i det minste ikke blir mer kvalm:cool:

Ha en nydelig søndag:Heartbigred
Hei og gratulerer så mye!! For en fantastisk vending i din historie ;):Heartred
Det er lov å unne seg med mammabukse, har og listet meg gjennom H&M for å få passende størrelse, på første forsøk da traff jeg mange kjente, så måtte ta shoppingen en anna dag :hilarious:
Merkte og fort at andre bukser strammer for mye... så bruker bare mammabukse på jobb og ellers når jeg skal ut å treffe folk. Går helt fint med genser ;) bedre det, enn å være stressa, irritert over buksene som strammer:hilarious:
 
Back
Topp